مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. خرداد 1392 - 17:32   |   کد مطلب: 7022
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: 12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی باید برداریم و نخستین گام این است که آنچه مانع تولید کشاورزی است را برطرف کنیم.
انحراف با زاویه گرفتن از ولایت آغاز می‌شود/12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی‌

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس از جیرفت، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع مردم جیرفت اظهار داشت: 12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی باید برداریم و نخستین گام این است که آنچه مانع تولید کشاورزی است را برطرف کنیم و همچنین ظرفیت‌های لازم را به کار بگیریم برای اینکه تولید کشاورزی را در حداکثر ظرفیت آن بهره‌برداری کنیم.

جلیلی تصریح کرد: برای این کار برنامه‌ای خارج از قوانین موجود نمی‌خواهم، بگویم که بعد بگویم می‌خواستم، انجام بدهم، مجلس تصویب نکرد یا بودجه نبود و مشکلات بود، ما قوانین خوبی داریم، برنامه پنج ساله و چشم‌انداز 20 ساله قوانین زیادی داریم و این قوانین مصوباتی دارد و چون این ماشین که رئیس جمهور در رأس آن است، اشکال دارد، نتوانسته این قوانین اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی طبق قوانین موجود 15 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور در صندوق توسعه ملی فقط برای کشاورزی کنار گذاشته شده، این را می‌توان با ساز و کارهایی به شکل عادلانه توزیع کرد که ظرفیت‌های کشاورزی آزاد شود، نمی‌گویم با این میزان تمام ظرفیت‌های کشاورزی آزاد می‌شود، 9 هزار میلیارد تومان آن هنوز دست نخورده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به کشاورزان کمک شود، افزایش کشاورزی سبب افزایش تولید و افزایش اشتغال و افزایش تولید و اشتغال سبب تولید کالا و افزایش کالا سبب افزایش تورم و گرانی می‌شود و کسی که در منطق اقتصادی است، نمی‌تواند ایراد بگیرد، اگر ما این سرمایه کشور را در بهترین شکل در تولید و کشاورزی عادلانه اجرا کنیم.

جلیلی بیان داشت: عدالت باید ساختاری باشد، یکی همین عدالت در تخصیص منابع است، نمی‌شود در شهرستان کهنوج هنوز کپرنشین ببینید و در تهران یا شهرهای دیگر مناظر و جلوه‌هایی ببینید که در کشورهای اروپایی هم نمی‌بینید، این عدم توازن و عدم عدالت در تخصیص منابع است.

وی افزود: در بحث کشاورزی در مسیر آمدن به جیرفت نامه‌های زیادی دادند که کمک نیاز داریم و پیشنهاداتی در راستای استفاده از ظرفیت‌های منطقه دارند که اگر درست است، باید از ظرفیت‌های منطقه استفاده کرد و به کار انداخت، آن موقع هم قدرت و ثروت تولید می‌شود و می‌توانیم یک جامعه نمونه برای تمدن اسلام و برای جهان باشیم.

جلیلی تصریح کرد: باید جیرفت و جنوب کرمان ما یک مجموعه‌ای باشد که بتوان هرکس به ایران آمد این منطقه را به او نشان دهیم، نه که فقط خیابان تهران را نشان دهیم و بگوییم این پیشرفت ایران است، بلکه پیشرفت ایران را هم در جیرفت نشان دهیم.

وی اظهار داشت: اگر ما ظرفیت‌ها را به خوبی استفاده کنیم باز هم می‌توانیم با عزت بیشتر در صحنه جهانی پرچم اسلام ناب را بلند کنیم و با افتخار به اهتزاز درآوریم و این ممکن است.

جلیلی گفت: این باور ایمانی و تجربه 34 سال ما است که هر جا موفقیت و پیشرفتی داشتیم، جایی است که عمل به دستورهای اسلام و پیروی از ولایت فقیه کردیم و هر جا دچار کاستی و توقف شدیم جاهایی بوده که زاویه گرفتیم و دچار انحراف شدیم، این ادعا نیست و قابل اثبات است.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم، کشور در یک مسیر پرشتاب و توفنده همراه با پیشرفت و تعالی هم در بعد معنوی وهم در بعد مادی و با یک رفاه و آرامشی که مطلوب قرآن هستیم، باشد، این با ایمان و عمل صالح شکل می‌گیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از 24 خرداد در این حماسه سیاسی که به دست ملت ایران رقم می‌خورد، باید منتخب مردم این حماسه اقتصادی را کلید بزند و با قدرت و قوت مبتنی بر گفتمان اسلام ناب که همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است، مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار