مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آبان 1391 - 7:21   |   کد مطلب: 4189
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در رفتارهایش نشان داده که اهل صداقت نیست و نتوانسته اعتماد ما را جلب نماید، لذا ما نمی توانیم با چنین نظامی مذاکره داشته باشیم .

به گزارش صداي دانشجو به نقل از ایرنا ˈمحمد حسین صفار هرندیˈ پنجشنبه شب در آیین یادواره شهدای بخش گیان شهرستان نهاوند که با حضور مردم شهرستان و جمعی از فرماندهان سپاه استان و نهاوند در مسجد ابوالفضل العباس شهر گیان برگزار شد افزود: ما اهل مذاکره و رابطه با دنیا هستیم و حتی اگر به فرموده امام (ره)آمریکا آدم شود می توانیم با اوهم مذاکره و رابطه داشته باشیم.

وی افزود: در ایجاد ارتباط باید یادمان باشد که فریب نخوریم وغافل نشویم زیرا با توجه به روش فریبکارانه آمریکا که ثابت نموده در ادعا های خود صداقت ندارد نمی توان با این نظام مذاکره و یا رابطه عادلانه ای برقرار نمود.

وی دلیل اثبات این ادعای خود را برخورد اوباما با اغتشاشات سال 88 عنوان نمود وافزود: در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اوباما با طرح این شعار که ما نباید در امور دیگر کشورها از جمله ایران مداخله نمائیم موفق شد به قدرت برسد اما در آشوبهای سال 88 اوباما چهره اصلی خود را برملا کرد.

صفار هرندی در ادامه افزود: کسی که گفته بود ما در کار ایران دخالت نمی کنیم هنگامی که فکر می کرد کار ایران تمام است اینگونه چهره خود را عوض کرد و به شدت از آشوبگران حمایت نمود و ثابت نمود که این رژیم آدم نمی شوند و در کار خود صداقت ندارد.

وی افزود: باوجود اینکه این کشور آدم بشو نیست اما ما می توانیم اینها را سر عقل بیاوریم و امروز می بینید که اگر آنها با دین ما در افتاده اند ما با تمام دنیایشان در افتاده ایم و آنها را دچار مشکل کرده ایم .

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات کنونی آمریکا را ناشی از ایستادگی مردم ما در برابر این رژیم عنوان نمود وافزود: امروز آمریکا مشکلاتشان چندین برابرمشکلات ماست و بدهی این کشور به 16 هزار میلیارد دلار رسیده است و این کشور در حال فروپاشی اقتصادی است .

وی وضعیت اروپا را نیز همانند آمریکا دانست و افزود: اروپا در حال جنجال است و مردم برخی از کشورهای آن در آشغال ها دنبال غذا می گردند .

صفار هرندی به مواضع برخی از افراد در زمینه کوتاه آمدن در برابر آمریکا اشاره نمود وافزود: کسانی که می گویند باید استقامت در برابر آمریکا را کنار گذاشت همانند کسانی هستند که روز عاشورا می گفتند با 70 نفر نمیشود در برابر لشکر یزید ایستاد .

وی گفت: با گذشت 33 سال از عمر انقلاب و پیروزیهای مکرر ملت ایران در برابر نظام سلطه هنوز کسانی هستند که تا فشار زیاد می شود به دنبال آن هستند که قاعده را به هم بزنند به دنبال مذاکره می گردند که این مساله نشان می دهد که آنها خوب تربیت نشده اند .

این سخنران پشتوانه مردمی نظام اسلامی را بزرگترین قدرت ایران عنوان کرد و گفت: ما در حال حاضر حداقل دارای پشتوانه قوی مردمی هستیم که حاضرند با تمام وجود پای انقلاب بایستند و حضور مردم در راهپیماییها ،شرکت در انتخابات و برگزاری یادوراه های شهدا نشان دهنده این است که مردم هرگز از انقلاب دست بر نمی دارند .

وی افزود: آنهایی که فکر می کنند عربده کشی دشمن ناشی از اقتدار اوست باید بدانند که فشار این ملت آمریکا را به تباهی کشانده و آنها را رو به ورطه سقوط کشانده است .

وی برکات و توفیقات به دست آمده نظام اسلامی را علی رغم تحریمهای سنگین دشمن بسیار قابل توجه خواند و افزود: اگر می بینید که بر اثر تحریمهای آمریکا کارخانه ای به تعطیلی کشیده شده اما در عوض چندین کارخانه در کشورمان توسط متخصصان راه اندازی می شود و کشور را تا سر حد خود کفایی رسانده است .

صفار هرندی نظام اسلامی را نظامی برخاسته از قیام عاشورا توصیف نمود و گفت: نظام اسلامی ما به مدد استقامت شهدا و درس آزادگی امام حسین در برابر سختیها بیمه شده و طلیعه های پیروزی ما در برابر ستمکاران آشکار می باشد لذا نباید از مواضع خود ذره ای کوتاه بیائیم .

وی شهدا را مظهر قدرت جمهوری اسلامی خواند و افزود: شهدا قدرت ما هستند و توسط همین شهدا بود که ما در دوران جنگ فتوحات عظیمی را بدست آوردیم و در سالهای بعد از آن نیز آنان به عنوان الگویی برای سایر ملل مسلمان تبدیل شدند و توانستند حکومتهای وابسته را سرنگون سازند .

وی گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی رخ داده مردم آنجا هرچقدر که به شهدا ی مانزدیک شده اند به همان نسبت قدرت آنها و ایستادگیشان در برابر آمریکا بیشتر شده است.

وی افزود: اگر ما عظمتی داریم به واسطه خون شهداست و امروز پیام خون شهدا این است که باید در راه حق ایستاد و دچار ترس و حزن که بزرگترین دشمن بشر هستند نگردید .

این سخنران همچنین انقلاب اسلامی ایران را یکی از آثار و برکات نهضت عاشورا عنوان نمود گفت: آنچه که توانست به انقلاب اسلامی در سال 57 شتاب بخشد و مسیر آن را دگرگون سازد محرم بود و حضرت امام نیز به این مساله دل بسته بود .

وی افزود: امروز دشمن به دنبال آن است که بین مردم و ولایت جدایی اندازد زیرا می داند که ولایت بر هم زننده نقشه های آنان بوده است لذا باید با قدرت تمام از رهبری نظام اسلامی حمایت نمود .

دیدگاه شما

آخرین اخبار