مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مهر 1391 - 8:49   |   کد مطلب: 3276
" هوگو چاوز" رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا موفق شد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه این کشور به پیروزی برسد و تلاش های رقیب خود را برای پایان دادن به 14 سال حاکمیت وی ناکام بگذارد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پس از شمارش90  درصد از آراء اخذ شده نشان داد چاوز 58 ساله موفق شده است54.42 درصد آراء را به دست آورد .

این پیروزی چاوز باعث ادامه حاکمیت وی بر این کشور عضو اوپک ( سازمان کشورهای صادرکننده نفت ) خواهد شد.

هزاران ونزوئلايي پس از اعلام نتیجه انتخابات، به خیابان های کاراکاس ریختند و پیروزی وی را جشن گرفتند. در حالی که به علت وجود ناامنی جدی در مناطق مختلف ونزوئلا، ازحدود ساعت 8 شب به بعد تقریبا خیابانها خالی از جمعیت و خودرو می شود، اما حدود ساعت 10 و نیم یکشنبه شب بعد از پیروزی رسمی چاوز در انتخابات،‌ مردم به خیابان های ریختند به جشن و شادی پرداختند.  هم اکنون صدای موسیقی، شیپور و بوق خودروها و موتورسیکلت ها در سراسر کاراکاس به گوش می رسد.

"انریکه کاپریلس" رقیب انتخاباتی چاوز با پذیرفتن نتیجه انتخابات ، پیروزی چاوز را به وی تبریک گفت.  دقایقی بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا از سوی کمیسیون ملی انتخابات این کشور، کاپریلس در صفحه تلویزیون حاضر شد و با تاکید براینکه همه باید نتیجه این انتخابات را بپذیریم گفت: من اینجا امده ام برای اینکه اعلام کنم یک فرد دموکرات هستم و اراده مردم ونزوئلا را به رسمیت می شناسم و حرف و خواست انان را مقدس می دانم.

وی اضافه کرد: من از بیش از شش میلیون ونزوئلایی که به من اعتماد کردند و به من رای دادند قدردانی می کنم، قطعا ونزوئلا بهتر خواهد شد.
کاپریلس با بیان اینکه از اینکه ونزوئلایی هستم احساس غرور می کنم گفت: از همه افرادی که به من رای دادند می خواهم که سرخورده نشوند ، زیرا ما اکنون می دانیم که شش میلیون نفر هستیم و قطعا زمان ما هم فراخواهد رسید. باید به خاطر همه ونزوئلا احساس غرور کنید.

وی افزود: من به عنوان نماینده نیمی از جمعیت ونزوئلا، از دولت بهتر شدن اوضاع کشور را درخواست می کنم.
کاپریلس تاکید کرد: من به نیمی از جمعیت کشور می گویم که هرگز ذره ای احساس بازندگی نکنید، باید به عقیده دیگران احترام بگذاریم، رادیکالیسم به مردم و کشور ضربه خواهد زد. انریکه کاپریلس 39 ساله توانست بیش از 44 درصد آرا را به خود اختصاص دهد که رقمی قابل توجهی است.

"ماری رینا" 62 ساله که از طرفداران چاوز است گفت: من از صمیم قلب خوشحالم . چاوز امید مردم آمریکای لاتین است .
هوگو چاوز دقایقی پیش در سخنرانی پس از اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گفت: "به مخالفان به دلیل پذیرفتن نتیجه انتخابات و پیروزی مردم تبریک می‌گویم. بیش از شش میلیون نفر به انقلاب رای دادند. ما نشان دادیم که دموکراسی کشور ما، یکی از بهترین دموکراسی‌های جهان است".

چاوز از زمان به دست گرفتن قدرت در ونزوئلا در سال 1999، به یک چهره "ضد امپریالیسم" در جهان تبدیل شده است.
وی از مخالفان سیاست های دولت آمریکا به شمار می رود و از روابطی نزدیک و دوستانه با ایران برخوردار است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار