مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. اسفند 1391 - 9:55   |   کد مطلب: 5914
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جنبش دانشجویی حیا با صدور بيانيه‌هايي جداگانه‌اي حادثه اخیر دانشگاه امیر کبیر را محكوم كردند.
بيانيه‌دو‌تشكل‌دانشجويي در‌محكوميت اتفاق اميركبير
به گزارش صدای دانشجو به نقل از رجانيوز، متن كامل دو بيانيه در ادامه آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ
مبادا كسانى باشند كه اگر كسى امر به معروف و نهى از منكر كرد، از او حمايت نكنند، بلكه از مجرم حمايت كنند! البته خبرهايى از گوشه و كنار كشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد. هر جا كه بدانم و احساس كنم و خبر اطمينان‌بخشى پيدا كنم كه آمر به معروف و ناهى از منكر، خداى نكرده مورد جفاى مأمور و مسئولى قرار گرفته، خودم وارد قضيه خواهم شد.
مقام معظم رهبری ( مدظله )
بر مبنای روایات رسیده از اهل بیت علیهم السلام، امر به معروف ونهی از منکر را می توان بزرگ ترین واجب دین اسلام نام نهاد. واجبی که برپایی دیگر واجبات دین به آن بستگی دارد .
لکن علی رغم تاکیدات فراوان دین مبین اسلام بر اجرای این فریضه ، تبعات و پیامد های منفی عدم اهتمام به آن روز به روز نمایان تر شده، و فضای فرهنگی جامعه را به قهقرا می کشاند.
متاسفانه شاهد آن هستیم که علاوه بر بی توجهی برخی مسئولان نسبت به تقویت امر به معروف و نهی از منکر، و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، افراد و جریاناتی در جهت مبارزه و مقابله با این راه حل و سلاح کلیدی در قبال تهاجمات فرهنگی قدم بر می دارند.
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، اتفاق ناگوار ضرب و شتم دانشجوی ناهی از منکر در دانشگاه امیر کبیر ، که طبق وظیفه ی شرعی و شهروندی خود، و با رعایت قواعد و اصول، در مقابل رفتار منافی شان چند قانون شکن اقدام به تذکر لسانی ، کرده بود را شدیدا محکوم کرده و به مسوولین دانشگاهی و غیر دانشگاهی نسبت به تکرار این گونه مسائل هشدار می دهد.
از تمامی دانشجویان بسیجی و عموم دانشگاهیان دلسوز اسلام و نظام اسلامی دعوت می کنیم، از این پس نسبت به احیاء و اجرای این فریضه ی بزرگ جدیت بیشتر نشان داده و در مقابل توهین به آمران به معروف و ناهیان از منکر عکس العمل محکم و قاطع نشان دهند، چرا که عقب نشینی از این سنگر کلیدی راه را بر هجوم سراسری به تمامی ارزش های اسلامی باز خواهد کرد.

والسلام علی عباد الله الصالحین
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران
جنبش دانشجویی حیا (جمعی از دانشجویان دانشگاه های ایران اسلامی) نيز دربيانيه خود آورده اند:
بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضا نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
جای تعجب ندارد که شجره ی طیبه ی اسلام عزیز، برای رشد و تعالی و احیای احکام حیات بخش خود، پس از صدها سال رنج و تلاش و ایثار، و تقدیم شهیدان و جانبازان بسیار از صدر تا امروز، هنوز نیاز به جانبازی عاشقانش و آبیاری با آبروی عزیزانش داشته باشد؛ چرا که تا احقاق وعده ی حق الهی ، کماکان راه باقی است و ما با ولی و صاحبمان برای استقامت در این صراط نورانی عهد بسته ایم و هستیم بر آن عهد که بستیم.
آنچه عجیب است، بی مسئولیتی مسئولانی است که برخلاف تاکیدات ولی امر مسلمین، مبنی بر تقویت امر به معروف و نهی از منکر، و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، با اهمال، سستی و بعضا تعمد و کارشکنی، در جهت محو باقی مانده ی این فریضه ی سترگ و کلیدی، از جامعه اسلامی ایران قدم بر می دارند.
نظایر حادثه ی ناگوار دانشگاه امیرکبیر، هرچند در کمال تاسف، بارها در شهرهای مختلف کشور مشاهده شده است، اما این بار، وقوع آن در محیط دانشگاه، نشان داد که مسئله ی هتک واجبات دین، و عدم تمایل به فراگیر شدن احکام اساسی اسلام عزیز، به حرکتی برنامه مند از سوی کسانی بدل گشته که مدعی حراست از حریم جامعه و دانشگاه هستند.
کارنامه ی خدمات برخی مسئولان دانشگاهی نشان داده که نه تنها توان مدیریت فرهنگی جوامع دانشگاهی کشور را ندارند، بلکه موضوع اسلامی شدن دانشگاه را موضوعی بی اهمیت، بی اولویت و غیر تخصصی دانسته و عبارت " منویات مقام معظم رهبری" فقط لغلغه ی زبان آن هاست و از ولایت مداری چیزی جز نصب تصاویر متعدد بر در و دیوار دفاترشان نیاموخته اند.
این اتفاق تلخ، ما دانشگاهیان را نسبت به کفایت و صلاحیت مسئولان امر برای مدیریت فضای افسارگسیخته ی دانشگاه دچار تردید بیشتر کرد و در تصمیم به اقدام انقلابی در این زمینه طبق وصایای امام راحل عظیم الشانمان و رهنمودهای رهبر فرزانه و عزیزمان مصمم تر نمود.
مخاطب ما به هیچ وجه مسئولان امر نیستند. چرا که کور سوی امیدی که به معدود مسئولان انقلابی دانشگاه ها داشتیم، با اتفاق اخیر و سکوت معنا دار آنان رو به خاموشی رفت و باید به فکر توبه و جبران خسارات عظیمی باشند که در لباس مسئولیت و خدمت، در این برهه حساس و تاریخی، به دین و نظام و خون پاک شهیدان اسلام زدند.
اما درد دل دغدغه مندان این عرصه، با دانشجویان مسلمان ایران عزیز این است که میدان امر به معروف و نهی از منکر نیز همانند دیگر میادین جهاد و مبارزه، نیاز به توجه بیشتر، تلاش و فداکاری خالصانه داشته و دارد. متاسفانه خلا نگاه وظیفه نگرانه و احساس تکلیف نسبت به این واجب دین، در شرایطی که برای اصلاح مشکلات بزرگ و کوچکمان، بیشترین نیاز را به آن داریم، حتی در بین قشر دانشجویان مذهبی نیز به چشم می خورد و در حالی که اسلام عزیز کارآمدترین ابزار برای مبارزه با مفاسد در سطوح و عرصه های گوناگون را در اختیار ما قرار داده است، ما غافلانه از کنار آن می گذریم و بی تفاوت به هتک و مقابله هر روزه با آن می نگریم.
همان گونه که بنیان گذار انقلاب فرموده اند، دانشگاه مبدا همه ی تحولات است؛ پس بدیهی است اگر قرار بر تحولی مبنی بر حساسیت زدایی نسبت به گناه و فراموش شدن فریضه ی عظیم امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد، مبدا آن تحول دانشگاه خواهد بود و با همین استدلال باید گفت بزرگ ترین وظیفه برای احیاء این واجب بزرگ الهی بر دوش جامعه ی دانشگاهی و به خصوص دانشجویان مسلمان و انقلابی است.
ما دانشجویان ایران اسلامی، با خدای خود پیمان بسته ایم که برای همیشه در صف آمرین به معروف و ناهیان از منکر بمانیم و احیای این فریضه را از این نقطه ی راهبردی، یعنی دانشگاه آغاز کرده و تا احیای کامل آن دست از تلاش بر نداریم و به فضل و کرم او بر این عهد خواهیم ماند. حوادثی از این دست نه تنها هیچ رخنه ای در ایمان ما به اهدافمان ایجاد نمی کند، بلکه نشانه های وعده ی حق الهی را بیش از پیش بر ما نمایاند بر این عزم استوارتر می گرداند.
والحمدلله رب العالمین
جنبش دانشجویی حیا
جمعی از دانشجویان دانشگاه های ایران اسلامی

دیدگاه شما

آخرین اخبار