به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 9. مهر 1391 - 13:44   |   کد مطلب: 2987
جدیدترین برنامه برای جذب جوانان مسلمان؛
پشت پرده جشن مهرگان انجمن زرتشتيان تهران
انجمن زرتشتيان تهران درصدد القاء فرهنگ مبتني بر «مكتب ايراني»و ترويج برخي آموزه‌هاي غيراسلامي مي‌باشد.
پشت پرده جشن مهرگان انجمن زرتشتيان تهران

به گزارش « صدای دانشجو » يكي از سايت‌هاي وابسته به انجمن زرتشتيان تهران با انتشار خبري تحت عنوان " برنامه‌هاي جشن مهرگان مشخص شد/هموطنان غيرهمكيش دعوت مي‌شوند " خبر از برگزاري اين جشن در دهم مهرماه سال‌جاري در محل " ماركار تهرانپارس " داد.

در بخشي از خبر منتشر شده از سوي اين سايت زرتشتي چنين آمده است : « انجمن زرتشتیان دیروز برخی از برنامه های پیشنهاد شده برای جشن مهرگان از سوی کمیسیون جوانان را تصویب کرد. این جشن دهم مهرماه برگزار خواهد شد و غیر همکیشان به صورت خاص از سوی انجمن دعوت می شوند. قرار است در این جشن فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان و نیز نماینده زرتشتیان در مجلس به سخنرانی بپردازند. سروده توران بهرامی و اجرای چند برنامه موسیقی و دست افشانی دیگر برنامه های این روز خواهد بود. علاوه بر این هزینه برگزاری این جشن بیش از ۳ میلیون تومان برآورد شد که به تصویب رسید. این جشن با همکاری خانه فرهنگ و هنر برگزار می شود. »

اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد، انجمن زرتشتيان تهران با برگزاري " جشن مهرگان " براي غيرهمكيشان خود درصدد القاء فرهنگ مبتني بر " مكتب ايراني "، ترويج برخي آموزه‌هاي غيراسلامي و جذب جوانان مسلمان مي‌باشد!

نكته درخور توجه اينكه خانم توران بهرامي، شاعره زرتشتي كه قرار است در اين مراسم شعرخواني كند يا سروده‌اي از وي پخش شود داراي ارتباطاتي با " شيرين عبادي"، فتنه‌گر خارج نشين و برخي از عناصر وابسته به جبهه مرتد ملي مي‌باشد.

در برخي از متون زرتشتي درباره آداب و رسوم " جشن مهرگان " چنين آمده است : « در جشن مهرگان مردی با صدای رسا ندا می داد ای فرشتگان بسوی دنیا بشتابید و جهان را از گزند اهریمنان برهانید . پادشاهان لباسهای گرانبهای ارغوانی می پوشیدند و با باده خواری در این جشن می رقصیدند، موبد موبدان خوانچه ای که در آن لیمو، شکر، نیلوفر سیب، به، انار و یک خوشه انگور سفید و هفت دانه گذاشته بود نزد شاه می آورد. در این روز پارسیان مشک و عنبر و عود به یکدیگر می دادند و توده های مردم برای پادشاه پیشکش می آوردند!
مردم تا آنجا که امکان دارد با لباسهای ارغوانی گرد هم آمده و به رقص و شادی می پردازند و هر یک چند نبشته شاد باش (کارت تبریک) برای هدیه به همراه دارند. سفره مهرگان شامل گل و ریحان، آجیل، بوهای خوش، کتاب مقدس (قرآن یا اوستا)،آینه، سرمه دان، شربت یا شراب، شیرینی، انار، سیب، آویشن، کاسه ای پر از آب و سکه و ظرفهایی از سنجد و بادام می‌باشد، ضمن اینکه اسفند و عود نیز می سوزانند.»

گفتني است، تابستان سال گذشته برخي افراد در " پارك آب و آتش "، " پارك ملت " و برخي پارك‌هاي ديگر تهران و شهرستان‌ها اقدام به برگزاري مراسم مختلط " فستيوال آب بازي با آب‌پاش " كردند و اين در حالي است كه مراسم " آب بازي " يكي از مراسمات خاص " جشن تيرگان " زرتشتيان مي‌باشد!

منبع:ندای انقلاب

دیدگاه شما

آخرین اخبار