مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آبان 1391 - 7:25   |   کد مطلب: 4076
دو روز پیش خبر هایی مبنی بر پرواز پهباد آمریکایی بر فرازآسمان خلیج فارس وشلیک جت ایرانی به پهباد آمریکایی بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت خبری که از سوی وزارت دفاع نیز تایید شد.

به گزارش صداي دانشجوبه نقل از باشگاه خبرنگاران،  وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد جنگنده‌هاي ايراني هفته پيش به سوي يک هواپيماي بدون سرنشين آمريکايي بر فراز خليج فارس شليک کرده اند.

اخیرا پنتاگون مدعی شد که هواپیماهای جنگی ایران هفته گذشته در حریم هوایی بین‌المللی به یک پهپاد آمریکایی غیرمسلح شلیک کرده‌اند، گرچه شلیک‌شان به هدف‌ نخورده است.

رویترز با اعلام این خبر گزارش داد حادثه اول نوامبر که موجب هشدار رسمی به تهران از طریق کانال‌های دیپلماتیک شد اولین باری است که تهران به یک هواپیمای آمریکایی بدون سرنشین شلیک می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش داد که اگر شلیک ایران واقعا به این پهپاد اصابتکرده بود، آمریکا مجبور به انتقام‌گیری می‌شد که عواقبی جدی را به دنبال داشت.

پنتاگون مدعی شد که دو هواپیمای ایرانی در ساعت ۴:۵۰ دقیقه صبح اول نوامبر این پهپاد را که عملیات نظارتی معمول و محرمانه خود را بر فرازآبهای خلیج فارس و در حدود ۱۶ مایلی سواحل ایران انجام می‌داد دیدند.

به گفته جورج لیتل سخنگوی پنتاگون ، لئون پانتا - وزیر دفاع آمریکا - واعضای کنگره و کاخ سفید بلافاصله در جریان این حادثه قرار گرفتند وآمریکا با ارسال هشداری به ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک گفت که
واشنگتن از دارایی‌های نظامی خود دفاع می‌کند و به فرستادن هواپیما برای عملیات‌های نظارتی ادامه خواهد داد.

پنتاگون در حالي مدعي شده که اين هواپيماي بدون سرنشين در فضاي بين المللي بوده است که سردار وحيدي وزير دفاع ورود يک هواپيماي ناشناس به حريم هوايي ايران را تأييد کرد و سردار جزايري معاون فرهنگي سپاه نيز
گفت: هر پرنده بيگانه را در آسمان ايران مي زنيم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوز هوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

در پی ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه جنگنده‌های ایران به سوی یک پهپادآمریکایی که بر فراز خلیج فارس پرواز داشت شلیک کرده است؛ سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درگفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مدافعان جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوزهوایی، زمینی و دریایی را با قاطعیت پاسخ می‌دهند.

وی تصریح کرد: چنانچه هرگونه پرنده بیگانه‌ای بخواهد وارد فضای کشورمان شود نیروهای مسلح ما با آن برخورد خواهند کرد..

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع نیز با تایید خبر برخورد نیروهای مسلح با هواپیمای ناشناس در خلیج فارس، گفت: هفته گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار گردید.

وی افزود: این تجربه و نیز سوابق قبلی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری لازم، همه تحرکات را به طور دقیق رصد موده و با اقتدارموثر، اقدام‌هایی قاطع، لازم و به موقع را معمول خواهد کرد.

سردار وحیدی تاکید کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌های ذی‌ربط از جمله مراجع ذی صلاح بین المللی موضوع را در دست پیگیری دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار