مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1391 - 14:39   |   کد مطلب: 4557
پهبادScanEagle توسط نیروهای دریایی سپاه پاسداران شکار شد:
ناز شصتی دیگر به پرندگان جاسوس
بار دیگر قدرت ایران در حوزه حراست از مرزهای هوایی، به نمایش گذاشته شد. شکار پهباد در حوزه آبهای سرزمینی اوج آمادگی نیروهای دریایی سپاه پاسداران را نشان می دهد. این درحالیست که سال قبل در چنین روزی نیز پهباد پیشرفته رادار گریزی نیز توسط نیروهای سپاه در شرق کشور شکار گردید. --------------------------------------------------------


کارنامه پر افتخار  ایران در شکار پهباد:

14آذر1390 شکار ScanEagle: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته، مشغول انجام ماموریت شناسایی و جمع آوری اطلاعات در منطقه عمومی خلیج فارس بود، وارد حریم فضایی ایران می‌شود و فورا "در تور یگاه های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته می شود.این پهپاد (پرنده هدایت پذیر از راه دور) را از نوع اسکن‌ایگل ScanEagle می‌باشد که این نوع هواپیماهای بدون سرنشین معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آید.پهپاداسکنایگل (ScanEagle) ساختشرکتبوئینگامریکاستکهباهدفرصد،شناسایی،کنترلآبوهواوتحرکاتزمینیساختهشدهاستومداومتپروازیاینپهباد ۲۰ ساعتاستومیتواندمحیطگردش ۲۵۰۰ کیلومتریرارصدکند.

18آبان1390 حمله دو جنگنده سوخو به پهباد آمریکایی:با اقدام به هنگام، هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،بوسیله دو جنگنده سوخو-۲۵ ، یک هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکایی که به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شده بود، مجبور به فرار شد.

13آذر 1390 شکار RQ170:نیروهایمسلحکشورتوانسته‌اند «یکفروندپرندههدایت‌پذیرازدور،پَهپاد،متعلقبهآمریکا» (آرکیو ۱۷۰) راکهدرحوالیشهرکاشمر،درعمق ۲۲۵ کیلومتریخاکایران،درحالپروازبودهبا «اندکیخسارت»دراختیاربگیرند.پهپاد سرنگون شده در شرق ایران از نوع رادار گریز بود و مقامات آمریکایی، با تایید اینکه این هواپیما به منظور انجام ماموریت شناسایی در مورد فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی وارد فضای ایران شده بود، خواستار بازگرداندن آن شدند.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار