مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. دى 1391 - 14:56   |   کد مطلب: 5060
حجت الاسلام آزاديخواه در گفتگو با صدای دانشجو:
نهم دی نقطه عطف تاریخ انقلاب ما قرار گرفت
شما دیدید در نهم دی که نقطه عطف تاریخ انقلاب ما قرار گرفت این عوام بودند که جلو آمدند ونقش آفرینی کردند.عوامی که تاسی از کربلای اباعبدالله داشتند
نهم دی نقطه عطف تاریخ انقلاب ما قرار گرفت

مصاحبه اختصاصی صدای دانشجو با حجت الاسلام احد آزاديخواه مدير کل تبليغات اسلامي همدان.

مدير کل تبليغات اسلامي همدان در ابتدای گفتگو به واکاوی مفهوم  فتنه و بصیرت اینچنین پرداختند:

-بسم الله الرحمن الرحیم نه دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و رهبری است،صحبت رو با آیه ای از قرآن شروع میکنم خداوند به پیغمبر فرمود که قُلْ هَـذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِي معناش این است که خدا به پیغمبر میفرماید به این مردم بگو که این راه من (قرآن وعترت)است وشما رو دعوت میکنم که در راه من قرار گیرید اما باقید بصیرت؛یعنی اگر کسی قرار باشد در مسیر خدا بیفتد و در مسیر تکامل، طبق این آیه شریفه از قرآن الزاما میبایست بصیرت داشته باشد. در تعقیب نماز هم ما هم مغرب هم صبح می خونیم که واجعل النور لبصری و البصیره فی دینی خدایا بصیرت در دین به ماعطا بکن.

ما اگر خیلی مختصر تاریخ اسلام را سیر بکنیم میبینیم خلاای که باعث شد فاصله هایی در پیشرفت اهداف اساسی اسلام چه در زمان پیامبر چه در زمان ائمه معصومین ایجاد بشود مهمترین علتش بی بصیرتی خواص بود. یعنی مثلا امیرالمومنین بعد از پیغمبر سی سال زندگی کرد یک ششم از این سی سال را توانست حکومت کند پنج ششم از این مدت رو به خاطر بی بصیرتی خواص حضرت پس زده شد وجامعه اسلامی معطل ماند. ازاون پنج سال حضرت توانست پنج ماه مدیریتش رو سرو سامان بدهد ماه پنجم جنگ ها شروع شدجنگ های داخلی. جمل شروع شد باز به خاطر بی بصیرتی خواص. ما وقتی میبینیم ارکان جنگ جمل، ارکان جنگ صفین، ارکان نهروان.تمام این ها خواصی هستند که مدعی بودند در جامعه اسلامی دخالت داشتند. همین را شما ادامه بدهید تا زمان قیام امام حسین(ع)که همان خواصی که کنار امیر المومنین در صفین شمشیر میزدند حالا شمشیرهاشون رو تیز کردند علیه اباعبدالله.در واقع جنگ داخلی برای دو طبقه خواص بابصیرت و بی بصیرت؛اصلا عاشورا را داشتن و نداشتن بصیرت تفکیک میکند؛ لشگر امام حسین را و لشگر یزید را.همین طور ما ادامه بدیم تا دوران انقلاب خودمان هم میبینیم عده ای از خواصی که در اعتقاداتشون بصیرت نداشتند و ثبات نداشتند وسط راه ماندند.این خواص میتوانند تا رتبه ریاست جمهوری هم جلو بروند زمان بنی صدر این برای ما ثابت شد. اما بی بصیرتیشون باعث شد که اونهاتوسط خود مردم تعیین تکلیف بشوند.

 در سال 88هم همین مساله اتفاق افتاد اگرچه تعبیر حضرت آقا براین بود که هر ده سال یک بار اینها قرارشون براین است که شبکه بی بصیرت و خواصی که تانی وتامل ندارند فعال بشود و این هم بود.واقعا شما دقت بفرمایید سال 67 جنگ ما تموم میشه و سال 68 آغاز تحول در ولایت و رهبری و بعد از ارتحال امام و آن همه هجوم علیه رهبری را ما داشتیم .من خودم یادم هست سال 68 برای مرجعیت رهبر معظم انقلاب خیلی حرف و حدیث ها خیلی افراد گفتند دقت کنید تاریخ را خرداد ماه 68 سالگرد ارتحال حضرت امام و ولایت حضرت آقا هم همون ایام.سال 78 را هم من باز قم بودم یادم هست اینها خیزش دوم را انجام دادند بعد از ده سال حالا حساب کنید در این 68 تا 78 که من دقیقا در بطن حوزه بودم، در بسیج فضیه حضور داشتم میدیدم تحرکات عجیب و غریبی که از دفاتر مراجع تقلید، شخصیت های سیاسی پس زده، خواصی که دیروز سابقه خوبی داشتند امروز آنها خاکستری رنگند و مجهول برای مردم.تحرکات عجیبی شد که منتهی شد به ده سال بعد قصه کوی دانشگاه، قتل های زنجیره ای و اون مسائلی که ارکان انقلاب را واقعا مورد هجمه قرار داد. خوب البته مردم نشان دادند تعرض آن افراد را و در نطفه به فضل الهی خفه شد.

ده سال بعدفتنه88.مجددا سومین خیزش رو اینها بعد از دهه سوم در سال 88انجام دادند به این دلیل به اینها فتنه میگوییم که هرزمانی از دل یک انقلاب یا از دل یک مجموعه خودی عده ای علیه مجموعه خودی خیزش بکنند وقیام بکنند و شعارهاشون میتنی بر اساس اون انقلاب نباشد  این را فتنه میگویند.لذا در نهروان علیه امیرالمومنین ازدل سپاه خود علی(ع)می ایستند.مامیبینیم ارکان فتنه سال88 کسانی نبودند که از امریکا بیایند از اسرائیل صهیونیست ها بیایند اگرچه تغذیه از اون طرف بود. اما ارکانی بودند که اینها پای علم انقلاب سینه زده بودند، دفاع کرده بودند، جنگ رو تجربه کرده بودند، دفاع مقدس رو دیده بودند، به مقامات عالیه دست پیدا کرده بودند رئیس سازمان بودند نخست وزیر بودند شخصیت هایی بودند ،اما اینها همان طور که عرض کردم ارکان اساسی انقلاب را هدف قرار داده بودند ولایت فقیه مردم سالاری دینی ایثار و شهادت، جنگ و جبهه .تمام این اصول را هدف قرار داده بودند و نهایتا منجر شد به اون مسائلی که عرض خواهم کرد/

- حجت الاسلام احد آزاديخواه در مقایسه نقش عوام و خواص در فتنه اضافه کردند:

 

-عرض بنده اینه که نقش آفرینی خواص باید محور باشد یعنی ما وقتی میگوییم امام یا رهبر یعنی یک نفر باید رهبری کند یک جامعه را این اصل انقلاب و اصل اسلام است. متوجه هستید یعنی خواص معمولا نقششون نقش محوری است فرماندهی و راهبردی است در فتنه88 عده ای از خواص بی بصیرتیشون ثابت شد اما برخی از خواص بالیاقت که به قول حضرت آقاعمار وار جلو آمدند انصافا نقش آفرینیشون بی نظیر بود که من در راس همه آنها گرا دهی وهدایت و نظارت خود حضرت آقا را میبینم  که ایشان با اون خطبه هایی که در نمازجمعه داشتند با تدبیر بسیار ارزشمند و ولایی که خودشان داشتند توانستند در واقع سر سلسله فتنه را جمع و جور بکنند و مدیریت بفرمایند اما آن مجموعه ای که توانست اقدام ر به موقع انجام بدهد عوام بودند شما دیدید در نهم دی که نقطه عطف تاریخ انقلاب ما قرار گرفت این عوام بودند که جلو آمدند ونقش آفرینی کردند.عوامی که تاسی از کربلای اباعبدالله داشتند.من اونوقت تعبیرم این بود گفتم امروز که نهم دی است یک همه پرسی جدیدی برای نظام. یعنی مردم آمدند ارکان انقلاب رو هدف قرار دادند برای معرفی مجدد برای پیمان و میثاق مجدد و اون روز را به همون خاطر در تقویم جمهوری اسلامی روز میثاق با ولایت هم نامگذاری کردند.

-وی در توضیح نقش سازمان تبلیغات درحماسه نه دی در همدان افزود:

آن ایام یکی از محوری ترین کارهایی که ما با اون روبرو بودیم بحث گفتمان های دینی بود با اون موضوع که انصافا در بصیرت دهی نسل جوان مخصوصا قشر دانش آموز خیلی توانست خوب جلوه کند.اندیشه جوان ما که برای قشر دانشجو و کارمندان دولت برگزار شد خیلی خوب جواب داد. مهمتر از همه در بحث نهم  دی، همدان قبل از نه دی یک اتفاق زیبا افتاد یعنی همین مجموعه سازمان تبلیغات،مجموعه دفتر نمایندگی ولی فقیه،شورای هیئت های مذهبی.هیئت ها دو روز قبل از نهم دی در امامزاده عبدالله جمع شدند که آنجا نقش همکاران ما در مجموعه سازمان و شورای هیئت های مذهبی نقش محوری بود. مردم ریختند در خیابون ها و من یادم هست همین کنج امامزاده عبدالله سخنرانی که انجام شد سیل خروشان جمعیت رو در همدان داشتیم.هنوز هیچ جای کشور فعلا خبری اون تاریخ نبود این هم یکی از اتفاقات خیلی خوبی بد که به فضل الهی انجام شد.تبیین عمق جریان فتنه رو ما اون زمان داشتیم توسط شبکه تبلیغمون . روحانیون مستقرمون و افرادی که در روستاها و مساجد مختلف میرفتند انصافا برخی از اینها روشنگریهای خوبی داشتند.

وی در تبیین نقش جریان فتنه در انتخابات آتی فرمود:

-نکته بعد درباره حضور مردودین فتنه یا بهتر بگویم مترودین فتنه.

طبیعتا تحرکاتشون را از همین الان شروع کرده اند با دو رویکرد:

1برخی از سران فتنه لباس توبه و بازگشت به خود پوشیدند.یعنی به نوعی قصد دارند دل مردم و توده مردم را بدست بیاورند و از خرابکریهایی که انجام دادند در واقع از بی بصیرتی خودشان که قبلا تجربه شده برای مردم میخواهند روبرگردونند و به مردم بپیوندند که بعضا در مصاحبه ها اخیرا دیده میشود.

2گروه دوم دست در دست ضد انقلاب با راهبردهای ضدانقلاب جلو میایند.هردوگروه همزمان خواهند آمد و اعتقاد من این است  که این دوگروه در اوج ایام انتخابات به هم پیوند خواهند خورد یعنی به قول دوستان نظامی یک حمله گازانبری. و میخواهند حلقه انقلاب را مثلا به تصور و زعم خودشان قیچی بکنند که البته همینجاعرض میکنم به فضل الهی این کار به هیچ عنوان نخواهد شد.دوسه تا راهکارهم برای مقابله با فضای فتنه گون به ما کمک خواهد کرد:

1-بصیرت افزایی در توده مردم

2-خواص ما باید خیلی مراقب باشند

3-محور در انتخابات اگرچه رای مردم است اما نگاه راهبردی ولایت فقیه باید محور اصلی باشد.

والسلام

دیدگاه شما

آخرین اخبار