مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. خرداد 1401 - 11:16   |   کد مطلب: 24724
مسئول دوره اسلام ناب سازمان بسیج دانشجویی گفت: اولویت شرکت در دوره اسلام ناب با تشکل‌هایی است که در حوزه مطالبه‌گری فعال بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مهدی عزیزوند، مسئول دوره اسلام ناب سازمان بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از تمدید مهلت ثبت نام دوره اسلام ناب خبر داد و گفت: با توجه به استقبال دانشجویان برای ثبت نام در دوره اسلام ناب مهلت ثبت نام در این دوره تا ۲۴ خرداد تمدید شد.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال صورت گرفته ثبت نام از دانشجویان دو برابر ظرفیت دوره اسلام ناب بوده، افزود: دوره اسلام ناب برادران از ۲۴ تیر و به مدت ۱۴ روز و دوره خواهران از ۲۰ مرداد و به مدت ۱۰ روز در اردوگاه سیدالشهداء (ع) آبعلی برگزار می‌شود.

عزیزوند با اشاره به اینکه در دوره اسلام ناب خواهران علاوه بر مسائلی که در دوره برادران مطرح خواهند شد، کنشگری دخترانه در تشکیلات و نقش زن در مکتب اسلام نیز مورد بحث قرار می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های ثبت نام در دوره اسلام ناب نسبت به دوره‌های قبل این است که دانشگاه‌هایی که از بعد تشکیلاتی، مطالبه گری مسئله محور و برگزاری اردو‌های جهادی قوی‌تر عمل کرده اند در اولویت ثبت نام قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بسیج دانشجویی دیگر تشکل‌های دانشجویی انقلابی فعال در سطح دانشگاه‌ها هیچ محدودیتی برای ثبت نام در دوره اسلام ناب ندارند، اظهار کرد: برای انتخاب دانش پژوهان در دوره اسلام ناب سطح بندی دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌های تشکیلاتی انجام می‌شود و بر این اساس ارائه‌ها نیز برای دانشگاه‌های سطح یک و سطح دو متفاوت خواهد بود.

عزیزوند اضافه کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های جدید دوره اسلام ناب با دوره‌های قبل این است که در این دوره ما دانشجویان را درگیر طراحی و کار عملی در تشکیلات می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتضاء و فراخور زمان ایجاب می‌کند که دانشجویان تعریف صحیح، جامع و کاملی از اسلام داشته باشند، تصریح کرد: در دوره اسلام ناب به صورت منطقی و عقلی و بر اساس قرآن و سیره اهل بیت (ع) و همچنین خوانش تفکرات امامین انقلاب به دوگانگی‌هایی که در خصوص تفاوت پیشرفت‌ها در دوره انقلاب اسلامی و زمان طاغوت، موقعیت انقلاب اسلامی، دلایل تحریم ها، ضرورت‌های شکل گیری انقلاب اسلامی پاسخ داده می‌شود.

عزیزوند با اشاره به اینکه دروس ارائه شده در دوره اسلام ناب دروس ثابتی هستند، افزود: دوره‌ی اسلام‌ناب با هدف ارائه محتوای اسلام‌ناب محمدی (ص) که در فضای امروز، مساوی مکتب امام خمینی است برگزار می‌شود. در واقع دوره اسلام ناب دوره‌ای است که در آن تفاوت‌های اسلام ناب محمدی (ص) با اسلام آمریکایی که اسلام مرفهین بی درد و اسلام بی خاصیت هاست مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره اسلام ناب آموزش‌های مهارتی و تشکیلاتی مورد نیاز یک تشکل دانشجویی همچون جذب، کادر سازی، رشد و رسانه به دانشجویان ارائه خواهد شد، اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که در دوره اسلام ناب به آن پرداخته می‌شود کنشگری شامل مطالبه گری، مسئله محوری و گفتمان سازی است.

عزیزوند به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مطالبه گری جریان دانشجویی اشاره کرد و گفت: به گفته رهبر انقلاب مطالبه گری با جریان دانشجویی عجین شده است مراقب باشید که مطالبه گری شما به سمت تضعیف نظام نرود. ایشان همچنین خطاب به دانشجویان گفتند: مطالبه گری شما باید یک مطالبه‌گری عقلانی باشد. با این اوصاف سوالی که پیش می‌آید این است که مثلا اگر بحث مدیریت شهری در دانشگاه شکل می‌گرفت آیا اتفاقی مانند ریزش ساختمان متروپل رقم می‌خورد؟

وی تصریح کرد: در دوره اسلام ناب کنشگری و نحوه درست مطالبه گری با رویکرد مسئله محورآنه به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار