مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مهر 1391 - 6:05   |   کد مطلب: 3113
با فکر و راه حال جدی و "پایدار" به فکر نان سر سفره مردم باشید و ممکن است این نابسامانی کالا ها ضرر های زیادی به مردم بزند و در آخر صدای مردم به شدت از این گرانی ها بلند می شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از همراهان نیوز ، درسال گذشته که بازار ارز و سکه التهابات شديدي را تجربه کرد بار دیگر بار سکه و ارز دچار نابسامانی های عجیب و غریب شد.

در ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ محمود بهمنی با بیان اینکه نرخ ارز در بازار آزاد به طور یقین طی روزهای آینده با روند نزولی مواجه می‌شود، پیش بینی کرد: نرخ دلار در بازار رسمی تا مرز یک هزار و ۵۰۰ تومان كاهش پیدا خواهد کرد.وقتی رئیس کل بانک مرکزی می گوید قیمت ارز طی روز های اینده کاهش می یابد و زمانی که رئیس جمهور سه هزار تومان شدن دلار را رد می کند و آن را جنگ روانی می نامد ولی بلافاصله قیمت ها ، نه تنها نزولی نمی شوند بلکه شتابزده سر به فلک می گذارند ، واقعاً مردم باید به چه کسی و مرجعی اعتماد کنند؟امروز دلار در بازار به ۳۵۰۰ تومان رسید! و در پی نوسانات شدید در بازار ارز، اکثر صرافی‌های واقع در میدان فردوسی تهران کرکره‌های صرافی خود را پائین کشیدند.در همین حال، نوسانات شدید در بازار ارز، قیمت انواع سکه را هم در بازار گیج کرده‌ است به طوری که قیمت سکه تمام بهار آزادی در تابلوی صرافی‌ها از یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دیده می‌شود.

گرانی به حدی بالا گرفته که حتی صدای اعتراض مراجع عظام تقلید نیز بلند شده است و در این میان ، مردمی که برای خرید به بازار می روند ، در جواب چانه زدن هایشان برای تخفیف ، به کرات ، این پاسخ را می شنوند که قیمت ها ، مال خرید قبلی است و حالا خودشان که بخواهند مجدداً همان کالاها را تهیه کنند ، باید گران تر بخرند.

در حالی که نمایندگان باید به فکر مشکلات اصلی مردم باشند به حاشیه می پردازند که حداقل وقت مجلس را پر کنند ! غدغه مردم این ها هستند و این که وزیر ورزش استیضاح شود یا خیر ؟ یا آن که مردم غم نان دارند و از این که می بینند روز به روز و گاه ساعت به ساعت و لحظه به لحظه ، ارزش پول مملکت شان پایین می آید و قدرت خریدشان در هم می شکند و کالا ها گرانتر می شود ، نگرانند!؟

البته این ممکن است با وجود آوردن حاشیه های فراوان گوناگون، ذهن مردم را به حاشیه مشغول کنند ، تا صدای کسی دیگر بالا نرود .

بي ترديد مي توان گفت كه اخلال اخير در بازار سكه و ارز، طبيعي نيست، پس ماجرا چيست؟چه کسانی از نابسمانی بازار ارز و سکه سود می برند ! چه دستانی پشته پرده این نابسامانی ها است!؟

آقای رئیس جمهور دست از شعار عدالت محوری بر دارید و به فکر مردم باشید! ، مگر شما نگفته اید" نمی گذارید قیمت دلار به ۳ هزار تومان برسد!؟"

با فکر و راه حال جدی و "پایدار" به فکر نان سر سفره مردم باشید و ممکن است این نابسامانی کالا ها ضرر های زیادی به مردم بزند و در آخر صدای مردم به شدت از این گرانی ها بلند می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار