مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. آبان 1391 - 13:39   |   کد مطلب: 3911
در برنامه شب گذشته ديروز، امروز، فردا كه با حضور حسين شريعتمداري و ابراهيم اصغرزاده حول محور مسائل روز برگزار گرديد درباره مباحث مربوط به تسخير لانه جاسوسي آمريكا،‌ مذاكره با آمريكا و فتنه 88 مناظره‌اي صورت گرفت.
به گزارش صدای دانشجو به نقل از باشگاه خبرنگاران در برنامه امشب ديروز امروز فرداكه با حضور حسين شريعتمداري و ابراهيم اصغرزاده حول محور مسائل روز برگزار گرديد بحث و تبادل نظر شد.
در ابتدا شريعتمداري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه علت تخاصم بين ايران و آمريكا را در كجا مي‌شود جستجو كرد، اظهار كرد: درگيري از آنجا شروع شد كه ما اسلام ناب را به ثمر رسانديم يعني اگر اسلام در اوراق و كتاب‌ها مي‌بود هيچ اتفاقي نمي‌افتاد.
وي افزود: اولين قدم اين است كه اسلام را بر كرسي حاكميت بنشانيم و اين اقدام چند وجهه دارد؛ نخست اينكه اسلام ظلم‌ستيز است يعني اينكه چون اين اسلام ظلم ستيز بوده پس استكبار در مقابل آن ايستادگي مي‌كند، دوم اينكه اسلام يك باور است و اين انقلاب براي صدور خود نياز به ويزا ندارد و هركجا كه مسلمان باشد به آنجا خواهد رسيد و ‌سوم آنكه محرومان جديد به آن دل خواهند بست و آخر اينكه اگر در مسير خود مقاومت كنيد در آن پيروز خواهيد شد و ديگران هم از آن پيروي خواهند كرد و اين درگيري‌ها از همين نقطه آغاز شد و آن اين است كه درگيري با آمريكا ماهوي بوده است.
در ادامه اصغرزاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه اتفاقي افتاد كه سفارت آمريكا توسط دانشجويان تسخير شد، افزود: من با كليات صحبت‌هاي آقاي شريعتمداري موافق هستم، ‌مردم قرار نبود كه بعد از انقلاب سفارت آمريكا را تسخير كنند سه روز بعد از انقلاب چريك‌هاي فدايي خلق به سفارتخانه حمله كرده و در آنجا پناه گرفتند كه نيروهاي كميته به آنها حمله كرده و پس از خارج كردن آنها سفارت را به آمريكا تحويل داده بودند.
وي با اشاره به اينكه پس از چند ماه كه از انقلاب گذشته بود و همه منتظر بودند كه آمريكا جمهوري اسلامي ايران را به رسميت بشناسد، تصريح كرد: ‌به رسميت نشناختن انقلاب از سوي آمريكا باعث شد كه يك پتانسيل ميان مردم بوجود آيد كه آمريكا يك توطئه‌اي براي جمهوري اسلامي ايران در سر دارد و اين عمل باعث يك نوع بي‌اعتمادي در احساس مردم بوجود آورد.
اصغرزاده با بيان اينكه بنده و چند تن از دوستان حمله به سفارت آمريكا را طراحي كرديم، عنوان كرد: ‌در ابتدا قرار بود 2 الي 3 روز در آنجا تحصن كرده و چند گروگان بگيريم اما بعد از تسخير لانه جاسوسي ما نگران بوديم كه اين كار مورد تاييد امام و مردم خواهد بود يا خير كه پس از مدتي امام از سوي موسوي خوئيني‌ها اين عكس‌العمل دانشجويان را مورد تاييد قرار دادند.
وي در ادامه تصريح كرد: اقدام دانشجويان در حمله به سفارت انگليس كه در سال گذشته رخ داد يك اقدام احساسي بود كه اين عمل يك كپي‌برداري از حمله دانشجويان به لانه جاسوسي بود كه باعث شد در داخل وحدت از بين رفته و هزينه‌اي زيادي براي كشور ايجاد شود و روزنامه كيهان نيز از آن حمايت كرد.
شريعتمداري در ادامه برنامه ديروز، امروز، فردا صحبت‌هاي اصغرزاده را كه گفت در مفاد قرارداد الجزاير عدم دخالت آمريكا در مسائل ايران مورد تاييد قرار داده شده است را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ آقاي بايدن طرحي را مي‌دهد كه بعدا فاش مي شود، منافقين مي‌توانند در گروه تروريستي باشند و به فعاليت‌هاي خود ادامه دهند و اينكه آمريكا‌يي‌ها با چنين تصميماتي بر مفاد پيمان الجزاير پايبند هستند را من قبول ندارم همانطور كه برخي از آمريكايي ها آن‌را قبول نداشتند.
وي در ادامه به فتنه 88 اشاره كرد و افزود:‌ اين حركت توسط سه ضلع آمريكا، اسرائيل و انگليس طراحي شده بود و چرا آقايان (اصلاح‌طلبان) در پي انكار اين عمل بر نيامدند و انتظار مردم و رهبري از آنها اين بود كه وقتي اسرائيل اصلاح‌طلبان را سرمايه خود دانست،‌ موضع  مي‌گرفتند و صف خود را از صف فتنه‌گران و اين سه ضلع جدا مي‌كردند.
شريعتمداري در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اشتراكات و تفاوت‌هاي دولت‌هاي هاشمي، خاتمي و احمدي‌نژاد را در قبال آمريكا چه مي‌دانيد، اظهار داشت: اين بحث بسيار گسترده است؛ دولت سازندگي كه دولت بعد از جنگ بود در همان موقع آقاي مهاجراني كه معاون حقوقي رئيس جمهور بودند يادداشتي بر اين محوريت كه بايد با آمريكا رابطه مستقيم برقرار كنيم منتشر كرد كه رهبر معظم انقلاب پاسخ مستندي مي‌دهند و مي‌فرمايند؛" شما چه چيزي داريد كه به آمريكا بدهيد،‌آنها اسلام ما را مي‌خواهند،‌آيا شما آنرا به آنها مي‌دهيد؟"
وي افزود: دولت اصلاحات هم از ابتدا نمي‌خواست با آمريكا ارتباط برقرار كند ولي تلاش‌هايي از سوي روزنامه‌نگاران كه از مشاوران رئيس‌جمهور وقت بودند صورت گرفت كه سعي در ايجاد رابطه با آمريكا داشتند كه مصداق صحبت‌هاي بنده يكي از دوستان آقاي اصغرزاده است كه از جاسوس آمريكايي رسما عذرخواهي مي‌كند.
شريعتمداري ادامه داد: خاتمي در نشست سالانه كه در نيويورك برگزار شد طرح گفتگوي تمدن‌ها را مطرح كرد كه بلافاصله مورد تاييد در سازمان ملل قرار مي‌گيرد ولي متاسفانه در همان سال آمريكايي‌ها ما را جزو محور شرارت قرار مي‌دهند.
وي گفت:‌ در دولت احمدي نژاد در ابتدا مخالف آمريكا بودند كه در اين اواخر گفته مي‌شد كه رئيس جمهور خواستار مذاكره با آمريكا بوده كه خوشبختانه از سوي سايت رياست جمهوري مورد تكذيب واقع شد.
شريعتمداري افزود: اگر ما از بحث كوتاه بياييم اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا با اين عمل تحريم‌ها برداشته مي‌شود كه بنده مي‌گويم تحريم‌ها چند برابر مي‌شود.
اصغرزاده در پاسخ به شريعتمداري گفت:‌ نمي‌شود به نسلي كه انقلاب را ايجاد كرده انگ زد و دولت‌ آقاي هاشمي و خاتمي در مسائل اقتصادي،‌ سياست خارجي و مسائل هسته‌اي به مراتب بهتر از دولت فعلي بوده و دولت فعلي كه قطعنامه‌ها را ورق‌پاره دانست و به غربي‌ها گفت آنقدر قطعنامه صادر كنيد كه قطعنامه‌دانتان در بيايد و از اين ادبيات استفاده كرده نتوانسته كه قضيه را پيش ببرد.
وي به بيان خاطره‌اي از حاج احمد خميني پرداخت و گفت‌:‌ ايشان در رابطه با جواب رئيس‌جمهور رجايي كه به ميتران رئيس جمهور فرانسه داده بود گفتند كه امام به او فرمودند كه شما يك ديپلمات هستيد و بايد با ادبيات خوبي صحبت كنيد و جواب تبريك او را بدهيد.
اصغرزاده افزود: اينكه بگوييد ممه را لولو برد و يا اينكه در نيويورك هزينه‌هاي اقامت افرادمان را در سازمان ملل زياد كنيد و در بدترين موقع صحبت از گفتگو با آمريكا كنيد آن هم در شرايطي كه بعد از كنفرانس عدم تعهد موقعيت خوبي را بدست آورديم و مقام معظم رهبري مسئله رفراندوم فلسطين را مطرح كردند اين اصلا درست نيست؛ البته موضوع رابطه با آمريكا موضوع كلان نظام است و در دست ما نيست اما سياه و سفيد ديدن و خوب و بد ديدن همه چيز درست نيست واينكه فقط شعار بدهيد كه آمريكا مداخله كرده و دولت‌هاي قبلي با او بسته‌اند يك خوش‌خيالي است.
اين دانشجوي سابق پيرو خط امام (ره) گفت:‌ ما فقط مي گوييم كه آمريكا اين قدر پدرسوخته است و نمي‌توانيم با آن مذاكره كنيم در حالي كه احمد قوام در زمان استالين از طريق مذاكره با شوروي، آذربايجان ايران را نجات داد،‌دكتر مصدق در دادگاه لاهه مذاكره كرد و حقوق ايران را به دست آورد اما شخصي مثل فتحعلي‌شاه هم به قائم مقام فراهاني گفت من مي‌جنگم و مذاكره نمي‌كنم و به همين ترتيب قسمت‌هاي بسياري از سرزمين‌ ايران را در جنگ با روس‌ها از دست داد لذا قانون اساسي تكليف اين قضيه را مشخص كرده كه چه كسي و در كجا مي‌تواند به مذاكره بپردازد.
وي تصريح كرد: اينكه بگوييم خاتمي و هاشمي مقدمات فروش كشور را فراهم آوردند حرف‌هايي است كه كيهان مي‌زند و البته ممكن است همين انگ‌ها را به من هم بزنند در حالي كه من هيچ علاقه‌اي به رابطه با آمريكا ندارم البته ما هم در كيهان بوديم كه در آن زمان مردم براي كيهان صف مي‌بستند ولي تيراژ حال حاضر كيهان را نمي‌دانم چقدر است!
اصغرزاده خطاب به شريعتمداري گفت: ‌در موقع روي كار آمدن احمدي‌نژاد هم همين كار را كرديد و آنقدر رقبا را كوبيديد كه همه ديدند، مگر ما نمي‌گفتيم كه اين دولت قانون‌گريز است و بايد بودجه آنرا كنترل كنيد اما شما ول كرديد كه اين دولت به اينجا رسيد كه ارزش پول مردم را سه برابر كاهش داد،‌ صحبت ما اين است كه چرا حتي خاتمي با بيل كلينتون به عنوان رئيس‌جمهور يك ملت دست نداد،‌ به هر حال دولتي‌‌ها وظيفه‌شان اين است كه ايران را از معرض تهديد خارج كنند و از تشكيل اجماع جهاني عليه كشور جلوگيري كنند.
وي ادامه داد: نمي‌شود نشست و گفت مذاكره كنيم و بعد مثل كره شمالي همه درب‌ها را به روي خود ببنديم؛ همگي آمريكا را به عنوان دشمن مي‌شناسيم ولي اين جمله از كيست كه گفته است "قطع رابطه با آمريكا امري ابدي نيست؟"  لذا شعار را بايد وقتي داد كه باور پذير باشد و اگر شعاري دهيد كه مردم باور نكردند فايده‌اي ندارد.
در ادامه برنامه حسين شريعتمداري در پاسخ به صحبت‌هاي اصغرزاده گفت: ايشان مطالبي فهرست‌وار را مطرح كردند،‌مثلا از توهم توطئه صحبت كردند اما بايد پرسيد كه آيا توطئه آمريكا عليه ما توهم است؟، ‌حتي  موسوي يكبار آمد و در مقابل اصلاح‌طلبان موضع گرفت كه توطئه‌ آمريكا توهم نيست چه بلايي بر سر او آوردند؛ بله بايد ادبيات خوب و مناسبي داشت اما ماجرا به شكلي ديگر است؛ بنده نگفتم كه خاتمي و هاشمي به دنبال فروش ايران بودند اما به صراحت در فتنه 88 سردمداران آن فتنه به دنبال اين بودند كه ايران را بفروشند.
وي افزود: يك موقع فقط تحليل است و يك موقع سند مي‌آوريد روزنامه‌نگار مستنداتش هميشه همراهش است؛ چطور مي‌شود كه ما يك به يك مراحل فتنه 88 را پيش بيني كرده‌ايم،خير ما غيبگو نبوديم و اين فرمول مشترك آمريكا و انگليس و اسرائيل بود، وقتي كميته صيانت از آرا را تشكيل دادند اين كار توصيه شده از سوي جين شارپ بود شما مي‌گوييد كه چرا خاتمي با كلينتون دست نداد من مي‌گويم كه دو بار با جرج سوروس صهيونيست ملاقات داشت؛ چه كساني قبل از فتنه با آقايان اصلاح طلب جلسات آموزشي داشتند؟ آيا ورود جان كين و ريچارد رورتي را انكار مي‌كنيد؟ خود اصلاح‌طلبان و جرج سوروس از ارتباط با همديگر مي‌گويند.
مدير مسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: شما گفتيد كه مذاكره بستگي به شخص مذاكره‌كننده دارد اما اينطور نيست بلكه بستگي به شرايط و مختصات مذاكره دارد، شرايط مذاكره عبارت از اين است كه كف مذاكره را مشخص مي‌كنند و مجموعه موارد مورد موافقت و اشتراك را به مذاكره مي‌گذارند و سقف آن كه مي‌خواهند به آن برسند را مشخص مي‌كنند ولي وقتي از اول سقف را مي‌خواهند برسند معلوم است كه به آن توافق دست نمي‌يابند.
وي افزود:‌ ما كه آمريكا را قدرت بزرگي نمي‌دانيم اما مگر همين اصلاح طلبان نبودند كه آمريكا را بزرگ دانستند چه كساني به صورت مكتوب در دوران اصلاحات نوشتند كه رزمندگان اسلام را با رزمندگان پابرهنه آتيلا و وحشي مقايسه كردند و گفتند هر چه بدبختي داريم از بسيج است و گفتند به علت درافتادن با آمريكا جنگ به وقوع پيوست.
شريعتمداري در پاسخ به مطلبي كه اصغرزاده درباره اداره جنگ توسط دولت موسوي مطرح كرد، اظهار داشت: مسائلي كه دولت موسوي براي ايجاد مشكل در راه دفاع مقدس به وجود آورد را بهتر است وارد نشويم زيرا موارد متعددي را در بر مي‌گيرد.
 وي در مورد اظهارات اصغرزاده درباره روزنامه كيهان گفت: مگر ما ننوشتيم كه شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران را دو روز قبل از آن سايت فارسي زبان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي عنوان كرد و جريان فتنه و اصلاح‌طلب در روز قدس به نفع اسرائيل و آمريكا شعار دادند، چرا اصلاح‌طلبان هيچگونه موضعي نگرفتند، ‌در زمان اصلاحات اگر يك بخشدار در نقطه دورافتاده صحبت مي‌كرد روزنامه‌هايشان از آن پر مي‌شد ولي در موقع فتنه 88 هيچ موضعي نگرفتند. آقاي اصغرزاده كداميك از مطالب كيهان كه دراين باره گرفته شد غلط از آب درآمد؟
اصغرزاده در پاسخ به صحبت‌هاي شريعتمداري اظهار داشت: اين تفكر كه دشمن را يكپارچه فرض كنيد ونتانياهو،‌ جرج بوش،‌كلينتون،‌اوباما،‌ خاتمي و هاشمي و هر كس را مطابق ميل ما نبود در يك جبهه قرار بدهيد درست نيست؛ جين شارپ كيست!؟ مگر ما در ايران افراد خلاق و مبتكر كم داريم بنابراين ريشه اين تفكر دايي جان ناپلئوني خيلي خطرناك است.
 وي افزود: درباره قضيه هسته‌اي آقاي خاتمي بهتر شرايط را جلو برد؛‌ قرارداد سولانا-لاريجاني را كه به اين خوبي بود چرا دولت احمدي‌نژاد لغو كرد بنابراين ما بايد به مسئله تحريم‌ها و سوال‌هاي جديد پاسخ‌هاي جديدي بدهيم اينكه بگوييم دولت اصلاحات ادامه دولت سازندگي بود مشكلي را حل نمي‌كند، بايد در ميان احزاب دموكرات و جمهوري‌خواه آمريكا به اختلافات دامن زده و نگذاريم كه اجماع جهاني عليه ايران شكل بگيرد لذا تفكر كيهان،‌تفكري عبوسانه است كه با آن به جايي نمي‌رسيم لذا بايد ببينيم كه چرا با آمريكا مرزبندي داريم.
اصغرزاده با اشاره به اينكه دعواي ما با اسرائيل ذاتي و اصيل است، اظهار داشت: ‌بازدارندگي ما در مقابل آمريكا فقط به موشك نيست و حركت نرم‌افزاري نيز نياز دارد مردم بايد راضي باشند،‌آزادي باشد و احزاب و مطبوعات آزاد باشند و اين موازنه قدرت با آمريكا ايجاد مي‌كند لذا نمي‌شود مملكت را اينطور اداره كرد و همچنين درباره صحبت‌هاي آقاي شريعتمداري معتقد نيستم كه نظرات و برداشت ايشان از نظرات رهبري است.
 وي افزود:  بايد از پتانسيل تمام آحاد جامعه استفاده كرد لذا انتخابات سال 92 بسيار حياتي است و به جاي اقتصاد موضوعاتي مانند صلح‌طلبي و روابط بين‌الملل مهم‌ترين موضوعات است.
 شريعتمداري در پاسخ گفت: ‌چرا وقتي نتانياهو مي‌گويد اصلاح طلبان سرمايه‌هاي ما هستند يا وقتي اوباما مي‌گويد از جنبش سبز حمايت مي‌كنيم اصلاح طلبان موضع نمي‌گيرند؟ من مي‌گويم كه جين شارپ كيست؟‌شعار معروف فشار از پايين و چانه زني از بالا شعار او بوده نه سعيد حجاريان؛ كساني مانند جان كين يا ريچارد رورتي كه به ايران آمدند از چه كساني هستند؟
اصغرزاده در جواب شريعتمداري گفت: اي كاش اين پيش‌بيني‌ها را در مورد احمدي‌نژاد مي‌كرديد.
شريعتمداري جواب داد: شما مي‌خواهيد بحث را روي مقايسه دولت خاتمي و احمدي‌نژاد ببريد. بحث اين است كه اصلاح طلبان به دنبال بيگانگان رفتند.
وي با ذكر مثالي گفت: اسرائيلي‌ها اعلام كردند كه ايران در فرودگاه بنگوريون از آنها اسلحه مي‌خرد؛ امام فرمودند كه اسرائيل آنقدر خبيث است كه اگر به بحر اكبر هم دست بزند نجس مي‌شود بنابراين مشخص بود كه حركت ما در جنگ مورد رضايت اسرائيل نبود اما حركت فتنه 88 دقيقا در جهت خواست آمريكا و اسرائيل بوده است.
شريعتمداري اظهار داشت:‌ يكي از مشاوران اوباما مي‌گويد كه ما با وجود حضور 50 ساله دچار نفرت ملت‌ها از آمريكا و رويكرد آنها از انقلاب اسلامي هستيم، بنابراين اگر ايران در برابر پيشنهادات سازشكارانه كنار مي‌آمد آمريكايي‌ها اين تحليل‌ها را نداشتند.
وي افزود: من از رهبري نظري نياوردم، رهبري بالاتر از اين هستند كه از ايشان مايه بگذاريم، من از خودم مستند مي‌آورم.
شريعتمداري تصريح كرد: اينكه مي‌گوييد بين دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان اختلاف بياندازيد يك شعار است آنها در مورد ايران هيچ گونه اختلاف نظري ندارند.
اصغرزاده در پاسخ گفت:‌ طبيعي است كه آمريكايي‌ها دوست دارند دولتي همسو با آمريكا در ايران روي كار بيايد و منافع آنها را تامين كند اما آيا در آمريكا نيز براي ما اوباما بهتر است يا رامني؛ فهميدن اين مطلب سخت نيست اوباما در مصر و تركيه گفته كه خواهان جنگ صليبي نيست، لذا ما بايد از شكاف‌ها در ميان آمريكا‌يي‌ها استفاده كنيم و جلوي لابي اسرائيل را بگيريم مگر درباره جنگ ويتنام يا همين تسخير سفارت آمريكا اختلافاتي در ميان آمريكايي‌ها ايجاد نشد و مگر ما درباره انتخابات رياست جمهوري آمريكا پس از تسخير سفارت آنها در ايران تاثير نگذاشتيم؟ البته قطعا برقراري روابط به نفع ما نيست،‌آمريكا دشمن است اما نبايد همه فرصت‌ها را تبديل به تهديد كنيم. مردم ما مقاومت مي‌كنند اما هنر دولتمردان اين است كه تهديدها را فرصت تبديل كنند.
وي درباره خبر نيويورك تايمز مبني بر ديدار نمايندگان  ايران و امريكا در دبي كه از سوي هر دو كشور تكذيب شد، گفت:‌به هر حال گروه‌هايي در هر دو كشور هستند كه خواستار رابطه هستند،‌اما وقتي آمريكا بفهمد در داخل كشور ما ضعف هست از آن سوء استفاده مي‌كند در حالي كه ما بايد از او امتياز بگيريم مثلا در قضيه حل مسئله گروگان‌هاي آمريكايي، امام خميني به مجلس گفتند كه برويد در مذاكرات امتياز بگيريد لذا اكنون هم در مذاكرات با آمريكا اگر موفق شويد امتياز بگيريد خوب است اما اگر ذليلانه باشد فوق‌العاده به ضرر كشور است هر چند كه تا انتخابات رياست جمهوري 92 ايران نبايد هيچ اتفاقي بيافتد ولي بعد از حضور باشكوه و مقتدرانه مردم در انتخابات سال آينده يك دولت مقتدر مي‌تواند مذاكره را پيش ببرد.
شريعتمداري درباره اينكه پاسخ ايران به خواست آمريكا براي ايجاد رابطه چه خواهد بود گفت:‌ اين مسئله مشخص است كه حركت انقلاب در آمريكا اثرگذاشته؛‌ بر طبق گزارش نيويوركر و سي ان ان در 80 شهر آمريكا و كانادا تظاهراتي در محكوميت ترورشهيد احمدي روشن و در مخالفت با جنگ عليه ايران صورت گرفت، بنابراين رابطه با مردم آمريكا را كسي نفي نكرده و مگر جنبش وال‌استريت غير از آن است؟
وي افزود:‌ آمريكايي‌ها مذاكره را فقط براي مذاكره مي‌خواهند نه حل مسائل فيمابين.
شريعتمداري اظهار داشت: البته اينكه آقاي اصغرزاده مي‌گويد بهتر است كيهان از ميدان توپخانه بيرون بيايد و به ميدان آزادي برود را قبول نداريم ما افتخار مي‌كنيم كه در جنوب شهر هستيم و نرفتيم آن بالا كروات بزنيم.
مديرمسئول روزنامه كيهان تصريح كرد: طبق تحليل ديويد فروم در سي‌ان‌ان مي‌گويد كه اگر ايران كوتاه بيايد به اين معنا نيست كه تحريم‌ها به خاطر مسئله هسته‌اي ايران است، آنها دو هدف اصلي دارند كه بگويند با كنار آمدن با ايران مسلمانان جهان را به اين مطلب سوق دهند كه ايران از مواضع خود دست برداشته است. بنابراين دو هدف اصلي آنها تغيير رفتار و تغيير ساختار نظام ايران است و نياز مبرمي براي آنهاست كه به دنبال تحول در خاورميانه هستند.
شريعتمداري اظهار داشت: مگر در مذاكرات 1+5 با آمريكا مذاكره نداريم،؟ مگر در زمان خاتمي كه شما گفتيد اينقدر پيش نرفتيم كه در اجلاس لندن سه كشور اروپايي گفتند كه براي اينكه تضمين عيني بدهيد كه دنبال سلاح نيستيد بايد از برنامه‌هاي هسته‌اي دست بكشيد،‌؟ در همان موقع سرو صداهاي زيادي مبني بر حمله آمريكا بود اما فقط يك نفر ايستاد و گفت كه به پيشرفت هسته اي خود ادامه مي‌دهيم. افرادي هم در ادامه گفتند كه نه درست نيست اما همانطور كه گفتيم تصميمات كلان نظام در جاي ديگري گرفته مي‌شود.
اصغرزاده گفت: همه دولت‌ها وقتی می‌توانند از مذاکره صحبت کنند که دارای توانایی و اجماع ملی باشند، وقتی دارای چنین چیزی نباشند نمی‌توانند پای میز مذاکره بروند و اگر قرار است مذاکره شود باید زندگی مردم بهتر شود، شما به خیابان‌های تهران باید توجه کنید به جای بازدید از زندان اوین باید بروید و ببینید در بیمارستان‌ها و بازارها چه خبر است، همه صحبت‌ها از اول انقلاب برای مذاکره مقید و مشروط بوده حتی با دولت عراق بعد از جنگ تحمیلی مذاکره کرده‌ایم تا امتیاز بگیریم .
وی افزود: اگر فکر کنیم که آمریکا هراسی را باید دامن بزنیم به جایی نمی‌رسیم، این چه وضعیتی است که برای مملکت درست می‌کنید؟ البته آمریکایی‌ها از ما و انقلاب خوششان نمی‌آید آن‌ها از همان اول دوست داشتند که شاه برگردد اما ما هم باید در برابر آن‌ها هوشیار باشیم.
اصغرزاده با اشاره به مطالبی که روزنامه کیهان درباره متعلق بودن بحرین به ایران نوشت، اظهار داشت: این نوشته باعث بحران در روابط ایران و بحرین شد، آقای شریعتمداری شما به چه حقی این مطالب را می‌نویسید در حالیکه کشور، رهبر، شورای امنیت، قانون اساسی و شورای نگهبان دارد ما وقتی سفارت آمریکا را تسخیر کردیم برخی از جوانان به ما گفتند که مملکت را شما بدبخت کرده‌اید ولی ما بارها توضیح دادیم که ادامه حضور آمریکا باعث بدتر شدن اوضاع در کشور می‌شود اما این‌که بینش دایی جان ناپلئونی داشته باشیم و همه دنیا را وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها بدانیم راه به جایی نمی‌بریم.
دانشجوی سابق پیرو خط امام با اشاره به برخی از اظهارنظرها درباره پذیرش ایران هسته‌ای با توانایی محدود توسط غرب، گفت: اینکه آمریکا می‌گوید "همه گزینه‌ها روی میز است" یک شعار است، حمله نظامی به ایران اصلا امکان‌پذیر نیست، آن‌ها این حرف‌ها را می‌زنند تا رضایت صهیونیست‌ها را جلب کنند و اين نظر افرادی مانند رامنی است اما مدیریت کشور در حقیقت باید به سمت این پیش برود که غربی‌ها صلاحیت هسته‌ای کشور را در درصدی از غنی‌سازی به رسمیت بشناسند و در مذاکرات میز بین‌المللی به دنبال امتیازگیری باشیم لذا این گزینه واقع بینانه است.
اصغرزاده تصریح کرد: درباره انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای مردم آمریکا اصلا بحث هسته‌ای ایران مهم نیست بلکه ارتباط آن با زندگی و معیشت روزمره‌شان برای آن‌ها مهم است لذا در این وضعیت ما باید به گرفتن امتیازات هسته‌ای بپردازیم.
در ادامه برنامه حسین شریعتمداری گفت: ما وقتی که از قدرت بالایی برخوردار هستیم وارد مذاکره می‌شویم اما بحث بر سر این است که ما توان و قدرت داریم و نباید طرف مقابل شرط بگذارد و نتیجه مذاکره را از قبل تعیین کند، واقعیات موجود این است که آن‌ها به دنبال مذاکره با شرط تعیین نتیجه نهایی هستند.
وی افزود: آقای اصغرزاده صحبت از مذاکره با دولت عراق بعد از جنگ را کردند اما مگر الان بحث مذاکره با عراق است؟ برای تاثیر بر روی افکار عمومی آمریکا کدام شعارها خوب بوده است؟ مگر جنبش وال‌استریت بحث نفی نظام سرمایه‌داری نبوده مگر این‌که نمی‌خواهیم زیر بار یک درصد صهیونیست برویم شعار آن‌ها نیست؟
مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: برژینسکی در 22 می 2011 در اجلاس آتلانتیک (کشورهای آمریکا و اروپا) گفت: کدام احمقی آمریکا را از ابرقدرتی 2001 به این وضعیت در سال 2011 رسانده؟ دموکرات‌های احمق یا جمهوری خواهان دیوانه؟ و برژينسكي گفت که تحولات نشان می‌دهد آمریکا به پیچ بزرگی رسیده است و در این‌جا نقش ایران را مهم می‌بینیم.
شریعتمداری تصریح کرد: همین آمریکایی‌ها گفتند که درباره ایران هسته‌ای هشدار می‌دهیم زیرا ممکن است محور تاریخ به زودی چرخش پیدا کند، آن‌ها گفتند که امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش تحول عظیمی در حال وقوع است که به زلزله شبیه بوده و کشورها را متلاطم و دولت‌ها را متلاشی کرده، آن‌ها گفتند که صحنه‌های انقلابات تونس و مصر خاطره خیابان‌های برلین و پراگ علیه کمونیسم را متبادر نمی‌کند که خوشایند ما باشد بلکه ویژگی‌های اسلامی، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی دارند.
در ادامه برنامه اصغرزاده با اشاره به این‌که من در دوران دانشجویی جودو‌کار بوده‌ام، گفت: من استراتژی جودو را قبول دارم یعنی بسیار پرتحرک باشیم، در یک زمانی پیش آمد که مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا رسما به خاطر کودتای 28 مرداد از ایرانیان عذرخواهی کرد اما ما در آن موقع نتوانستیم از این صحبت‌ها امتیاز بگیریم در حالیکه این قابل استفاده بود، هم‌چنین 11 سپتامبر فرصت خوبی بود که ما هم به همراه آمریکا علیه تروریسم فعال باشیم اما پس از لشکر‌کشی آمریکا به عراق و افغانستان و شوک جهانی آن همه معادلات به هم ریخت.
وی افزود: ما باید برای دفاع از حقوق مردم به مذاکره و امتیازگیری بپردازیم هم‌چنین قدرت بازدارندگی یعنی مردم راضی و اقناع بشوند که وقتی دولت به مذاکره می‌پردازد از سوی آنان است، بنابراین وقتی شعار می‌دهیم "باید طاقت مردم را هم در نظر بگیریم" البته مردم ایران تا به حال از جان و مال خود گذشته‌اند اما باید پشت‌مان را تقویت کنیم یعنی آزادی‌های اجتماعی را افزایش دهیم و آزادی‌های بیشتری به مطبوعات و احزاب بدهیم.
اصغرزاده تصریح کرد: البته ملت ایران زیر هیچ مذاکره‌ای که شرط‌گذاری باشد نمی‌رود اما به عنوان یک قدرت منطقه‌ای می‌تواند مذاکرات را به عنوان توازن قوا علیه اسرائیل و آمریکا تعریف کند و در آن امتیازاتی بگیرد لذا با تفکرات دایی جان ناپلئونی که کار کار انگلیسی‌هاست و دیگر هیچ کاری نمی‌شود کرد به جایی نمی‌رسیم.
دانشجوی سابق پیرو خط امام اظهار داشت: در شمال آفریقا ملت‌ها به خاطر تحقیر‌شدن به خیابان‌ها آمدند و این صحیح است که در اعتراضات آن‌ها اسلام هم نقش داشته اما این نبوده که انقلاب اسلامی صورت گرفته آن‌ها به خاطر بی‌توجهی و توهین‌ها و تحقیرها که بدترین چیزی است که مردم را به خیابان‌ها می‌کشاند قیام کردند مانند دولت شاه که متکبر بود و فکر می‌کرد که می‌تواند از موضع بالا با مردم برخورد کند اما امام خمینی (ره) از همین قضیه استفاده کرد و حکومت طاغوت را سرنگون کرد.
وی با اشاره به این‌که من یک آدم گوشه خیابان هستم و روزنامه و حزبی ندارم، گفت: باید یک هیئت قدرتمند و توانمند کارشناسی به مذاکرات بپردازد تا بتواند شرایط زندگی مردم را بهبود ببخشد متاسفانه مشکلات به دلیل سوءمدیریت‌هاست و همان طور که تورم پولی به وجود آمده تورم زیرپا گذاشتن قانون هم وجود داشته وقتی که صندوق ذخیره ارزی را تبدیل به کمیته اقتصادی و صندوق دولت کرده‌اند چرا شما صحبتی نکردید؟آقای شریعتمداری شما نسبت به این دولت مسئولید در سال 84 و 88 بیشترین حمایت‌ها را از احمدی‌نژاد کردید.
شریعتمداری در جواب گفت: تفاوت ما با شما این است که ما به سمت جلو فعالیت داشتیم و اگر حرکتی در قضیه هسته‌ای نداشتیم حرکت امروز پیش نمی‌آمد شما گفتید که این انقلاب‌ها در دنیای اسلام اسلامی نیست در حالیکه این انقلاب‌ها حرکات تثبیت شده و اسلامی است همچنین کجای دنیا و کدام انقلاب را سراغ دارید که بعد از پیروزی حتی یک بار مقبولیت و مشروعیت خود را به رای مردم گذاشته باشد.
اصغرزاده پاسخ داد: اگر ما می‌خواهیم که یک تمدن‌سازی جدید را صورت دهیم باید جواب‌های جدیدی به چالش‌های جدید داشته باشیم این صحبت‌هایی که آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان می‌کنند یک انقلاب مخملی علیه تفکر خلاقانه انقلاب بوده، ما توانایی اثرگذاری در منطقه و دنیا را داریم و انقلاب ما انقلاب خوبی بوده به شرط اینکه مدیریت خوب و عقلانیت و خردگرایی را بپذیریم اما این‌که همه چیز را فقط به یک تیم بدهیم و آن‌ها را فرزندان خدا بدانیم کاری درست نمی‌شود لذا باید مسئولیت بپذیریم مثلا کسانی که سال گذشته رفتند و سفارت انگلستان را گرفتند فقط هزینه برای کشور به جا گذاشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار