مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1391 - 7:01   |   کد مطلب: 4379
رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی با انتقاد از طرح دولت وحدت ملی از سوی هاشمی رفسنجانی بر ضرورت تبیین خدمات به نظام در دولت نهم و دهم و احیای گفتمان سال 84 تاكید كرد.

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از مهر حجت الاسلام حسین جلالی، عضو جبهه پایداری و رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در سخنرانی خود در حسینیه آیت الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد مقدس گفت: برخی ها معتقدند كه نباید نیروهای انقلاب طرد بشوند، بلكه باید همه این ها را زیر یك سقف جمع كنیم، ولی استراتژی مهم دولت ملی اختلاف اندازی است.

وی ادامه داد: دولت وحدت ملی یعنی چه؟ چرا برخی شعار دولت وحدت ملی می دهند؟ دولت وحدت ملی چه زمانی ایجاد می شود؟ دولت وحدت ملی وقتی ایجاد می شود كه در كشور اختلاف زیاد باشد و كشور تكیه تكیه شده باشد و اقوام و ملیت ها ادعای خود مختاری كرده باشند، به عنوان مثال ترك ها، كردها، عرب ها، فارس ها، بلوچ ها، لرها، سنی ها، شیعه ها، مسیحی‌ها هر یك با گروه های دیگر دچار اختلاف باشند و به جان یكدیگر افتاده باشند، در این زمان دولت وحدت ملی مطرح می شود، مثل كشور لبنان كه الآن این گونه اداره می شود.

جلالی اشاره كرد: آقای لاریجانی در مجلس هشتم گفت «همه افرادی كه از اول رییس مجلس بودن را زیر یك سقف جمع كنید» از آن نهضت آزادی مترود منحرف، تا جبهه ملی و لیبرال ها و كروبی را آوردند و همه در مجلس هشتم وارد شدند و گفتند و خندیدند و دست در گردن یكدیگر انداختن و عكس یادگاری گرفتند؛ اما بعد حضرت آقا به آقای لاریجانی فرمودند كه كار صحیحی انجام ندادی.

عضو جبهه پایداری با طرح این پرسش كه چه اصراری امروز در كشورما وجود دارد كه نیاز امروز جامعه ما دولت وحدت ملی است، توضیح داد: وقتی دولت وحدت ملی صحیح است كه اختلاف در كشور در نهایت و در اوج باشد؛ امروز كه اختلافی نیست بین قومیت ها و مذاهب! مقام معظم رهبری در صحبت هایشان در جمع بسیجیان كه چند روز پیش انجام شد، فرمودند «اختلاف نتوانسته ملت را تجزیه كند، یك پارچگی ملت در حد بالایی است، وحدت به این بالایی تا به حالا نداشته ایم؛ اتحاد و همدلی توانسته كشور را در چشم دشمنان به عنوان یك مجموعه مقتدر به كشور مقتدر حفظ كند» و بعد فرمودند «مجلس از طرح سؤال جلوگیری كند این به نفع دشمنان است؛ مردم آرامش را دوست دارند، مسؤولان نشان دهند به وحدت و آرامش در هر چیز احترام می گذارند» این سخنان نشان می دهد كه وحدت ما بسیار بالاست و یكپارچگی در كشور حرف بالایی را می زند! پس چرا این آقایان اصرار بر این دارند كه دولت وحدت ملی شكل گیرد؟

وی اضافه كرد: علت این است كه دولت وحدت ملی بر ویرانه های اختلاف بر پا می شود؛ اما تا اختلاف ایجاد نشود نمی توان دولت وحدت ملی را مطرح كرد! بنابراین سیاست مقام معظم رهبری این بود كه در بجنورد فرمودند «اختلاف ممنوع» و تأكید فرمودند «از امروز تا انتخابات كشور نیازمند آرامش است» پس از برگشت ایشان از خراسان شمالی، اینگونه نمایان شد كه سران قوا پیام آقا را نگرفتند، یك هفته نشد كه چنگ اندازی مسؤولان شروع شد؛ رهبری واقعا در نجابت بی نظیر هستند و باز مجددا فرمودند «از امروز هر كس آرامش كشور را بر هم بزند و اختلاف افكنی كند، خیانت كرده است» بالافاصله آقایان نامه هایی را خطاب به ایشان دادند و تسلیم شدند كه ما دیگر این كار را نمی كنیم، ولی آن كسی كه می خواهد دولت وحدت ملی را در بین مردم جای بیاندازد، نیاز به اختلاف دارد، بنابراین بلافاصله مجلس را برای طرح سؤال از رییس جمهور تحریك كرد؛ درحالی كه همه گفتند این خلاف كلام و نص صریح رهبری است، گفتند «رهبری كه چیزی در این خصوص نگفته است؛ هر وقت رهبری گفت ما هم چشم می گوییم» .

جلالی گفت : حتی بنده با چند نفر از نماینده ها صحبت كردم و به آنان بیان كردم كه این خلاف نظر رهبری است، اما قبول نكردند و گفتند باید رهبری بگویند؛ مثل این كه انسان بیان كند كه هر موقع اسم حضرت علی(ع) و ائمه در قرآن آمد ما آنان را می پذیریم؛ تا چه حد مجلس می خواهد رهبری را هزینه و وارد جزئیات كند؟ فرماندهی كل در مباحث كلان، مدیریت می كند و ما سرباز هستیم.
رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این كه داستان سؤال از مجلس قصه پر غصه ای است، تشریح كرد: 77 نفر از نمایندگان شهرهای كوچك كه یكی از آنان شاخص بود و بقیه ناشناخته بودند، را جلو انداختند؛ وقتی فهمیدند كه می خواهد از رییس جمهور سؤال شود، دلسوزان نظام و بچه حزب اللهی ها وسط آمدند و گفتند این خلاف نظر رهبری است، آنها توانستند كه آرا را به 62 عدد كاهش دهند و آرا باید 72 به بالا می شد، در نتیجه طرح افتاد، زمانی كه طرح افتاد حزب الهی ها و بچه ولایتی ها خوشحال شدند، اما مجلس با دوز و كلك 15 امضاء را پنهان كرده بود و شب در هیئت رییسه آقایان می نشینند و 15 امضاء را قرار می دهند و یك مرتبه صبح بعد از «بسم الله» می گویند كه طرح با 77 امضاء اعلام وصول شده است.
وی ادامه داد : چند عدد از نمایندگان كه امضاء كرده بودند رفتند بالا و گفتند كه ما امضایمان را پس می گیریم ولی رییس مجلس قبول نكرد و بیان كرد الآن دیگر این كار ممكن نیست، به او گفتند كه در آیین نامه داریم كه قبل از ابلاغ به دولت می توان امضاء را پس گرفت ولی او بیان كرد «نه دیگه، اعلام وصول شده است»  هر چه این نمایندگان برای پس گرفتن امضایشان تلاش كردند او موافقت نكرد، جالب اینجاست كه هیچ یك از اعضای هیئت رییسه كه طرح را جلو انداختند امضاء نكرده بودند و گفتند «كه ما می دانیم خلاف نظر رهبری است و اگر رهبری چیزی گفتند به ایشان می گوییم كه ببینید امضای ما در این طرح وجود ندارد» بنابراین تلاش براین بود كه اختلاف را ایجاد كنند؛ اما بالاخره حضرت آقا با مشقت های بسیار كه ضرری متوجه كشور نشود جلوی طرح را گرفتند.
وی در ادامه اشاره كرد: یك روز آیت الله موسوی لاری ـ غیر از این موسوی لاری زمان خاتمی است ـ كه از شخصیت های جهان اسلام است، آیت الله مصابح پیش ایشان بود و آقای مصباح فرمودند «آقای فلانی خدا شاهد است بعد از حضرات معصومین، هیچ شخصیتی به جامعیت مقام معظم رهبری ندیده ایم» این حرف خیلی مهم است؛ این سخن فردی است كه 20 سال شاگرد علامه طباطبایی و 15 سال سابقه پیش آیت الله بهجت داشته است و خودش هم از علمای بزرگ كشور است.
حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: طرح دولت وحدت ملی وقتی معنا پیدا می كند كه اختلاف در كشور زیاد باشد؛ الآن كه اختلافی وجود ندارد، اما برخی به دنبال ایجاد اختلاف در كشور هستند، رهبری به وسیله آن عنایتی كه خداوند به ایشان جلوتر از همگان فرمودند «اختلاف ممنوع و آرامش كشور را بر هم نزنید» اما متأسفانه دشمن بیكار نمی نشیند و به دنبال اختلاف افكنی است و طرح براندازی را مطرح می كند، برای همین ملاحظه می كنیم كه رهبری نامه نگاری را متوقف كردند اما بعد نامه نگاری بلافاصله سؤال از رییس جمهور مطرح شد دوباره رهبری سؤال را متوقف كردند اما بعد آن سومین لایحه انتخابات كلید خورد.
وی ادامه داد: این لایحه اختلاف انگیزترین لایحه ای است كه مجلس به دنبال تصویب آن است، این لایحه اگر تصویب شود دیگر هیچ امنیت انتخاباتی وجود ندارد، یعنی كسی كه می خواهد كاندیدا شود می رود با لابی كردن 100 امضاء را جمع آوری می كند تا او را به عنوان رجل سیاسی معرفی كنند بنابراین تمام شرایط در این لایحه دارد به گونه‌ای تنظیم می شود كه هر كسی كه دشمن می خواهد بالا بیاید.
وی افزود: تحلیل مجلس این است كه این لایحه در شورای نگهبان تأیید نمی شود و این به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و آن تیم مورد حمایت طرح وحدت ملی آن را تأیید می كنند، بنابراین این لایه حركت سوم اختلاف انگیز است. برخی اوقات بعضی از رسانه ها وارد این اختلافات می شوند، الآن جریان فتنه هضم شده و نباید ما آن را زنده كنیم، تلویزیون وقتی آن فرد منحرفی كه در دوران اصلاحات گفت مردم ایران اینقدر آزاد باشند كه بتوانند علیه خدا راهپیمایی كنند، وقتی این شخص را به تلویزیون می آوریم و تریبون در اختیارش قرار می دهیم، عوارض منفی برای نظام خواهد داشت؛ حتی بحث آقای مطهری و زارعی در تلویزیون هم بحث اختلافی بود؛ وقتی آقا می فرمایند كه جامعه نیاز به آرامش دارد نباید صداوسیمای به جهت گرم كردن تریبون اختلاف افكنی كند.

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این كه رهبری در انتخابات قبلی فرمودند «برخی از فتنه 88 به جهت ورود زود هنگام صداوسیما به بحث انتخابات بود» بنابراین مسائل این چنینی از چیزهایی است كه اخلاف انگیز است، گفت: مسؤول دولت وحدت ملی كه با هدف براندازی شعار می دهد، از ویژگی های عمده استراتژی براندازی اختلاف افكنی و بمباران تمامی نقطه‌های مثبت نظام است؛ البته این تفكر به دنبال آن است كه كارهای ارزشمندی مثل هدفمندی یارانه‌ها، ساده زیستی و استكبارستیزی كه انجام شده را تخریب كنند.

وی افزود: آن استراتژی لازم كه باید رعایت شود این است كه این دولت با مدیریت و آرامش كارهای نیمه تمامش را تمام سازد و باید به پایان برسد؛ اما استراتژی براندازی می گوید «این دولت اگر یك روز از عمرش باقیمانده است، باید بیافتند» یكی از مشاوران آقای هاشمی كه نماینده قبلی مردم قزوین است بیان می كند كه آقای هاشمی به خود من گفت كه اگر یك روز از دولت باقیمانده باید عدم كفایت را بگیریم و احمدی نژاد را بیاندازیم.
جلالی گفت: دختر آقای هاشمی مصاحبه كرد كه به نظر من باید مجلس عدم كفایت دهد و انتخابات زود هنگام برگزار شود، در حالی كه حضرت آقا می فرمایند «بگذارید دولت تا آخر زمانش ادامه داشته باشد» اما چه اصراری است كه باید دولت وسط كار بیافتد؟ به نظر ما استراتژی براندازی نهایت تلاشش این است كه می خواهد ثابت كند كه مردم در 84 اشتباه كردند؛ اگر كسانی فكر می كنند كه اختلاف آقای هاشمی با احمدی نژاد اختلاف شخصی است، این ساده لوحی است.
وی گفت: اختلاف هاشمی با احمدی نژاد، اختلاف با شعارهای 84 است یعنی آن شعارهایی كه حضرت آقا فرمودند «خط انقلاب به راه اصلی خودش بازگشت» در نتیجه باورها، ارزش ها، شجاعت، ساده زیستی و استكبار ستیزی برای استراتژی بر اندازی نگران كننده است؛ از این رو استراتژی براندازی به دنبال سیاه نمایی تابلو 84 است و كاری به شخص ندارند؛ ممكن است الآن یك شخص 84، امروز در پازل براندازی عمل كند، عمده این است كه این ها از این شعارها ناراحت هستند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این كه مقام معظم رهبری قبل از 84 در سال 82 یا 81 فرمودند «ما باید پنج مرحله را در مسیر انقلاب طی كنیم، مرحله نخست انقلاب اسلامی، مرحله دوم نظام اسلامی، مرحله سوم دولت اسلامی است و ما در دولت اسلامی متوقف شدیم» تصریح كرد: یعنی آن چیزی كه باعث شد گرایش ها به طرف آقای احمدی نژاد برود، این بود كه ما تابلوی حضرت آقا را در دست احمدی نژاد دیدیم والا كسی كه اصلا احمدی نژاد را نمی شناخت.

وی گفت: ما دلمان برای آن تابلو سوخت و عشق مان تابلوی امام و حضرت آقا بود كه این تابلو لازم است كه همیشه برافراشته باشد؛ این دولت اسلامی در 84 این تابلو را برافراشت ـ هرچند جریان انحرافی پنچرش كرد ـ و آن چه كه امروز طرفداران دولت وحدتی دنبال می كنند این است كه می خواهند بگویند این تابلو اشتباه بود؛ می خواهند آنقدر بدگویی و سیاه‌نمایی كنند كه كسی جرأت نكند تابلوی احمدی نژاد را بلند كند. اصلا دنبال شخص نیستند، می خواهند بیان كنند كه آنهایی كه 84 را تأیید كردند اشتباه كرده اند؛ بنابراین آقای هاشمی نمی خواهد در انتخابات رییس جمهور تعیین كند و این را هم خودش می داند، منتهی هاشمی دنبال بعد ایجابی قضیه نیست بلكه دنبال بعد سلبی قضیه است و فقط می خواهد در روند گفتمان 84 توقف ایجاد كند؛ او به شرایط حداقلی و كف انتخابات هم حاضر است.

وی با ایجاد این پرسش كه هاشمی برای این كار باید چكار كند، پاسخ داد: هاشمی برای این كار باید سه مرحله را طی كند؛ نخست، خودش را به عنوان منجی و كسی كه می خواهد مشكل كشور را حل كند معرفی نماید و بارها هم بیان كرده كه راه حل مشكلات آن چیزی است كه من می گویم و همان چیزی است كه من در درنماز جمعه تیرماه 88 بیان كردم باید تحقق یابد؛ بنابراین هاشمی به دنبال ارائه تصویر مثبتی از خودش است.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد : برای این هدف چه كار می كند؟ می گوید «مردم وضع‌شان خراب است و من بیشتر از 60 سال كار سیاسی كردم، من همیشه طرفدار مردم و كشور بودم و در بحران ها كشور را نجات دادم و الآنم چاره‌ای نیست من هر كاری از دستم بر بیاید انجام می دهم» هاشمی سه سال به فرزندش مهدی گفت كه به ایران نیا و هر روز با یك بهانه ای را بیان كرد! بعد از سه سال اخیرا به او می گوید كه تو باید بیایی! مهدی می گوید كه وضع خراب است و دستگیرم می كنند، خواهرم را گرفتند، اما باز هاشمی اصرار بر آمدن فرزندش دارد. مهدی هاشمی را در فرودگاه دستگیر می كنند، اما مصاحبه هاشمی چیست؟ می گوید «پسر منم مثل بقیه مردم؛ فرقی نمی كند؛ اگر جرمی كرده محاكمه شود»
وی افزود : هاشمی به دنبال ارائه دادن یك نگاه مثبت از خودش است كه دو تا از فرزندان شخص دوم مملكت در زندان هستند.
رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: مرحله دوم سیاه نمایی كردن در وضعیت كشور است و دائما بیان می كند وضعیت امروز بحرانی است، معضلات اقتصادی زیاد است، البته خیلی از مسائل مانند سنگ اندازی های برخی از گروه های داخلی در دست هاشمی نیست.

وی با ذكر این كه هاشمی باید بعد از تیره و تار نمودن وضعیت كشور آدمها و اعضایش را وارد می كند، از آقای دكتر ولایتی به عنوان انسانی به تمام معنا پاك یاد كرد و افزود: با این وجود اگر آقای دكتر ولایتی وارد صحنه انتخابات شود، ناخودآگاه در صحنه وحدت ملی عمل می كند.

وی نیز اشاره كرد: تیمور علی عسكری می گوید «جریان وحدت ملی تلاش دارد كشور را از لحظه ای كه جریان احمدی نژاد نجات دهد؛ هاشمی مقبولیت بالایی دارد اگر می بینید كه نامه بدون سلام و السلام برای رهبری نوشته است، برای امام و شهید بهشتی هم نوشته است» علی مطهری وارد می شود و می گوید «حضور هاشمی رفسنجانی در یك دوره چهار ساله می تواند كشور را از مشكلات خارج كند» ما در چه مشكلی گیر كردیم؟!! در ادامه می گوید «اگر اصلاح طلبان پیروز انتخابات دهم بودند اوضاع بهتر از الآن بود».
حجت الاسلام جلالی ابراز داشت: هاشمی برای این كه منجی شود و بتواند این اختلاف انگیزی ها را ایجاد كند چهره مثبت از خودش نشان می دهد و وضعیت را تیره و تار نشان می دهد. مرحله سوم چیست؟ هاشمی كه می گوید تابلوی 84 و استكبار ستیزی نباشد چه گفتمانی را ارائه می دهد؟ باید گفتمان بدیع ارائه دهد، گفتمان هاشمی، تابلویش عقلانیت، تعادل، دوری از افراط و تند روی، دوری از ماجراجویی، تعامل با خارج، ارتباط با آمریكا، وحدت نیروهای انقلاب، طرد نكردن نیروهای انقلاب و این ها همش به معنای طرح وحدت ملی است، هاشمی می گوید «اتقافات سال 84 برخلاف روند گذشته انقلاب بود و طبیعتا این روند نمی تواند در مسیر كلی انقلاب باشد» حضرت آقا می فرمایند «قطار روی ریل اصلی انقلاب دارد حركت می كند».
وی در ادامه یادآور شد: نظر هاشمی هنگامی كه می خواهد در مجلس نهم رأی دهد، پرسیده می شود و می گوید «امیدوارم همان انتخابی كه مردم می كنند از صندوق بیرون بیاید» بنابراین هاشمی اعتماد ندارد، هاشمی می گوید «اعتماد مردم به نظام كم شده و یا از بین رفته است، چیزی كه اعتماد مردم را باز می گرداند، انتخابات آزاد است»
جلالی گفت: هاشمی به شدت به دنبال آن است كه تابلوی جایگزین خودش را مطرح كند وقتی تابلوی جایگزینش را مطرح كرد، این قدر از تابلوی 84 بد می گوید كه دیگر كسی جرأت نكند به سمت شعارهای انقلابی 84 برود؛ هاشمی رسما بیان می كند كه باید به قبل 84 برگردیم. آیت الله مصباح می گویند «بنده به طور قطع می گویم، والله علی العظیم و قسم به خون سیدالشهدا آن چه امروز اصلاح طلبان می خواهند به آن جامعه عمل بپوشانند از آنچه شاه به دنبال آن بود بدتر و به مراتب خطرناك تر است».

رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در پایان به تبیین راهكارهای مقابله با طرح وحدت ملی پرداخت و گفت: نخستین راهكار گوش به فرمان رهبری بودن است، اگر به تمام معنا ولایتی باشیم نظریه رهبری را متوجه می شویم، البته ایشان به بصیرت تعبیر می كنند ولی نباید توسل، نذر و دعا را رها كرد؛ امروز  عزت و اقتدار جهان اسلام در دست رهبری است و خداوند متعال لطف كرده است این نعمت را به ما عطا كرده است. دوم تبیین خدمات به نظام در دولت نهم و دهم است، مثل پركاری، ساده زیستی، سفرهای استانی، هر چند انتقاداتی واقعا به این دولت مخصوصا در مسائل فرهنگی و ولایت پذیری وجود دارد. سوم آرامش و پرهیز از اختلاف است. چهارم احیا كردن شعارهای 84 است و گذاشتن همایش های برای تك تك مؤلفه های 84 است و نگذاریم هاشمی این مسائل را از ما بگیرد. پنجم وحدت نیروهای انقلابی و حزب اللهی است ما نباید درگیر جبهه و حزب باشیم ما باید زیر نظر یك نفر سینه بزنیم آن ولایت فقیه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار