مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. آبان 1391 - 7:44   |   کد مطلب: 4137
مردم اگر از فیلم‌های مردم مورد پسند آنها در رقابت با اخراجی‌ها استقبال کنند مردمی فهیم و فرهنگی هستند و وقتی همان مردم درهمان سالن‌های سینما به تماشای اخراجی‌ها بروند احمق و ساده لوح!

به گزارش صدای دانشجو ،مسعود ده نمکی در وبلاگش نوشت:
واکنش‌های عصبی و هیستریک جماعت روشنفکر نمای سینمایی- سیاسی به اخراجی‌ها بعد از گذشت سالها از اکران اولین قسمت این سه‌گانه(۱۳۸۵) هنوز ادامه دارد .

در آخرین مورد مهرزاد دانش منتقد سینمایی سایت خبر آنلاین به بهانه واکاوی دلایل استقبال مردم آمریکا از فیلم «انتقام جویان» با احمقانه خواندن شخصیت پردازی‌های فیلم و ساختار آن مردم آمریکا و استقبال دنباله دار آنها را به تمسخر گرفته و آنها را مردمي ساده‌لوح خوانده و رفتار آنها را در استقبال از فيلمي به زعم ايشان احمقانه به چالش می‌کشد.

تا اینجای کار يعني پرخاش یک منتقد سیاسی سینمایی منتسب به جریان غرب‌گرا كه تمام كعبه آمال خود را در غرب و سینمای غرب و اسكار و هاليوود و تمدن غرب می‌جوید ‌جای خوش‌وقتی است که حاضر شده مردم آمریکا را به نقد بکشد که البته آن هم به دلیل رفتار خلاف سلیقه اين حضرت منتقد می‌باشد اما همین حضرات که به هر بهانه‌ای و هر سال فیلمی را در برابر يكي از سه‌گانه اخراجی‌ها علم می‌کنند و بعد از هربار شکست در فضای دو قطبی خودساخته خود را به تغافل زده و صورت مسئله را پاک می‌کنند این‌بار نیز نتوانستند عقده‌های حقارت از این شكست ها در رقابت جذب مخاطب و نظر سنجي هاي متعدد در برنامه هاي تلوزيوني و غيره در رقابت‌های خود ساخته را فرو بخورند به بهانه این نقد مردم کشور خود را نیز از دم تیغ گذرانده و میلیون‌ها ایرانی را ساده‌لوح خوانده و اخراجی‌ها و تماشاگرانش را به ناسزا می‌بندد.

گویا همین مردم اگر از فیلم‌های مردم مورد پسند آنها در رقابت با اخراجی‌ها(رقابت خود ساخته جريان شبه روشنفكري مانند جنجال آفريني بر سر فروش توفيق اجباري و اخراجي ها۱ سال۸۶- ايجاد رقابت رسانه اي بين فروش درباره الي و اخراجي ها۲ سال۸۸ –ايجاد جنجال رقابت فروش بين جدايي نادر و اخراجي ها۳ سال۹۰ و حتي گيشه هاي بي رقيبي مانند ورود آقايان ممنوع و كلاه قرمزي و آرزوي شكست ركورد فروش توسط همين مردم در رسانه هاي منتسب به اين تفكر) استقبال کنند مردمی فهیم و فرهنگی هستند و وقتی همان مردم درهمان سالن‌های سینما به تماشای اخراجی‌ها بروند احمق و ساده لوح!

اگر در یک نظرسنجی برنامه تلویزیوني صدها هزارنفر اخراجی‌ها را انتخاب کنند مردمی نادان هستند ولی همین مردم اگر از میان ده فیلم برتر ۹ فیلم دیگر را که مورد پسند آنهاست انتخاب کنند مردمی عاقل و فیلم‌شناس هستند !

البته اين گونه نقد نويسي و فحاشي و قضاوت درباره مردم توسط امثال آقای دانش ریشه در رفتار سیاسی بزرگترهای حزبي آنها دارد آنجا که هر وقت مردم به نفع آنها رأی دهند واگر بیست میلیون نفر باشند حماسه است و اگر خلاف نظر آنها رأی دهند مرديم ساده‌لوح که با ساندیس و سیب‌زمینی پای صندوق آورده شده‌اند.

اگر این آقا اندك سواد ریاضی و جامعه شناسي هم داشت می‌توانست حدس بزند که فصل مشترک مردم دوم خرداد و سوم تیر شاید بیش از هفتاد درصد باشد و اين مردم مصداق پسندشان هر بار فرق می‌کند. بياييد به جاي برهم زدن قوائد بازي درعالم سياست وزدن زير ميز مانند جاهل ها در كافه هاي آنچناني و بد و بيراه گفتن به مردم به جاي تحليل فيلم شان قلم و آداب نقد و رشنفكري را رعايت كنيم شايد همين مردم ولو اینکه فیلم مورد پسند و یا حزب شما را نپسندند يك روز به كارتان آمدند!!

دیدگاه شما

آخرین اخبار