مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1391 - 23:07   |   کد مطلب: 405
حجت‌الاسلام پناهيان تاکید کرد: راه‌اندازي خط توليد چند سانتریفوژ كار مهمي است؛ اما نياز امروز كشور ما راه‌اندازي خط توليد امثال احمدي روشن است.
مهمتر از راه‌اندازي خط توليد سانتریفوژ، راه اندازی خط تولید امثال احمدي روشن است

حجت الاسلام عليرضا پناهيان عصر امروز در مراسم گراميداشت داریوش رضايي و مصطفي احمدي روشن از شهدای دانشگاه صنعتي شريف كه به همت بسيج دانشجويي در مسجد این دانشگاه برگزار شد، گفت: اين مراسم به خاطر يادبود و گراميداشت شهيدي مجاهد در عرصه علم و فناوري برگزار شده و سوالي كه به ذهن من در اين مراسم مي‌رسد اين است كه آيا مي‌شود جامعه را به جايی رساند كه از نظر اداره جامعه به شخصيت‌هایي مانند احمدي روشن نياز نداشته باشيم.

وي ادامه داد: شهيد احمدي روشن كه بنده به وي ارادت خاصي دارم شخصيتي ايثارگر، پرتلاش، جان بركف و به دور از خودخواهي و فداكار بود كه فقط جامعه و انقلاب را در نظر مي‌گفت.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پرسشي كه من از شما نمايندگان و دولتمردان دارم و البته طرف اصلي سوالم دانشگاهيان كه دانش را در رشته‌هاي مديريتي توليد مي‌كنند و همچنين حوزه‌ های علميه، اين است كه آيا مي‌شود جامعه‌اي داشت كه نيازي به ايثار و ايثارگري اشخاصي مانند مصطفي احمدي روشن نداشته باشد آن هم به دليل وجود برخی مسائل و اداره شدن جامعه بر اساس ضوابط موجود در جامعه؟

پناهیان در توضيح سوال خود ادامه داد:‌ اساسا آيا امكان دارد حيات بشر با ساختار و ضوابطي اداره شود كه در آن بدون ايثار و ايثارگري بتوان زندگي خوبي داشت و جامعه نيز به خوبي اداره شود؟

وي با بيان اينكه سوال من از شما در اين جلسه اين است و از شما مي‌خواهم به آن به خوبي فكر كنيد، ادامه داد: آيا مي‌شود جامعه بشري را به گونه منطبق بر قوانين اداره كرد كه بي‌نياز به ايثار باشد و با انصاف و عدالت پيش رود؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه برخي تصور مي‌كنند ايثارگري خواست جوامع بدوي است، گفت: اين سوال سوالي است كه همه دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه و البته مسئولين كشور بايد تكليف خود را با پاسخ آن روشن كرده باشند و بعد به قانون گذاري بپردازند.

پناهیان تأكيد كرد: پاسخ به اين سوال افراد را از خاص بودن درمي‌آورد.

وی با تأكيد بر اينكه من ارزش خاصي براي شهيد احمدي روشن حتي نسبت به شهدای دفاع مقدس قائل هستم، گفت: دست يافتن به شهادت با آن پيشينه نشان دهنده اين است كه فردي مانند احمدي روشن عمري ايثارگري كرده است و عجب او را فرا نگرفته و نيازمند تشكر كسي نبوده است.

اين مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه در بدنه مديريتي كشور امثالي مانند احمدي روشن خيلي كم است، گفت: به نظر من اگر احمدی روشن به شهادت نمي‌رسيد كسي نمي‌توانست متوجه ايثار و شخصيت والاي او شود.

پناهیان با بيان اينكه اگر ما در همه عرصه‌هاي مديريت امثال احمدي روشن را داشته باشيم وضعيت كشورمان در بخش هاي مختلف متفاوت خواهد بود، گفت: اگر امثال احمدي‌روشن در مديريت مسائل مختلف مانند ايران خودرو و امثال آن و صنعت داشته باشيم اين وضعيت صنعت ما نخواهد بود.

وي با تأكيد بر اينكه ما مشكلي در عرصه علم و فناوري نداريم مشكل اصلي ما در كمبود شخصيت‌هایي مانند احمدي‌روشن در عرصه مديريتي است، گفت: ما مانند احمدي روشن در عرصه مديريتي، علمي و صنعتي و مديريت مياني كم داريم و اگر به چنين جايگاهي دست يابيم كه اشخاصي مانند او در بدنه مديريت كشورمان زياد باشد مي‌توان يقين داشت كشور از آن ناحيه و يا از آن بخش ضربه نخواهد خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر جا ما عقب ماندگي داشته باشيم آن سازمان محكوم به اين است كه امثال احمدي روشن در آن كم است و هيچ كس قدرت دفاع در برابر اين حرف را نيز نخواهد داشت.

پناهیان با بيان اينكه ما نيازمند اصلاح در ساختارهاي خود هستيم، بيان داشت: ما بايد در جامعه خود ساختار سازي كنيم و در بخش هاي مختلف اقتصادي و صنعت دست به تغييرات اساسي بزنيم.

وی مجددا به سوال اولي كه در ابتداي مطرح كرده بود بازگشت و گفت: آيا با عدالت مي توان از ايثار مستقني شد؟

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برخي معتقدند جوامع غربي كه ايثارگري در آن تئوريزه نشده است و همه چيز با پول خريد و فروش مي‌شود پيشرفت‌ها با همين نگاه حاصل شده است و ساختارهايی را براي اداره جامعه بدون نياز به ايثار ايجاد كرده است.

پناهیان با تأكيد بر اينكه عدالت بدون ايثار قابل تحقق نيست، گفت: قوانين اگر هم خوب وضع شوند مبتني بر عدالت اند و ايثار امري ضروري‌تر از عدالت است به طوري كه مي‌توان گفت؛ بدون ايثار نمي‌توان عدالت را برقرار كرد.

وي با بيان اينكه به نظر من جوامع غربي پيشرفت نكرده اند و اگر پيشرفت‌هایي داشته اند به دليل ظلمي كه به ملت هاي ديگر داشته اند بوده است، گفت:‌ آنها علم را بر اساس سود تعريف و استفاده مي‌كنند و حتي علم را در جهان به كنترل و تصرف خود در مي‌آورند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بنابراين با اين ويژگي‌ها ما نبايد از ساختار هاي غرب استفاده كنيم چرا اگر نگاه آنها به علم مبتني بر عدالت بود نبايد از دستيابي ما به انرژي هسته‌اي ناراحت و نگران مي‌شدند و براي ما گل مي‌فرستادند.

پناهيان با بيان اينكه فرهنگ عدالت پذيري در جامعه ما بسيار بالاست، گفت: ولي اين تنها كافي نيست و بايد در راه تحقق عدالت از ايثارگران و افراد ايثارگر استفاده كرد و حضورآنان را در جامعه افزايش داد.

وي با بيان اينكه پيشرفتي كه غرب كرده است كمي از اسلام هم نيست، گفت: نظم و پيشرفت غرب بر اساس خودخواهي به دست آمده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه پيشرفت غرب با وجود اشخاصي مانند احمدي روشن نبوده است، گفت: آنها بدون چنين فرهنگي به پيشرفت دست يافته‌اند و البته با وجود همين فرهنگ است كه پيشرفت آنها به نفع صهيونيست‌هاست و نمي‌توانند كاري را به ضرر آنها انجام دهند.

پناهیان با بيان اينكه ايجاد و راه‌اندازي خط توليد چند سانتریفوژ كار مهمي است اما نياز امروز كشور ما ايجاد و راه‌اندازي خط توليد ايجاد امثال احمدي روشن است، گفت: در مسير تربيتي جامعه ما چنين خط توليدي ايجاد نخواهد شد و آنهم به دليل ضعف‌هاي تربيتي ما در جامعه است اما بايد از پدر احمدي روشن پرسيد چگونه توانسته‌ است شخصيتي مانند احمدي روشن را تحويل جامعه دهد.

وي با بيان اينكه شهيد احمدي روشن توانست خط توليد سوخت هسته‌اي را در كشور ايجاد كند، گفت‌: اما دغدغه امروز ما ايجاد خط توليد امثال احمدي روشن است تا همه مديران مياني كشور ما به چنين جايگاهي دست يابند كه از تهديد ديركرد حقوق و دستمزد نمي‌ترسند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأكيد بر اينكه ما به امثال شهيد احمدي روشن را در حوزه هاي مختلف اداري كشور نيازمنديم، گفت: در همه بخش‌ها مانند بخش هاي اقتصادي، بخش هاي مديريتي و حتي در قوه قضائيه نيازمند وجود شخصيت‌هايی مانند احمدي روشن هستيم.

پناهيان در پایان خاطرنشان كرد: اميدوارم جامعه ما به جايي برسد كه اگر كسي در جامعه و يا دانشگاه متوجه فاصله خودش با امثال احمدي روشن شد از وجود اين فاصله شرمنده شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار