مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1391 - 13:40   |   کد مطلب: 2985
رحیم پور ازغدی که صبح امروز با حضور در جمع طلاب حاضر در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم با موضوع اهانت اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ساحت مقدس رسول الله به سخنرانی می پرداخت اظهار نمود: امروز اسلام برای غربی ها و کرسی های فکری آنان یک موضوع نیست بلکه یک مدعی در عرصه معرفت اخلاقی، اجتماعی، نظریه پردازی و نظام سازی است که ترکیب قدرت، ثروت و معرفت در جهان مادی را زیر سوال برده است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ۵۹۸، استاد رحیم پور ازغدی که صبح امروز با حضور در جمع طلاب حاضر در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم با موضوع اهانت اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ساحت مقدس رسول الله به سخنرانی می پرداخت اظهار نمود: امروز اسلام برای غربی ها و کرسی های فکری آنان یک موضوع نیست بلکه یک مدعی در عرصه معرفت اخلاقی، اجتماعی، نظریه پردازی و نظام سازی است که ترکیب قدرت، ثروت و معرفت در جهان مادی را زیر سوال برده است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه حوزه های علمیه علاوه بر تجمعات و حضور در عرصه های اعتراضی، تکالیف و مسوولیت هایی دارند افزود: حوزه های علمیه وظیفه دارند با شناخت کافی و جامع از اسلام اصیل که با عدالت، اخلاق، آزادی، رحمت و منطق و عقلانیت همراه است و همچنین پیامبر(ص) آن را به همگان درست و کامل معرفی کنند.

وی گفت: جهان اسلام از اینگونه توهین های سبک سرانه نگران نیست بلکه آنچه موجب نگرانی است گم کردن معیارهای اسلام واقعی و مخلوط شدن اسلام ناب با اسلام آمریکایی است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: اگر اسلام کامل و مطلوب را شناسایی نکرده و آن را برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی جوامع بکار نگیریم اسلام، ناکارآمد جلوه کرده و این بزرگترین ضربه به اسلام است و در واقع اسلام قلابی بزرگترین ضربه را به اسلام اصیل خواهد زد.

وی در پایان با تمجید از شخصیت پیامبر اسلام(ص) ایشان را فردی کامل و انسانی والا معرفی کرد که با بعثت خود کینه ها و جنگ های فردی، طایفه ای و قومی را از بین برد و آن را به محبت تبدیل و با جهل مقابله کرد و تاکید کرد که این موضوع را همه مستشرقین اذعان کرده اند.

این پژوهشگر حوزه دین با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن تفاوت‌های مذهبی در میان مسلمانان گفت: دشمنان سعی می‌کنند به وسیله این‌گونه اقدامات بیداری اسلامی را به چالش بکشند و در این به راه اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی یا حتی جنگ بین ادیان روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان به منظور مقابله صحیح با دشمنان اسلام تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) منشأ تمام تحولات مثبت صورت گرفته است و به همین دلیل مورد توهین و تهاجم قرار می‌گیرد.

رحیم‌پور ازغدی عنوان داشت: در میان تمام فرق اسلامی برخی افراد جزئی نگر وجود دارند که اصل موضوع و کلیات را فراموش کرده، به جزئیات می‌پردازند و نمونه این اشخاص در بین شیعیان ایران نیز در زمان رژیم شاه حضور داشتند که تقیه کامل در مقابله با حکومت را رعایت می‌کردند اما پس از انقلاب خود را متشرعان واقعی نشان دادند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جنگ قومیتی، نژادی، قبیله‌ای و مذهبی و نیز جنگ دینی بین مسلمانان و مسیحیان تنها نقطه آسیب‌پذیر بیداری اسلامی محسوب می‌شود ابراز کرد: اسلام هیچ گاه به وسیله کفر حذف نشده بلکه زمانی که دین الهی به صورتی زشت و زننده معرفی شود آنگاه نه تنها مشکلات مسلمانان را حل نمی‌کند بلکه در مقابل دشمنان نیز شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر انقلاب افزود: امام خمینی (ره) عقیده داشتند که مسلمانان نباید از اهانت‌ها بترسند بلکه باید از جانب خود بیشتر در هراس باشند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: اسلام از همان آغاز به وسیله نفوذ منافقانی چون ابوسفیان‌ها و معاویه‌ها تضعیف شد و آنها شکست بدر را در صفین جبران کردند و در عاشورا این مسئله را به شکل عریان‌تری نمایان ساختند.

این محقق مسائل دینی با بیان اینکه اسلام امروز بیشترین ضربه را از نفاق خواهد خورد گفت: توهین به پیامبر (ص) نشانه جهانی‌تر شدن ایشان است.

وی با تاکید بر نقش ویژه حوزه‌های علمیه در دفاع از نبی مکرم اسلام (ص) و مقدسات مسلمانان بیان داشت: مردم عادی تظاهرات و راهپیمایی‌‌های خود را برگزار می‌کنند اما وظیفه اساسی حوزه‌ها و روحانیون در این زمینه تازه شروع شده است.

رحیم‌پور ازغدی گفت: ضروری است که دین به صورت یک مجموعه و با نگاه اجتهادی مورد بررسی قرار گیرد و در این میان باید مراقب جریان نو اخباری‌گری نیز باشیم که تنها بر روایات خاصی آن هم در حوزه‌ای محدود تکیه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار