مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. آبان 1391 - 6:04   |   کد مطلب: 3819
در دانشگاه ها چه خبر است؟
تب بالای 40 درجه در دانشگاه‌های کشور‬
با پایان هفته «اول» آبان ماه و آغاز ماه «دوم» فصل دانشگاه‌ها خبرهای متفاوتی از «سه» حوزه صنفی، آموزشی، فرهنگی، دانشگاه ها بدست آمده است.
تب بالای 40 درجه در دانشگاه‌های کشور‬

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، در ذیل خبرهایی را از تب و تاب این روزهای دانشگاه های کشور می خوانید:

کرسی آزاداندیشی "همسر ایده آل و سبک زندگی مطلوب  از نظر قرآن" در خواجه نصیر طوسی

کرسی  آزاد اندیشی"همسر ایده آل و سبک زندگی مطلوب  از نظر قرآن" فردا 8 آبان در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می شود .

این سومین جلسه از سلسله کرسی های آزاداندیشی ازدواج موفق است که این بار با موضوع "همسر ایده آل و سبک زندگی مطلوب  از نظر قرآن" از  ساعت 13تا 15  در سالن  سمعی و بصری کارشناسی دانشکده مکانیک این دانشگاه برگزار می شود .استادان راهنما در این کرسی دانشجویی دکتر مصطفوی؛ دکتر امیررضا شاهانی و دکتر رحمت اله قاجار مفسر قران که همگی جزو استادان هیات علمی این دانشگاه هستند ؛ اجرا خواهد شد.

تعمیر و بازسازی و ساخت خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت وکاشان در سال تحصیلی جدید

در حالی که «تعدادی!» از دانشجویان کشور در سال جدید تحصیلی با مشکل خوابگاه مواجه شده اند، خبرهایی مبنی بر تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشگاه علم و صنعت شنیده می شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت اخیرا در مصاحبه ای با اعلام این خبر گفته بود: درحال حاضر در زمینه خوابگاهی دانشگاه علم و صنعت مشکلی از نظر ظرفیت نداشته و همه خوابگاه‌های این دانشگاه همه برای سال تحصیلی جدید تعمیر و بازسازی شده است.

همچنین در همین رابطه ساخت یک خوابگاه 240 نفره دانشجویی در دانشگاه علوم پزشكي كاشان نیز از مهمترین اخبار «خوابگاهی» هفته گذشته بود؛ این دانشگاه در حال حاضر دارای 4 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت اسکان 1200 نفر می‌باشد که خوابگاه‌های دخترانه الزهرا (س) و امام علی (ع) 900 نفر و خوابگاه‌های پسرانه اندیشه و الغدیر 300 نفر از دانشجویان را در خود اسکان داده‌اند.

مناظره دو چهره سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در دانشگاه ارومیه

به مناسب 13 آبان؛ سالروز مبارزه با استکبار جهانی دانشگاه اروميه ميزبان دو تن از چهره هاي سياسي كشور براي برگزاري مناظره اي با موضوع « رابطه با امريكا » خواهد بود.

دكتر جواد جهانگيرزاده عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و دكتر مصطفي كواكبيان نماينده سابق مجلس و دبير كل حزب مردم سالاري مهمانان اين جلسه هستند.

 سعید قاسمی در دانشگاه علم و صنعت از « انزوای سیاسی، انقلاب جریان‌ساز » می گوید

نشستی با عنوان «انزوای سیاسی، انقلاب جریان‌ساز» در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد. اسد بیگی - مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: این برنامه به مناسبت فرارسیدن روز 13 آبان با سخنرانی سعید قاسمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه "این نشست از ساعت 12:45 روز دوشنبه - هشت آبان - در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود، افزود: دو نفر از انقلابیون بحرینی، از جمله مهمانان این نشست خواهند بود.

عبدالرضا داوری و خوش چهره در کرسی آزاداندیشی اقتصاد در دانشگاه تهران

سه شنبه این هفته در دانشگاه تهران کرسی آزاداندیشی اقتصاد برگزار خواهد شد. در این برنامه دکتر خوش چهره و عبدالرضا داوری حضور خواهند داشت.

این کرسی با به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است سه شنبه هفته آینده در دانشگاه تهران گوشه ای از دستاورد های جمهوری اسلامی با حضور جمعی از سیاستمداران، اهالی فرهنگ و سرداران نظام رونمایی می شود.

عاقبت کلاس نرفتن

اما تعدادی از دانشجویان ترم 7 دانشگاه شهرکرد در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران»، از حذف و صفر شدن،4 واحد درسی خود از مسئولان آموزشی این دانشگاه گله مند شدند.

ماجرا از این قرار است که ترم گذشته و در ایام آستانه عید 91، این گروه به علت اینکه جلسه آخر کلاس ها را حاضر نبودند، مسئولان آموزشی تصمیم می گیرند 4واحد از واحد های این تعداد را حذف و نفره «صفر» برای آنها در نظر بگیرد، که این مسئله باعث مشکلات فراوانی برای این تعداد دانشجو شده است.

قدیری ابیانه در دانشگاه‌های هرمزگان سخنرانی می‌کند

مسئول سیاسی سازمان بسیج دانشجویی هرمزگان گفت: قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک روزهای 9 و 10 آبان در جمع دانشگاهیان هرمزگان سخنرانی می‌کند.

حسین سالاری اظهار داشت: محمدحسین قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک 9 و 10 آبان ماه با موضوع جنگ نرم در دانشگاه هرمزگان سخنرانی خواهد داشت.

وی افزود: این کارشناس مسائل استراتژیک همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بندرعباس نیز سخنرانی می کند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی هرمزگان، سخنرانی سید هادی افقهی، کارشناس مسائل خاورمیانه را نیز 24 آبان ماه در جمع دانشگاهیان هرمزگان با موضوع بیداری اسلامی از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی با هدف تببین مسائل روز در جمع دانشجویان عنوان کرد.

طومار استکبارستیزی در دانشگاه رامسر امضا می شود

دانشجویان دانشگاه رامسر این هفته طومار مبارزه با استکبارستیزی امضا می کنند.

بنا به این گزارش این طومار که بصورت بیانیه خواهد بود بعد از امضای دانشجویان این دانشگاه منتشر خواهد شد.

میزگرد تخصصی «رسانه، دین، اخلاق، امید و آگاهی» با حضور پناهیان و جلیلی در دانشکده صداوسیما

میزگرد تخصصی «رسانه، دین، اخلاق، امید و آگاهی» با حضور پناهیان و جلیلی در دانشکده صداوسیما فردا ساعت 8 صبح در آمفی تئاتر دانشکده صدا و سیما برگزار می شود و شرکت برای تمام دانشجویان آزاد است.

افتتاحیه پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور به میزبانی واحد نجف آباد

پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد آغاز به کار کرد.

در این رقابت پانزده روزه ۱۶۰۰ دانشجوی پسر در رشته های فوتسال، بسکتبال، بدمینتون، کاراته، تکواندو، تنیس روی میز، کشتی آزاد و فرنگی و ۱۴۰۰ دختر دانشجو در رشته های فوتسال، بسکتبال، بدمینتون، کاراته، تکواندو، تنیس روی میز با هم به رقابت می پردازند.

برگزاری نشست ویژۀ دانشجویان دختر با موضوع " تجارت زیبایی "

نشست ویژۀ دانشجویان دختر با موضوع " تجارت زیبایی " امروز در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار می شود .

این نشست امروز (7 آبان) از  ساعت 19 برنامۀ نشست با حضور سرکار دکتر افخم السادات حسینی، استاد دانشگاه های تهران در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ویژۀ دانشجویان دختر، با موضوع برگزار خواهد شد.

میزگرد «عدالت» در دانشگاه اراک

دانشجویان اراکی یک هفته در میان در بحث آزاد عدالت حاضر می شوند.

عدالت در زمینه های اعتقادی و اجتماعی و سیاسی بحثی است که هر سه شنبه ساعت 12:30 در بین دانشجویان اراکی به اشتراک گذاشته می شود.

اراکی ها هفته آینده میزبان مباحث اقتصادی نیز خواهند بود

دوشنبه هفته آینده ساعت 16 دکتر عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق(ع) در دانشگاه اراک به تبیین اقتصاد مقاومتی خواهد پرداخت.

مراسم بزرگداشت علامه جعفری در دانشگاه رجایی برگزار خواهد شد

دانشجویان دانشگاه شهید رجایی با همکاری موسسه علامه جعفری مراسم بزرگداشت علامه جعفری را برگزار می کند.

این برنامه روز 21 آبان و از ساعت 12:30تا 14:30 در سالن علامه جعفری این دانشگاه برگزار خواهد شد.در این برنامه  که به مناسبت یادبود و بزرگداشت علامه جعفری اجرا می شود؛ دکتر صدرا؛ دکتر صدوقی صحی از اساتید دانشگاه قم و مسعود جعفری جوزانی کارگردان تلویزیون ؛ صالح افشار شاعر سخنرانی خواهند کرد .

برگزاری کرسی آزاد اندیشی تفکیک جنسیتی در دانشگاه خرمشهر

تفکیک جنسیتی که از موضوعات داغ محافل دانشجویی است امشب به میان کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها می رود و در دانشگاه خرمشهر منعقد می شود.

این برنامه امشب به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه بعد از نماز مغرب و عشا برقرار خواهد شد.

اکران فیلم های «یه حبه قند» و «بوسیدن روی ماه» در دانشگاه سمنان

هفته گذشته دانشجویان دانشگاه سمنانی میزبان فیلم برگزیده رضا میرکریمی بودند. سمنانی ها روز یکشنبه در تالار امیرکبیر به تماشای «یه حبه قند» نشستند.

فردا نیز دانشجویان سمنانی با همت انجمن اسلامی دانشجویان در تالار امیرکبیر به تماشای فیلم «بوسیدن روی ماه» اثر همایون اسعدیان می روند.

این فیلم ساعت 18 در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان اکران می شود.

جوابیه روابط عمومی بخش داری محمود آباد برای درج یک خبر

هفته گذشته خبری با عنوان " ‫یک دانشگاه در شمال کشور ساختمان آموزشی‌اش را از دست داد!" درباره مشکلات دانشگاه نیما محمود آباد در پایگاه «خبرنامه دانشجویان ایران»، منتشر و حتی با نامه نگاری انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به وزیر علوم منجرب شد، اما روز گذشته روابط عمومی این شهرستان در نظری که برای این خبر ثبت کرده است درباره تصمیم دهیار منطقه نوشته است:

دانشگاه نیما در سال 1385 با اینکه ازغیر مجاز بودن ساختمان باخبر بوده ودر مبایعنامه آن هم ذکرشده اقدام به خرید این واحد ساختمان از شخصی نموده که پس از اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبنی بر الحاق عرصه این ساختمان در بافت مسکونی روستای یاد شده، پرونده آن در جلسه کمیسیون ماده 99 مورخ 2/8/90 مطرح که اعضاء کمیسیون، دانشگاه یاد شده را به پرداخت 723 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم که مدیران دانشگاه با بی قانون نسبت به رای صادره از پرداخت ممانعت نمودن و بعد از یکسال از تاریخ صدور رای اعتراض به دیوان عدالت اداری شکایت کردندو پرونده مربوطه وحکم صادره اجرا وعمال قانون نشده وتاکنون که قریب به 1سال از زمان آن می گذرد، نتیجه ای حاصل نشده و برابر هماهنگی های بعمل آمده، در صورت نهایی شدن حکم ، آن دانشگاه در راستای بی قانونی وگردن کلفتی کامل ازپرداخت مبلغ جریمه خودداری میکنند، لیکن دهیار و شورای اسلامی روستای فوق الذکر در راستای پیگیری مطالبات مردم تا پنچ شنبه 91/8/4به دانشگاه مهلت داده تا نسبت به بدهی اقدام نماید و گرنه شورا ودهیاری مجبور به اقدام چاپ بنر و نصب آن در مجاورت دانشگاه نماید که باعث تشویش اذهان عمومی میگردد لازم به توضیح است ساختمان یاد شده در اوایل دهه 1384 بمنظور اجاره به دانشگاه ساخته شده و1386بعد از دوسال دانشگاه اقدام بخرید نمود و از آنجا که مرجع صدور پروانه بخشدار آن زمان بوده از گرفتن حق عوارض روستا چشم پوشی نموده اند.

فعالیت سياسي راديكال كانون ادبي در دانشگاه علوم و فنون دريايي چابهار

براساس خبرهاي دريافتي کانون دانشجویی ادبی اهل قلم دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار اخيراً با تشكيل جلسات و حلقه هاي سياسي با حضور برخي از اعضاي اصلي اين كانون همچون «ح ق»، «ر س»، «ا ش»، «ح ع» و «ش ش» اقدام به فعاليت هاي سياسي در سطح اين دانشگاه مي كنند.

جريان راديكال دانشگاه علوم و فنون دريايي چابهار پس از آنكه پايگاه انجمن اسلامي دانشجويان را در اين دانشگاه از دست داده اند با حضور و فعاليت در كانون ادبي اهل قلم اين دانشگاه اقدام به جذب دانشجويان و انجام فعاليت مي كنند اما طبق بررسي هاي صورت گرفته تعداد افراد فعال این کانون دانشجويي قریب به 8 نفر بوده و شمار دانشجویان مرتبط و سمپادهای آن از 30 نفر تجاوز نمی کند.

جريان مذكور براي جذب دانشجويان از روابط دختر و پسر استفاده كرده و در برخي از روزهاي جمعه به صورت غيررسمي اقدام به برگزاري اردوي مختلط در كنار ساحل مي كنند.

 تریبون آزاد دانشجویی با موضوع رابطه با آمریکا و استکبارستیزی برگزار می‌شود
تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «رابطه با آ‌مریکا و استکبارستیزی» در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.این برنامه فردا - یکشنبه - از ساعت 12:30 در محوطه بیرونی دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار