مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آذر 1402 - 19:43   |   کد مطلب: 24865
دادستان کل کشور گفت: ما به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی هستیم و سازمان پدافند غیرعامل به دنبال پیشگیری و مقابله با تهدید‌های دشمن در ابعاد مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین موحدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که عباسی مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و رئیس دفتر دادستان کل و تعدادی از معاونین سازمان پدافند غیرعامل حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین موحدی مسئله پدافند غیرعامل را از ضروریات کشور دانست و گفت: اینکه ما در تقویم خود هفته‌ای را به این موضوع اختصاص داده‌ایم نشان دهنده اهمیت وجود این سازمان است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود؛ لذا هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است و این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

ذات اقدامات سازمان پدافند غیرعامل پیشگیرانه است

دادستان کل کشور با بیان اینکه ذات اقدامات این سازمان پیشگیرانه است گفت: تکالیف سازمان پدافند و دادستانی کل در موضوع پیشگیری یک تکلیف واحد است. ما به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی هستیم و سازمان پدافند غیرعامل به دنبال پیشگیری و مقابله با تهدیدات دشمن در ابعاد مختلف است.

وی با اشاره به قانون جدیدالتصویب در خصوص سازمان پدافند غیرعامل گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در شهریورماه سال جاری تصویب و ابلاغ شده است همه دستگاه‌ها موظف هستند نسبت به انجام تکالیف خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

باید دانش و آگاهی مردم و مسئولان در خصوص پدافند غیرعامل افزایش یابد

حجت الاسلام و المسلمین موحدی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید سازمان پدافند غیرعامل دنبال کند ارتقا و افزایش آگاهی‌های عمومی مردم درباره کارکرد و اهمیت پدافند غیرعامل است. بحمدالله مردم کشور ما در جایی که اقناع و توجیه شده باشند همکاری و هم‌افزایی بسیار خوبی برای دنبال کردن برنامه‌های نظام خواهند داشت. باید با استفاده از اطلاع‌رسانی اصولی، شفاف‌سازی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اهمیت پدافند غیرعامل برای مردم روشن شده و از ظرفیت‌های مردمی برای پیگیری اهداف سازمان استفاده کرد.

وی ادامه داد: این مساله از آن میزان اهمیتی برخوردار است که شاید بتوان در کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی هم به این موضوع پرداخته شود. باید نسل جوان و نوجوان با ابعاد مختلف پدافند غیرعامل آشنا شده و آموزش‌های مناسب را کسب کنند.

دادستان کل کشور تشریح و تبیین موضوع پدافند غیرعامل را برای مدیران و مسئولان ضروری دانست و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن هیچگاه از دشمنی با ملت ایران دست بر نداشته و دائماً به دنبال ضربه زدن به کشور بوده است؛ لذا تبیین و تشریح جایگاه پدافند غیرعامل برای مسئولان و مدیران کشوری یک ضرورت دائمی است.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی با تاکید بر ایجاد حساسیت برای همه مردم و مسئولان گفت: در وهله اول مسئولان و در وهله دوم مردم باید نسبت به این موضوع حساس شوند و این کار بر عهده مدیران سازمان پدافند غیرعامل است. همه دستگاه‌های کشور، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف کشور باید نسبت به تهدیدات دشمن به ویژه تهدیدات نوین آشنا شده و اقدامات پیشگیرانه را با سرعت در دستور کار قرار داده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

دادستان‌ها موظف هستند بر اجرای قانون سازمان پدافند غیرعامل نظارت کنند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیرعامل به پشتوانه قانون در حال فعالیت است گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه نظارت بر اجرای قانون است و ما از دستگاه‌های مختلف این موضوع را مطالبه خواهیم کرد. دادستان‌های ما موظف هستند اجرای این قانون را پیگیری و بر اجرای درست آن نظارت کنند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: همچنین یکی از تکالیف ما در دادستانی کل کشور صیانت از حقوق عامه است و در موضوعاتی که حقوق عامه مطرح باشد حتماً پیگیری و مطالبه خواهیم کرد که دستگاه‌های مختلف تکالیف خود را در امر پدافند غیرعامل دنبال کنند.

از اقدامات پیشگیرانه سازمان پدافند غیرعامل حمایت خواهیم کرد

دادستان کل کشور در پایان با قدردانی از خدمات و برنامه‌های صورت گرفته از سوی سازمان پدافند غیرعامل گفت: در راستای عمل به وظایف خود و به منظور صیانت از حقوق عامه مردم در کنار سازمان پدافند غیرعامل بوده و از اقدامات صورت گرفته در جهت تأمین یک امنیت پایدار و در مقابله با تهدیدات دشمن حمایت خواهیم کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار