مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آبان 1391 - 7:14   |   کد مطلب: 4183
در حالیکه دست سلفی‌ها و وهابی‌ها به خون مسلمانان اعم از شیعه و سنی آلوده است، یکی از مدعیان مرجعیت خواستار گفتگوی منطقی، کظم غیظ و برخورد از موضع کرامت و اخلاق رحمانی با آنان شد.
دفاع مرجع تقلید فتنه‌گران از وهابیت و سلفی‌گری

به گزارش  صداي دانشجو به نقل از ندای انقلاب، روز گذشته (۲۴ آبان) یکی از مدعیان مرجعیت و حامی فتنه‌گران، به صورت اختصاصی به سوالات سایت خبری " ندای زاهدان " در باره روابط شیعه و سنی و همچنین نحوه برخورد با گروههای تندروی وهابی و سلفی که به اختلاف بین آنها دامن می‌زنند، پاسخ داد.

سایت ندای زاهدان در قالب چهار سئوال هدفمند از وی چنین پرسیده بود: « با توجه به جمعیت اهل سنت ساکن در سیستان و بلوچستان دیدگاه فقهای شیعه و مراجع تقلید در خصوص روابط بین اهل سنت و تشیع چیست؟
کسانی از شیعه یا اهل سنت که با روشهای مختلف سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه دارند چه حکمی دارند؟
اگر گروهی از اهل سنت با دیدگاههای تندروانه مرتکب جنایت و خلاف شوند، آیا جایز است که کل اهل سنت تحت فشار قرار بگیرند؟
نظر شما در خصوص گروههای تندرو اهل سنت از جمله سلفی ها و وهابی ها چیست؟»

این روحانی مدعی مرجعیت درپاسخ به سئوال چهارم سایت مذکور بدون توجه به اینکه دست سلفی‌ها و وهابی‌ها به خون مسلمانان اعم از شیعه و سنی آلوده است، ضمن دفاع تلویحی از این گروهها چنین پاسخ داده است: « این نیز روشن است که اخلاق حسن، گفتگوی منطقی، کظم غیظ و برخورد از موضع کرامت و اخلاق رحمانی خداوند بهترین راه برای کوتاه کردن دست افراد تندرو و تشویق آنان به اسلام اصیل و منطقی است. کمااینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده است؛ بهترین شما در نزد پروردگار، خوش خلق ترین شماست.»

گفتنی است وی درپاسخ به بخش اول سئوالات مذکور نیز ضمن توصیه به اهل سنت و شیعه برای وحدت، چنین پاسخ داده است : « رابطۀ اهل تشیع و اهل تسنن، در نحوۀ ارتباط امام صادق(ع) با شاگردان شیعه و سنی و یا در شکل رابطۀ امیرالمومنین(ع) با مخالفین تعریف می شود.
افراط چه از ناحیۀ شیعه باشد یا اهل سنت، چه تحت عنوان سلفی گری و وهابیت باشد یا غیر آن، نه مورد تایید ائمه معصومین(ع) است و نه مورد تایید عالمان منصف اهل سنت؛ چراکه هر دو آنان خداوند، رسول خدا(ص)، قرآن کریم و ضروریات اسلام را قبول دارند و به همین جهت محور باید در وحدت و ائتلاف باشد نه اختلاف چراکه اختلاف از گناهان کبیره ایست که قابل بخشش و اغماض نخواهد بود.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار