مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آبان 1391 - 7:44   |   کد مطلب: 4123
بدعت جدید و اهانت‌بار دراویش گنابادی؛
"قطب" مصداق اهل بیت در عصر خویش است!
دراویش گنابادی در بدعتی جدید و اهانت‌بار،قطب این فرقه را مصداق اهل بیت (س) در عصر خویش قلمداد کردند.
"قطب" مصداق اهل بیت در عصر خویش است!

به گزارش صداي دانشجو به نقل از ندای انقلاب، همزمان با هشتاد و پنجمین سالگرد تولد نور علی تابنده قطب دراویش گنابادی، ارگان رسانه‌ای این فرقه اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان " مهر مجذوب " کرد که در یکی از مطالب آن در بدعتی جدید و اهانت‌بار، وی را مصداق اهل بیت(س) در عصر خویش قلمداد کرده‌ است.

نویسنده این مطلب اهانت‌بار که " علیرضا عرب " نام دارد ضمن اسائه ادب و جسارت به دیدگاه عالمان و فقیهان شیعه درباره عصمت و تعداد اهل بیت پیامبر(ص) چنین نگاشته است : « بسیاری از مفاهیم اصلی و اصیل دینی به خاطر تسلط فقیهان بر جوامع مسلمان نشین در پیشینه تاریخی ما و قشری‌گری آنها و جلوگیری از طرح رویکردهای دگراندیشانه در عرصه‌های دین با حربه تکفیر، تقتیل، تبعید و ...نارس و فقیر مانده‌اند و علم کلام مسلمانان را لاغر، نحیف و ناکارآمد ساخته‌اند. آنچه از دیرباز تاکنون بوسیله عالمان و فقیهان به جامعه شیعیان دیکته شده این است که " اهل بیت " عبارت از ۱۴ نفر هستند و دیگری و دیگران را به این دایره راهی نیست ! »

وی در ادامه برای اثبات ادعای نادرست و اهانت‌بار خود مبنی بر " قرار گرفتن قطب دراویش در دایره اهل بیت " با تفسیر به رای تعدادی از آیات قرآن کریم، آورده است: « از دیدگاه خدای تعالی، اهل بیت ساختاری دارد که بر اساس ایمان و نه پیوندهای نسبی و سببی استوار شده است و کسی اهل بیت خدا محسوب می‌شود که پیوند ایمانی با اولیای الهی برقرار کرده باشد و این پیوند یک پیوند شهودی است، یعنی کسی که اهل شهود نور و شهود خدای تعالی است از اهل بیت است.

"بنابراین سالکی که به مقام وصال باریافته است و مراتب فقر و غنا و مراتب عوالم نوری را در وجود خود به کمال رسانیده و انسان و عارف کامل شده است، به همه مراتب و عوالم ولایت دارد و همه تحت ولایت و بهره‌مند از هدایت او هستند. پس او به مفهوم کامل‌تری و بلکه کامل‌ترین مفهوم ممکن، مصداق اهل بیت خدا در عصر و زمانه خود است ؛ این همان مقام قطب در مکتب تصوف است "!

این درویش گنابادی در ادامه با هجمه دوباره به عالمان و فقیهان شیعه و برای اثبات ادعای بدعت‌گونه خود، نوشته است : « متولیان دین سنتی که تفسیر انحصارگرایانه از مفهوم و مصداق اهل بیت ارائه می‌دهند و آن را منحصر در اهل بیت پیامبر(ص) می‌کنند در یک تنگنای خلاص ناپذیری گیر می‌کنند که هیچ راه نجاتی مگر با پذیرش دیدگاه قرآن و شکستن انحصار در زمینه سلسله هادیان و مصادیق اهل بیت ندارند»!

«بنابراین " قطب " کسی است که بر صراط مستقیم اهل بیت پیامبر که امامان او بوده‌اند، سلوک کرده و پشت سر آنها و با اقتدار به اصول و دینداری آنها به همان مقصدی که امام و اهل بیت پیامبر به آن رسیده‌اند، رسیده است و از اهل بیت خدا شده است، همان اهل بیتی که اهل بیت پیامبر هم جزئی از کلیت آن هستند! »

دیدگاه شما

آخرین اخبار