مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. خرداد 1403 - 17:20   |   کد مطلب: 25117
اهالی روستای مزرعه گیودره در قروه درگزین همدان، 35 سال است بی‌وقفه در فراق امام(ره) مراسم اطعام برگزار می‌کنند؛ به یاد این عزیز سفرکرده.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حتماً شنیدید که می‌گویند خرداد ماه حادثه‌هاست، بزرگترین قیام الهی بشریت پس از قیام امام حسین(ره) در آن رخ داده است و البته بزرگترین غم و اندوه ایرانیان در تاریخ معاصر نیز خرداد بر گردن گرفته است و حتما باز هم حتما شنیدید که می‌گویند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.»15 خردادماه آغازی بود که مردی از نسل اهل بیت عصمت و طهارت آن را در تاریخ ثبت کرد و در ادامه آن بود که بزرگترین انقلاب الهی به منصه ظهور رسید و همین خرداد بود که بزرگترین انسان معاصر را که نسل طاغوت را برای همیشه از ایران ریشه‌کن کرد، از ما گرفت.در 15 خرداد بسیاری از مردان خدا آسمانی شدند، آنها که صدای امامشان را شنیدند و از جان خود گذشتند تا سنت الهی ساری و جاری شود بنابراین شاید شایسته‌ترین ماه نیز همین خرداد باشد تا خالق قیام الهی به دیار باقی بشتابد و همین کافی است که خرداد را ماه اندوه ما زمینی‌ها بخوانند، ماه اشک و آه و ناله. ماهی که مردم ایران با ناجی خود وداع و او را در سیل اشک‌ها بدرقه کردند تا به محبوب خود بپیوندد.از 14 خرداد 1368 تاکنون 35 سال می‌گذرد اما شعله فراقش هنوز در درون مریدانش خاموش نشده است. مریدانی که برخی حتی او را ندیدند اما معجزه خمینی(ره) همین است، شمع وجودش در درون تک تک ایرانی‌ها فروزان است مثل روستای مزرعه گیودره از توابع شهرستان قروه درگزین استان همدان که 35 سال است در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد مراسم اطعام برگزار می‌کند.
خیرین و اهالی روستا هر ساله این سنت را حفظ کردند و بدون وقفه مراسم اطعام برگزار شده است. مراسم سوگواری به نشانه سپاسگزاری از معمار کبیر انقلاب اسلامی نشانه دین مداری مردم این دیار است. هزینه این اطعام توسط اهالی این روستا و خیرین تامین می‌شود و گاها اتفاق افتاده است هزینه‌های جمع‌آوری شده بیش از نیاز بوده و برای سال آینده ذخیره شده است. روستای مرزعه گیودره با جمعیتی بالغ بر ١٩٠ خانوار در ٨ کیلومتری شهرستان درگزین قرار دارد که اهالی آن را می‌توان سینه سوخته خمینی کبیر دانست که همچنان در پرورش یاران او پیشگام است.

 

منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار