مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. دى 1391 - 12:41   |   کد مطلب: 5037
صادق کرمیار، نویسنده رمان 'نامیرا':
نگاه مدیران فرهنگی با رهبری همسو نیست
صادق کرمیار، نویسنده رمان 'نامیرا': صداوسیما از تبدیل این رمان به فیلمنامه، به دلیل آنچه فقدان 'نگاه درست به عاشورا' و عدم 'جذابیت داستانی' خواند خودداری کرد، در حالی که رهبر معظم انقلاب همین دو نکته را در توصیف کتاب ذکر کرده بودند/ نگاه مدیران فرهنگی با رهبری همسو نیست
نگاه مدیران فرهنگی با رهبری همسو نیست

به گزارش صدای دانشجو به نقل از "نسیم"محورهای سخنان نویسنده این رمان در جلسه پاتوق فرهنگی قرارگاه ولی‌امر در مشهد به شرح ذیل است:
-مبنای نوشتن رمان 'نامیرا' این است که ما برای ائمه چه‌کار می‌توانیم بکنیم.
-اگر تشخیص مدیران فرهنگی ما درست بود نیازی نبود رهبری در جزئیات مواردی مانند این کتاب ورود پیدا کنند، این موضوع نشان می‌دهد تشخیص مدیران فرهنگی ما با رهبر انقلاب در یک راستا نیست.
- در مورد کتاب نامیرا آقای سید مهدی شجاعی این کتاب را برای چاپ مناسب دید و در مدت کوتاهی آن را چاپ کرد و یک نسخه از این کتاب را همراه با تعدادی کتاب دیگر نزد رهبری برده بود.
- رهبر انقلاب در دیدار بعدی با آقای شجاعی ضمن مطالعه کتاب‌ها در مورد آنها نظر می‌دهند.رهبری گفته بودند:" من دو، سه صفحه اول کتاب را خواندم و احساس کردم کتاب جذاب است و آن را مطالعه کردم، این کتاب هم نگاه درستی به عاشورا دارد و هم داستان جذابی دارد".
-این کتاب در صداوسیما دقیقا به همین دو دلیل رد شد، یعنی گفتند نگاه درستی به حادثه عاشورا ندارد و جذابیت داستانی نیز ندارد.
-از این جهت می‌گویم نگاه مدیران فرهنگی با رهبر انقلاب همسو نیست.
-من باور ندارم بسیاری از مدیران دغدغه فرهنگی داشته باشند و در بسیاری از نقاط نیز این موضوع را به وضوح مشاهده کرده‌ام.
- تیراژ کتاب‌های ما در سال 57 با 30 میلیون جمعیت سه هزار نسخه بوده و اکنون بعد از سی سال با 75 میلیون جمعیت این تیراژ به دو هزار نسخه رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار