مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. آذر 1391 - 16:17   |   کد مطلب: 4652
رييس جمهور ملک‌زاده را انساني، پاک، پرشور و سرشار از انرژي براي خدمت به ملت و کشور توصيف کرد و اظهار اميدواري کرد؛ در دوران مديريت ايشان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنده، فعال و داراي دستاوردهاي بزرگ براي ملت ايران و جامعه بشري باشد.

رييس جمهور با بيان اينکه تکيه يک ملت فرهنگي به تاريخ خود به معناي بازگشت به گذشته نبوده بلکه به معناي باور کردن توانمندي و استعدادهاي خودي و تکيه بر عزت و کرامت برآمده از مجاهدت‌هاي هزاران ساله در جهت ساختن آينده است، اظهار داشت: به همان ميزاني که امروز بايد براي تبيين و ترويج فرهنگ متعالي خود تلاش کنيم بايد در حفظ ميراث تاريخي و فرهنگي خود نيز بکوشيم.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه روساي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه انسان بدون فرهنگ، معنا و مفهومي ندارد، اظهار داشت: آنچه از انسان باقي مانده و در هستي جاري مي شود، فرهنگ و ارزشهاي انساني است.

رييس جمهور با بيان اينكه ملت ايران و روح جمعي اين ملت همواره فرهنگي و فرهنگ ساز بوده است، خاطر نشان كرد: هنگامي كه تاريخ را مرور مي كنيم شايد تنها ملتي كه در طول تاريخ چندين هزار ساله خود ارزشهاي فرهنگي و انساني را از خود برجاي گذاشته، ملت ايران است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه روح جمعي ملت ايران مانند يك رودخانه عظيم و پربركت در تاريخ جاري بوده و در مسير خود ميراثي عظيم از هنر ، علم، انديشه ، اخلاق ، انسانيت و آرمانهاي انساني را بر جاي گذاشته است ، تصريح كرد: ملت ايران هميشه موحد، كمال خواه و عدالت طلب و به دنبال نيل به مراتب بالاي انساني بوده است.

رييس

 عده‌اي کوته‌فکر تصور مي‌کنند اگر ايراني‌ها به خارج از کشور بروند خراب مي‌شوند در حالي که ملت بزرگ ايران که داراي انديشه‌هاي والا مي‌باشد در هر جاي دنيا که حضور داشته است از خود آثار فرهنگي برجاي گذاشته و امروز نيز ايرانيان منشا خير انسانيت و زيبايي در جهان هستند. 

جمهور افزود: البته تاريخ هر ملتي با فراز و نشيب هاي زيادي همراه است اما ملت ايران تقريبا در بسياري از نشيب هايي كه در ايران رخ داده، نقشي نداشته و آنها زماني اتفاق افتاده اند كه صحنه از حضور ملت ايران خالي شده است .

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : در هر مقطعي كه ملت ايران در صحنه حاضر بوده و روح جمعي برآمده از فطرت الهي اين ملت تعيين كننده عوامل صحنه و سرنوشت بوده، آنجا نقطه اوج عزت و توليد ارزشهاي ماندگار بوده است .

رييس جمهور در ادامه با طرح اين سوال كه چرا بايد ميراث فرهنگي كشور را عزيز و محترم بدانيم، گفت: برخي تصور مي كنند انسان موجودي مقطعي بوده و همه موجوديت او در طول عمر دنيايي‌‌اش خلاصه مي شود كه اين نگاه ، نگاهي اشتباه است ؛ چرا كه انسان از ازل تا ابد جلوه اي از خداوند است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه يك ملت جاري در هستي بوده و هر نسلي ادامه نسل هاي گذشته خود است، اظهار داشت: همه رفتارها و تصميم گيري هاي گذشتگان در رفتار، انديشه، هنر و جهت گيري نسل كنوني منعكس خواهد شد و همين طور اعمال ما نيز در موجوديت آيندگان تاثير گذار است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه يك ملت با هويت خود زنده و پويا است، گفت: هويت بر دو پايه موجوديت، استعدادها و توانمندي هاي بالفعل يك ملت و بر ميراث تاريخي، فرهنگي و هنري آن ملت استوار است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه اگر كسي با تاريخ گذشته خود قطع رابطه كند بي‌هويت و سرگردان مي‌شود و سرگرداني نيز حقارت را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: بخصوص ملتي مانند ملت ايران هنگامي كه به ميراث عظيم خود تكيه مي كند داراي قدرتي تمدن ساز ، فرهنگ ساز و تاثير گذار در صحنه هاي مختلف بين المللي خواهد شد.

دكتر احمدي نژاد در بيان اهميت کار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: اين سازمان به نوعي با فرهنگ و ميراث ملت ايران گره خورده است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه اولين آثار گردشگري تبادل فرهنگ و ارزش‌هاي انساني است، گفت: البته 300-400 سال است

 دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه اقدامات اساسي و مبنايي در اين سازمان وجود دارد که بايد با تلاش و جديت به آنها پرداخته شود، خطاب به ملک‌زاده گفت: قدر اين مسئوليت را بايد شناخت چرا که خدمت در نظام جمهوري اسلامي يک لطف الهي است. 

که نگاه اقتصادي و مادي به بسياري از عرصه‌هاي اجتماعي، ارزش‌هاي انساني را لگدمال کرده بگونه‌اي که حتي امروز به موضوع بهداشت و درمان نيز به عنوان يک صنعت نگريسته مي‌شود و اين در حالي است که نگاه انساني و زيبا به عرصه‌هاي مختلف زندگي حتي اقتصاد باعث بوجود آمدن زندگي زيبا و شايسته‌ مي‌شود.

دکتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير و تشکر از همه کساني که در سازمان ارزشمند و مهم ميراث فرهنگي عهده‌دار مسئوليت بوده‌اند، از جمله مهندس مشايي، بقايي، احمد‌زاده و موسوي اظهار داشت: دولت يک برنامه روشن براي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دارد که بايد با سرعت و جديت هر چه تمام‌تر پيگيري و دنبال شود و در اين بين جابه‌جايي افراد چندان داراي اهميت نيست.

رييس جمهور با تشکر از همه کارکنان، متخصصان، صاحب‌نظران و هنرمندان سازمان ميراث فرهنگي خطاب به رييس جديد اين سازمان گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از مهمترين سازمان‌هاي کشور است و اين سازمان را از لحاظ اهميت هم‌تراز وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌هاي مربوط به آموزش عالي مي‌دانم.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه اقدامات اساسي و مبنايي در اين سازمان وجود دارد که بايد با تلاش و جديت به آنها پرداخته شود، خطاب به ملک‌زاده گفت: قدر اين مسئوليت را بايد شناخت چرا که خدمت در نظام جمهوري اسلامي يک لطف الهي است.

رييس جمهور افزود: تمامي برنامه‌ها بايد در جهت معرفي شخصيت‌هاي تاريخي و بزرگان، سنت‌ها و آيين‌ها و ميراث ملموس اين سرزمين اولاً به ملت ايران و ثانياً به ملت‌هاي جهان، بايد در دستور کار باشد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه به جايي بازگرداندن صنايع دستي به زندگي روزمره مردم ايران موفقيت بزرگي است، گفت: اين موضوع بايد گسترش و توسعه يافته و همه هنرمندان صنايع دستي کشور در اين

 احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير و تشکر از همه کساني که در سازمان ارزشمند و مهم ميراث فرهنگي عهده‌دار مسئوليت بوده‌اند، از جمله مهندس مشايي، بقايي، احمد‌زاده و موسوي اظهار داشت: دولت يک برنامه روشن براي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري دارد 

زمينه بسيج شوند چرا که معتقدم مي‌توانيم به جايي برسيم که در جاي جاي جهان قطعاتي از صنايع دستي ايران حضور داشته باشند.

وي با بيان اينکه در خصوص گردشگري داخلي و خارجي نيز بايد فعاليت‌ها گسترش يابد و هم ملت ايران به نقاط مختلف ايران سفر کرده و هم توريست به کشور بيايد، گفت: توسعه گردشگري حلقه اتصال فطرت ايراني با فطرت ساير ملل جهان است.

رييس جمهور با بيان اينکه ملت ايران همواره نگاهي جهاني داشته و جهاني تصميم گرفته است، گفت: ملت ايران چندين هزار سال است که به دنبال برقراري حکومت جهاني است و در اين مسير آگاهانه پيام انبياء و اهل بيت(ع) را پذيرفته است و اين ملت بايد با ساير ملت‌هاي جهان ارتباطي تنگاتنگ داشته باشد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: البته عده‌اي کوته‌فکر تصور مي‌کنند اگر ايراني‌ها به خارج از کشور بروند خراب مي‌شوند در حالي که ملت بزرگ ايران که داراي انديشه‌هاي والا مي‌باشد در هر جاي دنيا که حضور داشته است از خود آثار فرهنگي برجاي گذاشته و امروز نيز ايرانيان منشا خير انسانيت و زيبايي در جهان هستند.

رييس جمهور تصريح کرد: ملت ايران رابطه با ساير ملت‌ها را بخاطر آثار اقتصادي آن نمي‌خواهد بلکه ه‌بلحاظ روابط و همگرايي‌هاي انساني خواستار گسترش رفت و آمدهاست چرا که مي‌دانيم در نهايت بايد همه ملت‌ها در يک نقطه به هم برسند اين ارتباطات ما را در رسيدن به اهداف جهاني پيش خواهد برد.

دكتر احمدي‌نژاد کارکنان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را بزرگترين سرمايه‌هاي اين سازمان دانست و به مسئولان اين سازمان تاکيد کرد که اولاً بايد نسبت به اين کارکنان احترام و تقدير شايسته داشته و سپس به طور رفيع به آنها رسيدگي نمايند چرا که کار آنها تخصصي و ماندگار بوده و آنها حافظان ميراث ملموس و معنوي کشور هستند.

رييس جمهور همچنين ملک‌زاده را انساني، پاک، پرشور و سرشار از انرژي براي خدمت به ملت و کشور توصيف کرد و اظهار اميدواري کرد؛ در دوران مديريت ايشان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنده، فعال و داراي دستاوردهاي بزرگ براي ملت ايران و جامعه بشري باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار