مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. خرداد 1392 - 7:19   |   کد مطلب: 6926
ما در جریان انتخابات در مورد اشخاص اظهار نظری نکرده و نخواهیم کرد و مصلحت ما نیست که شخصی را معین کرده و شخصی را حذف کنیم/ شرکت در انتخابات به دلیل اینکه مایه تقویت جمهوری اسلامی و نظام دینی می‌شود واجب است
در انتخابات در مورد اشخاص اظهار نظری نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این مرجع تقلید امروز در جلسه درس خارج فقه خود گفت:

- شرکت در انتخابات به دلیل اینکه مایه تقویت جمهوری اسلامی و نظام دینی می‌شود واجب است. باید افراد به دور از حب و بغض‌ها و جناح‌گرایی‌ها نسبت به انتخاب افراد اقدام کنند.
- ریاست جمهوری کاری اجرایی است و باید کسی انتخاب باشد که مجموعه تجربیات را داشته و بتواند در مسائل راه صحیح را دنبال کند. وقتی که انتخابات تمام شد فرد منتخب باید رقبایی که با او در انتخابات بودند را به میدان آورده و از توان ایشان استفاده کند.
- سعه صدر یعنی اینکه رئیس جمهور منتخب باید از جناح‌های مختلف وفادار به نظام دعوت کرده و کاری کند که دولت او جامعیت داشته باشد. اگر رئیس جمهور تنگ نظر باشد در لاک خود فرو رفته و دیگران را بر ضد خود بسیج کرده و نمی‌تواند حکومت درستی کند. فرد اصلح باید اهل مشورت بوده و مستبد به رای نباشد همه چیز را خداوند به همگان داده است و باید از همگان استفاده کرد.
- بخشی از مشکلات از بیرون به ما تحمیل شده، بخشی مربوط به سوء مدیریت و بخشی از مشکلات مربوط به بی‌انصافی‌های برخی از مردم است. امیدواریم که مردم در انتخابات حضور پررنگی داشته باشند و انتخابات به دور دوم هم کشیده نشود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار