مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. تير 1392 - 8:27   |   کد مطلب: 7526
گفتنی‌هایی از یک نویسنده مشهور-1
افشاگری سرشار از وزیر ارشاد دولت اصلاحات
محمدرضا سرشار در بخشی از خاطره خود از احمد مسجدجامعی نوشته است: در انتهای نامه نوشته بودم: مرا به خیر شما امید نیست؛ لطفاً شر نرسانید.
 افشاگری سرشار از وزیر ارشاد دولت اصلاحات
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، محمدرضا سرشار، ادیب انقلابی و برجسته کشورمان، ضمن ذکر خاطره ای به سیاست های احمد مسجدجامعی انتقاد کرده است.

 

متن خاطره به شرح ذیل است:

 

1. آقای احمد مسجدجامعی سال ها قبل از آن که به وزارت ارشاد برسد (در همان اوایل دهه 1370 که در وزارت ارشاد هم شاغل بود) ماهنامه ای به نام «کلمه» با مدیرمسئولی خود منتشر می کرد. روزی متوجه شدم مطلبی از من را - درباره صبحی مهتدی - که قبلاً در جایی دیگر به چاپ رسیده بود، بدون کسب اجازه و حتی ذکر ماخذ - تو گویی من خود این مطلب را برای چاپ به آنان داده ام - در یکی از شماره های این مجله - که گویا ویژه ادبیات کودک و نوجوان بود - منتشر کرده اند.

 

اما از آن بدتر این بود که نوشته مرا در کنار مطلبی از یکی از اعضای نشاندار شورای بدسابقه و بدلاحقه شورای کتاب کودک چاپ کرده بودند. از همان جا تفکر و مشی لیبرالی - در معنای عرفی رایج آن و نه تعبیر دقیق فلسفی اش - ایشان بر من آشکار شد. به هر حال، طی نامه ای که به نشانی دفتر مجله مذکور برای نامبرده فرستادم، اعتراض شدید خود را به این کار آنان اعلام کردم. ( نسخه ای از نامه را دارم.) در انتهای نامه نوشته بودم: مرا به خیر شما امید نیست؛ لطفا شر نرسانید.
ادامه دارد...

 

لازم به ذکر است، احمد مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در دور دوم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار