مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. تير 1392 - 8:40   |   کد مطلب: 7661
دبيركل حزب‌الله ضمن هشدار به مردم لبنان نسبت به چندپارگي‌هاي موجود در كشور، خاطرنشان كرد: با اين تفرقه‌ها و همچنين در صورت سقوط ابهت ارتش لبنان، صلح و استقرار در كشور باقي نخواهد ماند و دولت و كشور نيز از ميان خواهند رفت.
رژيم صهيونيستي با حمله مجدد به لبنان بهاي گزافي خواهد پرداخت
به گزارش صدای دانشجو به نقل از جهان، دبيركل حزب‌الله با هشدار به مردم لبنان نسبت به تفرقه و چندپارگي‌هاي موجود در كشور گفت: از تمام مردم و جريان‌هاي لبناني مي‌خواهيم ارتش را از مسايل سياسي و اختلافي دور نگه دارند و نسبت به حفاظت از جايگاه آن تلاش كنند زيرا همه بايد خواستار ارتش قوي و تقويت آن باشند.
سيدحسن نصرالله اين مطلب را جمعه شب در سخنراني ويديو كنفرانس خود در مراسم افطاري جمعيت پشتيباني از مقاومت و همزمان با ايام سال روز پيروزي حزب الله در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ بيان كرد.

وي با تشريح اهداف و وظايف مقاومت اسلامي، تاكيد كرد: مقاومت در راستاي حمايت از ملت و سرزمين لبنان گام برمي‌دارد.

وي افزود: مقاومت از همان ابتدا به شكل اساسي، ديدگاه، اهداف و وظيفه اي مشخص داشت؛ در يك كلام بايد گفت مقاومت از بصيرت بالايي برخوردار است.

وي تاكيد كرد: مقاومت همچنين داراي ايمان، عزم، اراده، آمادگي و فعاليت ميداني است و اين امر سبب شده كه مقاومت در نسل هاي متوالي امتداد يابد.

سيدحسن نصرالله ادامه داد: در دايره ملي، هدف مقاومت آزادسازي سرزمين هاي اشغال شده لبنان، آزادسازي اسيران دربند رژيم صهيونيستي و همچنين حمايت از كشور در برابر تجاوز ها و خطرات امنيتي و نظامي اين رژيم بوده است.

وي با يادآوري اينكه آزادسازي سرزمين هاي اشغال شده لبنان جز بخش محدودي از آن عملي شده است، گفت: هدف دوم يعني آزادسازي اسيران نيز تا حد بسيار زيادي به سرانجام رسيده است.
دبيركل حزب الله افزود: در راستاي هدف سوم كه حمايت از لبنان است، مقاومت از زمان آغاز تجاوز جولاي ۱۹۹۳ (تيرماه) معادلاتي را براي حمايت از كشور ترسيم كرد.

وي گفت: از آن زمان تاكنون مقاومت در خط حمايت از سرزمين و ملت لبنان گام برمي دارد.

** اعتماد به نفس، ضامن حمايت از لبنان در برابر دشمن است

دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر اينكه هيچكس نمي تواند به لبنان در برابر خطرات رژيم صهيونيستي ضمانت دهد، گفت: آنچه از كشور حمايت مي كند، اعتماد به نفس و تامين ابزار قدرت در برابر اين دشمن است.

سيدحسن نصرالله افزود: براي اجرا كردن هدف مقاومت كه همان حمايت از لبنان است، پس از تجاوز آوريل ۱۹۹۶ توافق نامه اي براي حمايت از روستاهاي لبنان منعقد شد كه مقدمه اي براي آزادسازي جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ ميلادي بود.

وي ادامه داد: اين امر پيش از وقوع جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ ميلادي شكل گرفت تا تاكيدي بر وجود توازن قدرت با دشمن رژيم صهيونيستي باشد.

** حمايت مردمي و استفاده صحيح از امكانات، قدرت اصلي مقاومت است

دبيركل حزب الله با بيان اينكه مقاومت ادعاي داشتن تجهيزات به ميزان ارتش رژيم صهيونيستي ندارد، خاطرنشان كرد: با اين حال مقاومت علاوه بر پشتوانه مردمي، بخوبي از تجهيزات خود استفاده مي كند و اين امر سبب شده بتواند با دشمن صهيونيستي توازن قوا ايجاد كند.

وي با يادآوري اينكه هدف ملي بزرگ و مهم ما حمايت لبنان از طمع ورزي ها، تهديدات و خطرات رژيم صهيونيستي است، گفت: آيا كسي در لبنان وجود دارد كه نسبت به خطرات اين رژيم شكي داشته باشد؟ بويژه اينكه خوي طمع كاري رژيم صهيونيستي سيري ناپذير است.

نصرالله افزود: آيا در لبنان (به جز مقاومت) كسي درباره هشدارهاي موجود در رابطه با امكان سرقت ثروت نفتي كشور توسط رژيم صهيونيستي اقدامي از خود نشان داده است؟

وي ادامه داد: از تمام لبناني ها مي خواهم درباره خطرات جدي و طمع كاري هاي رژيم صهيونيستي عليه كشورمان و همچنين گزينه هاي موجود در راستاي حمايت از لبنان و ثروت هاي خود بينديشند و اينكه آيا مقاومت نياز اصلي لبنان است يا خير.

** نمي‌توان به آمريكا در برابر تهديدات رژيم صهيونيستي تكيه كرد

دبيركل حزب الله با تاكيد بر اينكه نمي توان از آمريكا هيچ تضميني براي حمايت از لبنان در برابر رژيم صهيونيستي و همچنين آنچه در منطقه مي گذرد، گرفت، افزود: دليل اين موضوع را مي توان با اين پرسش مطرح كرد كه چگونه آمريكا از تمام همپيمانان منطقه اي خود براي دستيابي به منافعش دست خواهد كشيد؟

دبيركل حزب الله تاكيد كرد كه مقاومت بر تجربه و همچنين بر پيروزي هاي به دست آمده براي منافع لبنان تكيه مي كند زيرا شايستگي خود را در استمرار و ادامه حيات كشور اثبات كرده است.

وي با يادآوري اينكه مقاومت در اذهان مردم قوي و راسخ و با سستي مخالف بوده است، گفت: ما تنها از حزب الله سخن نمي گوييم بلكه تاكيد مي كنيم كه هركسي خواستار شكسته شدن كمر مقاومت است، خود دچار شكست شده، زيرا مقاومت اراده اي مردمي همراه با بصيرت، ايمان و بخشندگي است.

دبيركل حزب الله با يادآوري هجمه ها و حمله هاي مختلف عليه مقاومت، اين نوع برخوردها را نشان دهنده پويايي و كارايي مقاومت و همچنين ترس دشمن از آنها دانست.

سيدحسن نصرالله افزود: ملت شريف لبنان با گران بهاترين چيزهايي كه در اختيار داشتند از جگرگوشه هاي خود گرفته تا منازل و املاكشان از مقاومت حمايت كردند.

** تدوين استراتژي ملي دفاع ضرورتي انكار ناپذير است

وي با بيان اينكه خواستار گفت وگو براي تعيين استراتژي دفاعي لبنان هستيم و در گفتار خود صادقيم، افزود: ما حتي پيش از تشكيل دولت نيز بر اين خواسته خود تاكيد كرده و همچنان پافشاري مي كنيم.

وي درباره طرح حزب الله براي استراتژي دفاعي لبنان كه در نشست گفت وگوهاي ملي نيز مطرح شد، اظهارداشت: هيچ يك از افراد جريان مقابل (جريان ۱۴ مارس) براي گفت وگو و بررسي آن به شكل علمي اقدام نكردند.

نصرالله، تنها خواسته جريان مقابل را تسليم سلاح حزب الله عنوان كرد و گفت: لبنان كشوري براي همه مردم آن است بنابراين ما خواستار دفاع از آن و ثروت هاي در معرض تهديدش هستيم.
دبيركل حزب الله تاكيد كرد: در اين خصوص تعيين استراتژي ملي دفاع، يك نياز ملي است.

** مخالفان سلاح مقاومت، جايگزين ارايه دهند

نصرالله خاطرنشان كرد: كساني كه سلاح مقاومت را غيرمشروع دانسته و خواستار خلع آن هستند، بايد پاسخ دهند كه جايگزين اين سلاح چيست؟ بايد بدانيم وقتي جنگي از سوي دشمن بر لبنان تحميل شد و مردم، وطن و ثروت هاي ملي مورد تهديد قرار گرفت، لازم است از خود دفاع كنيم.

وي افزود: از نظر ما وقتي در لبنان مقاومتي مخلص و فعال وجود داشته و با نيروهاي انساني خود موفقيت هاي بسياري كسب كرده، طبيعي است در مركز هدف و هجوم ديگران قرار گيرد.

** هدف قرار گرفتن مقاومت، تاكيدي بر كارايي آن است

دبيركل حزب الله گفت: وقتي مقاومت در مركز هجمه ها نباشد، معناست كه مقاومت فعال نبوده، كارايي ندارد و دشمن بر روي آن حسابي باز نمي كند؛ بنابراين اين مساله كاملا طبيعي است كه دشمن، مقاومت و هر كسي را كه از آن حمايت مي كند مورد هدف قرار دهد.

وي ادامه داد: ما همراه با اينكه به مقابله نظامي با دشمن مي پردازيم، با اين هجمه هاي همه جانبه نظامي، امنيتي، فرهنگي و اجتماعي نيز روبرو هستيم.

سيدحسن نصرالله ادامه داد: جهان عرب هم اكنون نسبت به اتفاقاتي كه توسط رژيم صهيونيستي در صحراي نقب روي مي دهد، چه موضعي از خود نشان داده است؟

وي افزود: مقاومت كه پيروزي هاي بزرگي را در سال هاي ۱۹۸۲، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ كسب كرد، توانسته است طرح خاورميانه جديد را درهم بشكند از اين رو طبيعي است كه در معرض هجمه و هدف قرار گيرد.

** هشدار مجدد به رژيم صهيونيستي

دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي در جنگ احتمالي آينده پيش از آنكه به فكر ضربه زدن به بيروت باشد، بايد به فكر حمايت از الجليل (در شمال فلسطين اشغالي) باشد، تاكيد كرد: از اين به بعد هركسي به خاك لبنان تجاوز كند بهاي گزافي را خواهد پرداخت.

سيدحسن نصرالله افزود: دليل آنكه امروز مقاومت و حاميان مردمي آن مورد هدف قرار مي‌گيرند، پيامدهاي مستقل بودن كشور و حمايت از آن در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي است.

وي خاطرنشان كرد: تمام اين موفقيت‌ها به لطف خدا، صبر مردم، ايثارگري‌ها و ايستادگي آنها در كنار مقاومت است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه مقاومت توانايي گذر از تمام مشكلات فعلي و آتي را دارد، افزود: دشمن در تمام نقشه‌ها و محاسبات خود در ماه‌هاي اخير، تجديدنظر خواهد كرد.

دبيركل حزب‌الله ضمن هشدار به مردم لبنان نسبت به چندپارگي‌هاي موجود در كشور، خاطرنشان كرد: با اين تفرقه‌ها و همچنين در صورت سقوط ابهت ارتش لبنان، صلح و استقرار در كشور باقي نخواهد ماند و دولت و كشور نيز از ميان خواهند رفت.

وي افزود: از تمام مردم و جريان‌هاي لبناني مي‌خواهيم كه حداقل در اين مرحله، ارتش را از مسايل سياسي و اختلافي دور نگه دارند و نسبت به حفاظت از جايگاه آن تلاش كنند زيرا همه بايد خواستار ارتش قوي و تقويت آن باشند.

وي گفت: در حزب‌الله به جوانان خود مي‌آموزيم كه ارتش ضمانتي براي وطن و شريك مقاومت است و بايد به جايگاهي برسيم، ارتش ملي كه تمام طوايف لبنان در آن مشاركت دارند به تنهايي از كشور حمايت كند.

سيدحسن نصرالله با تاكيد بر اينكه ارتش از خطا و اشتباه معصوم نيست، افزود: اگر اشتباهي نيز پيش آمد بايد در چارچوب‌هاي مناسب به رفع آن پرداخت؛ ضمن آنكه در زمان تجاوز بايد دوشادوش آن ايستاد زيرا حفاظت از اين نهاد ملي واجب است.

وي ادامه داد: هر چيزي قابل جبران است اما در رابطه با ارتش هرگونه افراط و تفريط قابل جبران نيست.

دبيركل حزب‌الله لبنان به نقش مهم رسانه‌ها در اين زمينه اشاره و تاكيد كرد: همه رسانه‌ها بايد نسبت به اخباري كه نقل مي‌كنند، بويژه درباره خبرهاي فوري هوشيار باشند و خبرهاي غيرواقعي دررابطه با وجود خودروهاي بمب‌گذاري شده در كشور را منتشر نسازند زيرا اين خبرها سبب نگراني و آشوب در كشور مي‌شود.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه برخي اظهارنظرها درباره كنار گذاشتن جريانات سياسي به هيچ جا نمي‌رسد، گفت: ما حاضريم با هر فرد درباره مسايل مختلف و نقاط اختلاف و اشتراك گفت‌وگو كنيم؛ اين سخن ما از روي ضعف نبوده بلكه از جمله اصول و مبادي ماست.

سيدحسن نصرالله در پايان با تاكيد بر اينكه هر ملتي خواستار ادامه حيات است به گفت‌وگو با ديگران نياز دارد، افزود: هميشه آغوش حزب‌الله براي ديدار و گفت‌وگو درباره تمام مسايل با ساير گروه‌ها و افراد باز است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار