مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. فروردين 1392 - 8:46   |   کد مطلب: 6294
جانشین سازمان بسیج دانشجویی درمصاحبه اختصاصی با صدای دانشجو درباره اولویت های بسیج دانشجویی در انتخابات چهار مساله مشارکت حداکثری،امنیت،سلامت و انتخاب اصلح را مهم دانست.
مشارکت حداکثری،سلامت ،امنیت کامل و انتخاب اصلح اولویت های بسیج دانشجویی درانتخابات

اولویت های بسیج دانشجویی در انتخابات

دکتر عبدالله گنجی در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو افزود:چون بسیج دانشجویی متعلق به اصل نظام است چگونگی انتخابات برایش مهمتر از آن است که چه کسی انتخاب میشود. در این چگونگی مساله اصلی برای ما مشارکت حداکثری است یعنی دانشجوی بسیجی فردای انتخابات زمانی میتواند سرش را بالا بگیرد که مشارکت قابل قبولی اتفاق افتاده و این یعنی این مشارکت کننده، نظام جمهوری اسلامی را قبول دارد و علاوه بر این که به کسی رأی داده در رفراندم هم شرکت کرده و این برای دانشجوی بسیجی مساله بسیار مهمی است. اگر مشارکت پایین باشد حتی اگر انسان مناسبی هم قبول شده باشد شاید خیلی مطلوبیت نداشته باشد.

نکته دوم امنیت انتخابات است چون ما کشوری هستیم که در فضای گفتمانی و قطب بندی با دشمنانمان زندگی میکنیم هر لحظه این امکان وجود دارد که دشمن بخواهد بحرانی برای ما درست کند و یک مساله حاشیه ای درست کند و از این طریق انتخابات را متاثر بکند.

بحث سوم سلامت انتخابات است که بسیار مهم است متاسفانه سال 88 عده ای اعتماد نظام جمهوری اسلامی را در بین مردم خدشه دار کردند.و این هم در اولویت های ماست که با نگاه دانشجویی هم باید نظارت کنیم هم بخواهیم  و مطالبه کنیم  و هرجا احساس کردیم باید تذکر دهیم با همان مواضع دانشجویی اعلام موضع کنیم.

اولویت چهارم انتخاب اصلح است.

وی در ادامه افزود: اگر موارد قبل رعایت نشود انتخاب اصلح هم به یک نوعی زیبایی خودش را نخواهد داشت.بنابراین انتخابات باید با مشارکت حداکثری،سلامت وامنیت کامل و انتخاب اصلح انجام شود.

بدنه اجتماعی بسیج دانشجویی

-در بخش دیگری از مصاحبه دکتر عبدالله گنجی بسیج دانشجویی را یک حرکت مردمی دانست که کسانی که در آن وارد می شوند معمولا از طبقات محروم و مستضعف جامعه اند و این امر را باعث ایجاد بدنه اجتماعی در بسیج دانشجویی بر شمرد.

وی در ادامه با تاکید بر عدم ورود تشکیلاتی در جامعه بر لزوم حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه تاکید کرد و افزود: ما نباید کار بسیج دانشگاه را رها بکنیم برویم در جامعه کار فکری فرهنگی یا علمی بکنیم.چرا که جامعه دانشجویی بیش از چهار میلیون دانشجو دارد. علاوه بر آن بسیج در هرجای دیگر هم که برویم حضور دارد؛در هر کارخانه ای،اداره یا مسجدی بسیج وجود دارد.اعتقاد ما این است که بسیج دانشجویی باید عرصه فعالیتش دانشگاه باشد، ولی در برخی حوزه ها مانند خدمات رسانی بیرون از دانشگاه هم می آید آنجا برای خدمت رسانی بیرون از دانشگاه میرود.

آسیب شناسی بسیج دانشجویی

وی ضمن آسیب شناسی روند حرکت بسیج دانشجویی در دانشگاه ها ادامه داد: ما هیچ گاه از عملکرد بسیج دانشجویی رضایت کامل نداشته ایم هیچ گاه هم نا امید نشده ایم. این سنت الهی است که خداوند انسان را در حیاتش هم بین خوف و رجا قرار داده؛ نه به رحمت الهی مطلقا امیدوار است نه مطلقا از خداوند میترسد ولی همین بین زندگی می کند.همیشه نقاط مثبتی داشته ایم، نقاط ضعفی هم داریم. البته بعضی مشکلات به جهت شکلی ذاتی است مثل همین سیال بودن فضای دانشجویی.دانشجو تا تجربه ای کسب میکند از دانشگاه خارج میشود.این تغییر نیروی انسانی گاهی اوقات ما را جهش میدهد گاهی اوقات تعطیل میکند.در فضای محتواهم همین سیالیت آسیب میزند همیشه کنترل فضای ما صفراست همیشه دوباره از نو  و دوباره از نو ...البته اینها مشکلات ذاتی است. اما بسیج دانشجویی به لحاظ گفتمانی به نظرم بر فضای سیاسی کشور به صورت جدی تاثیرگذار است...شما نگاه کنید در همین امسال ما حداقل چهار جلسه اختصای با رئیس مجلس چالش کردیم با رئیس جمهور دو جلسه چالش کردیم، با رئیس قوه قضائیه چند جلسه داشتیم و اینها تنظیم کننده روابط جریان دانشجویی و قدرت است که می آیند نقد میکنند اصلاح میکنند تذکر میدهند و این چیز خوبی است برای بسیج دانشجویی که هم با افتخار خود را متعلق به نظام میداند و هم نقد میکند دیگرانی که خودشان را متعلق به نظام نمیدانستند حاکمیت قانونی را نفی میکردند ونهایتا با مشکلاتی مواجه شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار