مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. تير 1392 - 7:18   |   کد مطلب: 7511
آیت‌الله قرهی گفت: افراد متخلق به اخلاق، دو خصلت ادب و اطاعت را دارند و آقای حدادعادل همواره متخلق به اخلاق الهی بوده است.
ادب و اطاعت ۲ خصلت ویژه حداد عادل

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، آیت‌الله روح‌الله قرهی در مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل در حوزه هنری گفت: این مجلس، مجلس تجلیل از اخلاق است، تجلیل از فرد است و آن هم شخصیت باعظمتی مثل برادر عزیزمان غلامعلی حداد عادل اما به حقیقت تجلیل از اخلاق و کردار الهی.

این استاد اخلاق ادامه داد: این مراسم تبیین جایگاهی برای همه مسئولان که اگر بخواهند در نظام مقدس اسلامی مسئولیت داشته باشند آنگاه موفق‌اند که پایبند به اخلاق اسلامی باشند.

آیت‌الله قرهی تصریح کرد: حداد عادل انصافاً در جریان انتخابات حق‌نگر بود و اعمال و کردارش نشانگر اخلاق بود ای کاش عنوانی که برای ایشان تبیین می‌شد مرد اخلاق می‌بود که انصافاً مرد اخلاق کارهایش بر اساس تقوای الهی جلوه می‌کند.

این استاد اخلاق ادامه داد: مردان پایبند به اخلاق الهی خودنگر نیستند و خصوصیت این فرد این است که هیچگاه تصور نکرد که کسی شده است و همواره از انقلاب و آرمان‌های آن حمایت کرد حتی در بحبوحه انتخابات نیز که انسان یادش می‌رود ایشان موقعیت را گم نکرد ایستاد و از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد و اینطور نبود که به دیگران هجمه بزند و خود را مطرح کند چرا که مردان الهی از مطرح کردن خود بیزارند.

آیت‌الله قرهی تصریح کرد: بعضی‌ها به خاطر ریاست طلبی به دیگران هجمه می‌کنند که ایشان نکرد، ایشان منصفانه از انقلاب و کارهایی که در دوران ریاست جمهوری شده بود دفاع کرد و نخواست دیگران را بکوبد مهمتر از همه برای وحدت در مناظره سوم خودگذشتگی نشان داد، مردم متخلق به اخلاق گذشت بجا می‌کند در آن هنگامی که نیاز به گذشت است و این خصوصیت دیگر ایشان است.

این استاد برجسته ادامه داد: افراد متخلق به اخلاق دو خصلت دارند ادب و اطاعت و ایشان ادب را به خرج داد و حتی جاهایی که نیاز به سکوت بود سکوت را اختیار کرد مثلاً برای ریاست مجلس برای حفظ نظام سکوت کرد.

آیت‌الله قرهی ادامه داد: عزیزان در نظام جمهوری اسلامی همه باید این دو خصلت ادب و اطاعت را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار