مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. تير 1392 - 7:54   |   کد مطلب: 7684
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل‌ قوا در گفت‌وگو با تسنیم:
دولت آینده در مقام عمل شعار اعتدال را عملیاتی کند
رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی‌ فرماندهی‌ معظم کل‌ قوا با بیان اینکه دولت آینده در مقام عمل شعار اعتدال را عملیاتی کند، بر ضرورت تشکیل یک اتاق فکر برای شناسایی افراد معتدل در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.
دولت آینده در مقام عمل شعار اعتدال را عملیاتی کند

 

به گزارش صدای دانشجو حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی‌ رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی‌ فرماندهی‌ معظم کل‌ قوا در‌گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مطرح شدن شعار اعتدال از سوی رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: در مقام گفتار، اعتدال به معنای پرهیز از افراط و تفریط است اما در مقام عمل دولتمردان و سیاستمداران دولت آینده باید این شعار را عملیاتی کنند.

وی افزود: معتقدم رئیس جمهور منتخب و همکارانش باید گروه یا اتاق فکری تشکیل داده و در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی افراد معتدل را شناسایی و آنها را بدون در نظر گرفتن قومیت و نژاد، وارد عرصه کار کنند.

رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی‌ فرماندهی‌ معظم کل‌ قوا درباره لزوم عدم استفاده از فتنه‌گران سال 88 در کابینه اظهار داشت: واقعا مسئله توبه، مسئله‌ای مهم است؛ اگر فردی جرمی مرتکب شده باشد و از نظر دینی هم نمی‌توان از جرم وی گذشت و باید مجازات و تنبیه شود اما راه توبه برای همه باز است و خداوند افرادی را که جرمشان در حد تنبیه شدن نیست، می پذیرد.

صفایی در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت است و مشروعیت ما نیز به اذن ولایت است، گفت: مثلاً ملت رأی خود را می‌دهد اما تا مقام ولایت این رای را تنفیذ نکند، مشروعیتی برای رئیس جمهور به وجود نمی‌آید.

وی در پاسخ به سوالی درباره تلاش برخی گروه‌های سیاسی برای مصادره رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: امیدواریم که نشنویم و نبینیم که برخی می‌خواهند رئیس جمهور منتخب را مصادره کنند.

رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی‌ فرماندهی‌ معظم کل‌ قوا تصریح کرد: بنده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی با آقای روحانی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همکار بودم و او را فردی باهوش و انقلابی می‌بینم که ضریب هوشی‌‌اش بالاست و فردی نیست که فریب بخورد.

صفایی همچنین تاکید کرد: روحانی‌کسی نیست که بتوانند حیثیت، اعتبار و دولت او را مصادره کنند.

وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: با توجه به ضریب هوشی بالا و سوابق انقلابی آقای روحانی، وی در عرصه سیاست خارجی موفق خواهد بود و می‌تواند یخ‌ها را آب کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار