مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. آبان 1391 - 14:58   |   کد مطلب: 3855
هشدار در مورد اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

یک استاد برجسته دانشگاه آکسفورد هشدار داد که نسل جدید در حال رشد به دلیل اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیس بوک با خطراتی همچون شکل‌گیری شخصیت‌های وسواسی، تسلط بر نفس ضعیف و بروز احساس همدلی کمتر در آینده دوران زندگی‌شان مواجه هستند.

به گزارش  صدای دانشجو به نقل از الف، براساس تحقیقات جدید انجام شده مشخص شد که مغز افراد در حال رشد پس از آنکه بیش از حد در معرض فضای مجازی قرار می گیرد، نمی تواند به درستی رشد کند و پرورش یابد.

"بارونس گرین فیلد" استاد دانشگاه آکسفورد در اظهارنظری گفت که کاهش تماس‌های فیزیکی انسانی بدان معناست که کودکان در تدوین و طرح‌ریزی مهارت‌های اولیه اجتماعی و ابراز واکنش‌های احساسی با مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

این استاد دانشکاه آکسفورد در ادامه از اعتیاد خطرناک و مضر برخی از کاربران به شبکه های اجتماعی همچون توییتر و فیس بوک انتقاد کرد.

هشدار این استاد دانشگاه آکسفورد در حالی مطرح شده است که معلمان نیز هشدار داده اند که استفاده بیش از حد از تکنولوژی به توانایی کودکان برای تمرکز در کلاس درس آسیب می زند.

بارونس گرین فیلد در ادامه اظهار کرد که بیش از نیمی از نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۷ سال اکنون بیش از ۳۰ ساعت در هفته از بازی‌های ویدئویی، کامپیوتری ، تبلت ها، تلفن‌های همراه و دیگر تکنولوژی‌های روز استفاده می کنند.

وی گفت: نوجوانان برای رشد مغزشان به یک فضای پیرامون مهیج و انگیزشی نیاز دارند. نگرانی من استفاده بیش از حد نوجوانان و جوانان از تکنولوژی های روز و عدم تحرک آنهاست. همچنین در مورد جوانانی که از عدم داشتن عامل توازن یک مغز خوب رشد یافته رنج می برند، نگران هستم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار