مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مهر 1391 - 9:28   |   کد مطلب: 3284
بدنبال شایعه پراکنی رسانه های بیگانه مطرح شد:
آغاز دور تازه ای از عملیات روانی غرب علیه ایران
برخلاف مواضع صریح مقامات ایرانی،رسانه های غربی شایعه«تسلیم»ایران در برابر غرب را منتشر می کنند
آغاز دور تازه ای از عملیات روانی غرب علیه ایران

به گزارش صدای دانشجو در شرائطی که ایران هر گونه عقب نشینی از حقوق هسته ای خود را تکذیب می کند دور تازه ای از شایعه پراکنی رسانه های بیگانه با محوریت تسلیم ایران در برابر غرب شکل گرفته است.
به طوریکه نشریه اشپیگل چاپ آلمان، بدنبال مصاحبه با علی اکبر صالحی، مدعی «آمادگی ایران» برای «سازش» در مسئله غنی سازی شد و بلافاصله پس از آن فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلستان در مصاحبه با نشریه ابزواتور ،چاپ لندن، ضمن ابراز امیدواری به نتائج تحریم های غرب اعلام کرده: "تنها چیزی که می تواند ایران را به واکنش جدی وا دارد، فراهم آمدن شرایطی است که ببیند و یا احساس کند موجودیتش در خطر است."
وی در بخشی از مصاحبه خود مدعی شده « هم اکنون در درون رژیم شکاف هائی ایجاد شده است»
این در حالیست که هفته گذشته محمود احمدی نژاد تاکید کرده بود ایران علیرغم تحریم های غرب، از برنامه هسته ای خود صرفنظر نخواهد کرد.
از اینرو به نظر می رسد دور تازه تبلیغات رسانه ای و انتشار شایعات خبری در راستای بزرگنمایی تصمیمات اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا ، در روز پانزده اکتبر در بروکسل طراحی شده باشد. گفته می شود وزرای خارجه سه کشور فرانسه ، آلمان و انگلستان قرار است همتایان اروپائی خود را به برقراری تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ترغیب کنند.
این شایعات پس از آن شدت گرفت که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا صبح چهارشنبه گذشته و در پی ناآرامی های بازار تهران مدعی موثر واقع شدن تحریم ها شد و در پس از وی ، بان کی مون مدعی «عواقب قابل توجه تحریمها بر مردم ایران» شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار