مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1391 - 7:56   |   کد مطلب: 3923
انیمیشن «طراران» که داستان یکی از قضاوت‏های حضرت علی(ع) است، به همت برنامه‏سازان سمنانی تولید شد و به بخش مسابقه هشتمین جشنواره «رویش» راه یافت.

به گزارش صداي دانشجو به نقل از فارس از سمنان، انیمیشن 15 دقیقه‏ای «طراران» تولید صدا و سیمای مرکز سمنان موفق شد به بخش مسابقه هشتمین جشنواره رویش راه یابد.

این انیمیشن به یکی از قضاوت‏های حضرت علی(ع) می‏پردازد و داستان از این قرار است که دو نفر دزد پولی را نزد تاجری به امانت می‏گذارند و شرط می‏کنند که وقتی هر دو حضور داشتند، تاجر مجاز به پرداخت آن شود.

اما روزی دیگر، یکی از دزدان آمده و با نیرنگ پول را می‏گیرد و می‏رود و سپس نفر دوم آمده و پول را مطالبه می‏کند.

تاجر که پول را بر خلاف شرطی که گذاشته به نفر اول پرداخت کرده بود، درمانده شده و کار به محکمه می‏کشد و در نهایت حضرت علی(ع) دزدان را با قضاوت عالمانه رسوا می‏کند.

نویسنده و کارگردان این انیمیشن، محمدجواد بابایی و تهیه‏کننده آن، ریحانه خیرخواهان است.

بابایی متولد سال 1350 تهران و دانش‏آموخته رشته انیمیشن دانشکده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده و از سال 1374 به طور رسمی در صدا و سیمای مرکز سمنان مشغول به فعالیت است.

از دیگر آثار این کارگردان می‏توان به انیمیشن شیطنت، قضاوت‏های حضرت علی(ع) و مجموعه به سوی آسمان اشاره کرد.

انیماتور طراران رامین پاکار، رنگ فاطمه حیدری و تم‏گیری آن بر عهده درخشانی است.

این اثر با مشارکت حوزه هنری استان سمنان تهیه شده است.

هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به عنوان عرصه‏ای برای معرفی آثار فاخر دینی با هدف شناسایی و کشف استعدادهای تازه و تقویت باورهای دینی و نمایش آن در قالب اثر تصویری برگزار می‏شود.

هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش محملی برای معرفی قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب برای عرضه آثار فیلم‏سازانی باشد که آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید و نجابت را ترویج می‏کند و نیز عرصه‏ای برای پدید آوردن انگیزه و امید در فیلم‏سازان جوان و آینده‏سازان سینمای حرفه‏ای ایران است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار