مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1391 - 9:56   |   کد مطلب: 2969
هزاران نفر با آمدن به خيابان‌هاي ميشيگان امريکا، مراتب خشم خود را از فيلم امريکايي و کاريکاتورهاي فرانسوي موهن به پيامبر اسلام (ص) به نمايش گذاشته‌اند.
قطار اعتراض به فیلم موهن به ایستگاه میشیگان آمریکا رسید

تظاهرکنندگان با خود پارچه نوشته‌هايي حمل مي‌کردند که بر روي آن‌ها نوشته شده بود: « به نفرت طلبي و اسلام هراسي نه بگوييد.»

ريچارد هالوران، قاضي دادگاه وين کانتي که در اين تظاهرات حضور داشت، گفت: « بايد به تبعيض عليه اسلام اعتراض کنيم.»

بنابر گزارش‌ها، رهبران امريکايي عرب تبار، اين تظاهرات را سازمان‌دهي کرده اند.

اعتراضات عليه فيلم موهن امريکايي در کشورهاي اسلامي و غير اسلامي پس از آن شدت يافت که هفته نامه فرانسوي «شارلي ابدو» در ۱۹ سپتامبر، کاريکاتورهاي موهني را که در آن به ساحت مقدس پيامبر اکرم(ص) توهين شده بود، منتشر کرد.

انتشار اين تصاوير موهن، نمونه ديگري از تلاش‌هاي مذبوحانه غرب در اسلام هراسي تلقي مي‌شود.

خشم و اعتراض عليه اين فيلم موهن سراسر جهان اسلام را فراگرفته است و معترضان در برخي از کشورها با راهپيمايي به سمت سفارت خانه‌هاي‌ امريکا پرچم اين کشور را آتش زده‌اند.

معترضان عذرخواهي واشنگتن را از جهان اسلام به دليل ساخت و پخش اين فيلم موهن و همچنين مجازات عوامل پشت پرده اين فيلم را خواستار هستند.

گفته مي‌شود اين فيلم ضد اسلامي امريکايي با کمک ۵ ميليون دلاري صهيونيست‌ها ساخته شده است.

مسلمانان در ايران، ترکيه ،سودان، مصر، يمن، تونس، بنگلادش، اندونزي، مالزي، کشمير، پاکستان، هند، عراق، غزه، مراکش، سوريه، کويت، نيجريه، کنيا، استراليا، انگليس، امريکا، فرانسه، بلژيک، و برخي کشورهاي ديگر نيز با برپايي تظاهرات توليد و پخش اين فيلم موهن ضد اسلامي را محکوم کرده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار