مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مهر 1391 - 11:52   |   کد مطلب: 3491
ضرورت شرکت در این نشست آنهم در سطح سران از طرف جمهوری اسلامی ایران با چه منطق و استدلالی قابل توجیه خواهد بود؟!

دیروز خبری تعجب برانگیز بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که محتوای آن بدین مضمون بود: "محمود احمدی ‌نژاد، روز دوشنبه هفته جاری برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو به جمهوری آذربایجان می‌رود."!
اما ضرورت شرکت در این نشست آنهم در سطح سران از طرف جمهوری اسلامی ایران با چه منطق و استدلالی قابل توجیه خواهد بود؟!
به گزارش صدای دانشجو به نقل از صراط؛ جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر بعنوان یک از اصلی ترین متحدین رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه بشمار می رود. کشوری که تا پیش از آن بدلیل هم مرزی با ایران اسلامی، روابط دوستانه ای با کشورمان داشت به ناگاه تغییر موضع داد و خود را در دامان اسرائیل غاصب انداخت.
حجم روابط اقتصادی جمهوری آذربایجان با رژیم اشغالگر قدس به حدی است كه این رژیم بعد از ایتالیا دومین وارد كننده نفت از این جمهوری می باشد. و اخیراً نیز قراردادی یك میلیارد و ششصد میلیون دلاری بین آذربایجان و رژیم صهیونیستی در زمینه امور نظامی منعقد شده كه بر اساس آن، این رژیم مبادرت به فروش هواپیماهای جاسوسی پیشرفته و نیز سیستم های دفاع ضد موشكی به جمهوری آذربایجان كرده است.
تندروی های رئیس جمهور آذربایجان در حفظ رابطه با رژیم اشغالگر قدس به حدی است كه وی از هر فرصتی برای نشان دادن دوستی خود با این رژیم استفاده می كند. پیام تبریك علی اف به شیمون پرز به مناسبت سالگرد تاسیس این رژیم منحوس را می توان در همین راستا تحلیل و تفسیر نمود. علی اف در نهایت وقاحت و بی شرمی در پیام تبریك خود چنین می نویسد: «جناب آقای رئیس جمهور، از طرف خود و ملت جمهوری آذربایجان! روز استقلال كشورتان را به شما و مردم اسرائیل تبریك گفته و امیدوارم بسط و توسعه مناسبات، روابط دوستانه و همكاری بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل، همواره بر اساس منافع ملت های دو كشور تداوم یابد. برای شما آرزوی تندرستی و توفیق در امور محوله، برای ملتتان صلح و رفاه را آرزومندم.»!

هم چنین این موضوع را نباید از یاد برد كه آذربایجان دومین كشور شیعه جهان است. اگر چه در قانون اساسی جمهوری آذربایجان، حكومت این كشور غیر دینی نامیده شده است، اما نود درصد مردم آذربایجان مسلمان و از این میان حدود هفتاد درصد شیعه هستند.
سال ۲۰۱۰ بود که رژیم آذربایجان با تصویب قانون منع حجاب، مسلمانان و بالاخص اکثریت شیعیان این کشور را تحت فشار گذاشت. البته این اولین باری نبود که دولت آذربایجان با حجاب مبارزه می کند چراکه اکنون بیش از ۱۰ سال است که استفاده از عکس های محجبه در گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه و دیگر اسناد و مدارک شخصی شهروندان در جمهوری آذربایجان ممنوع است!

هیأت حاكمه این كشور نیز كاملا در راستای سكولاریزه كردن جامعه جمهوری آذربایجان حركت می كند و همواره با تندترین روشها به دنبال اسلام زدایی در این جمهوری است. كه آخرین نمونه آن برگزاری مسابقات یوروویژن در باكو پایتخت این جمهوری است كه طی آن در بخشی از این مسابقات رژه همجنس بازان برگزار شد. كه هدف آن تبلیغ ازدواج همجنس بازان در آذربایجان است.
بنابراین می بایست از رئیس جهور کشورمان این پرسش را داشت که دلیل سفر جنابعالی به کشوری که اخیراً با بازداشت ده ها تن از هم وطنانمان به جرم جاسوسی ماهیت ضد ایرانی خود را بیش از پیش نمایان ساخته است، چه لزومی دارد؟!
آیا رئیس جمهور اسلامی ایران که بعنوان یکی از منکرین سرسخت افسانه هولوکاست بشمار می رود، از مواضع جانبدارانه جمهوری آذربایجان و رئیس جمهورش پیرامون اثبات این افسانه مطلع نیست؟!
این درست که نفس و غرض از سفر به این کشور، شرکت در اجلاس سازمان همکاری های اکو است اما دولت جمهوری اسلامی می توانست در سطح وزراء و معاونین در چنین اجلاسی حضور داشته باشد تا به نوعی اعتراض خود را نسبت به برگزاری این نشست در جمهوری ضد اسلامی آذربایجان علنی کند.
شایسته بود که دولت کنونی و ایضاً دستگاه دیپلماسی تحت امرش که در اتخاذ مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی پیشگام بوده اند، در این مورد نیز هم چون گذشته اقدامی درخور انجام می داده و سفر به حیاط خلوت صهیونیستها را تحریم می کردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار