مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. تير 1392 - 7:52   |   کد مطلب: 7503
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره وزیر خارجه سابق آمریکا می‌نویسد: کلینتون این روزها مدام در حال سفر و ایراد سخنرانی در شهرهای مختلف آمریکا به منظوری جمع آوری کمک‌های مالی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ است.
فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا ماه گذشته به شیکاگو سفر کرد تا در سالن کنفرانس «کاورنوس» سخنرانی کند. مخاطبان سخنرانی کلینتون حدود ۱۵ هزار نفر از کارکنان منابع انسانی حرفه‌ای در سازمانهای مختلف بودند و صحبت‌های وی مشخصا درباره اصلاح قانون مهاجرت و همچنین طرح خدمات درمانی و بهداشتی دولت باراک اوباما و تاثیر آن بر صنعت بود.
از ۶ ماه پیش که کلینتون از وزارت خارجه آمریکا کنار رفت وی در دالاس در جمع سازندگان آپارتمان، در جمع مدیران بخش خصوصی در لس‌آنجلس و مدیران اجرایی در «گراند رپیدز» و در جمع قشرهای مختلف دیگر سخنرانی کرده و به گفته یکی از افرادی که سخنرانی‌های وی را برنامه ریزی می‌کند در هر بار حضور خود بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد زایی داشته است.

واشنگتن پست نوشت: کلینتون در حال ارزیابی توانایی خود برای بازگشت به کاخ سفید است و به همین دلیل در میان دموکراتها پیشتاز سفر در کشور، ایراد سخنرانی و پاسخ به سوالات گروههای صنعتی مختلف است که مشتاقند از هم اکنون با رئیس جمهور بعدی آمریکا در تماس باشند و به او در آینده دسترسی داشته باشند.

هیلاری کلینتون تا کنون ۱۴ سخنرانی ایراد کرده است که نسبت به کاندیداهای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانند «میت رامنی» و «تیم پاولنتی» نسبتا بیشتر بوده است.

براساس گزارش واشگنتن پست، سخنرانی‌ها و برنامه های کاری هیلاری کلینتون به هیچ وجه اعلام عمومی نمی‌شود و اغلب تعهدات مالی به او در رسانه‌های خبری منعکس نمی‌شود. ظاهرا این تعهدات مالی از طریق «آژانس هری واکر» مدیریت می‌شود که اداره کننده برنامه‌های «بیل کلینتون» نیز بود.

آژانس هری واکر میزان پول‌های دریافتی در ازای سخنرانیهای وی را فاش نمی‌کند اما یک مقام ارشد در یک سازمان رقیب که نخواست نامش فاش شود می‌گوید که وی بابت هر سخنرانی بیش از ۲۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

این درحالیست که جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا بابت هر سخنرانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار دریافت می‌کرد.

واشنگتن پست می‌نویسد: اواخر سال ۲۰۱۲ هیلاری کلینتون در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود که بعد از کناره گیری از وزارت خارجه قطعا به استراحت، ورزش و مسافرت به منظور تفریح خواهد پرداخت اما چیزی که امروز دیده می‌شود این است که کلینتون قصد دارد دوباره به کاخ سفید بازگردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار