مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مرداد 1391 - 10:41   |   کد مطلب: 836
در پی تحریم بانک چینی از سوی دولت آمریکا به دلیل مراوده تجاری و مالی با ایران، مقامات چینی به شدت به این کار ایالات متحده واکنش نشان داده و به این کشور هشدار دادند تا از زیان رساندن به منافع چین و روابط چین و آمریکا پرهیز کند.
شوک در روابط چین و آمریکا بر سر ایران

در پی تحریم بانک چینی از سوی دولت آمریکا به دلیل مراوده تجاری و مالی با ایران، مقامات چینی به شدت به این کار ایالات متحده واکنش نشان داده و به این کشور هشدار دادند تا از زیان رساندن به منافع چین و روابط چین و آمریکا پرهیز کند.

به گزارش «تابناک»، وزارت دارایی آمریکا، بانک‌های «کونلون» چین و «الاف» عراق را به دلیل انجام خدمات و مراودات مالی با ایران تحریم کرده است.

بنا بر این گزارش، وزارت دارایی این کشور اعلام کرده است، به رغم آن که بانک‌های سراسر دنیا در راستای تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران گام برمی‌دارند، این دو بانک، موضعی متفاوت در پیش گرفته و با بانک‌های ایرانی مراودات مالی انجام داده‌اند.

دیوید کوهن در این باره گفته است: اقدام ما در راستای تحریم بانک کونلون و الاف و قطع ارتباط آنها با سیستم مالی ایالات متحده، حاکی از آن است که وزارت دارایی آمریکا، همه توان خود را در راستای در فشار گذاشتن سیستم مالی ایران به کار خواهد گرفت.

در این باره باید گفت، این تصمیم پیش از رأی کنگره به تشدید تحریم‌ها علیه ایران و در راستای محروم ساختن کشور از درآمد نفتی گرفته شده و سریعا بانک چینی را که به ادعای ایالات متحده به مراوده مالی با ایران پرداخته بود، تحریم کرد.

از سویی، میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواه، با این تحریم مخالفت کرده و دلیل آن را کافی ندانستن اقدامات کنگره برای تحت فشار گذاشتن تهران اعلام کرده است.

اما با تشدید تحریم‌های ایالات متحده علیه کشور، اوباما اعلام کرده است که اگر تهران به مقاومت ادامه دهد، آمریکا و متحدانش به گسترش و افزایش فشار‌ها ادامه خواهند داد.

در همین حال، امروز مقامات چینی در واکنش به این کار ایالات متحده به آمریکا هشدار دادند که هر چه زود‌تر این تحریم بردارد.

آنان همچنین اعلام کرده‌اند که این کار آمریکا به شدت بر روابط میان پکن و واشنگتن تأثیرگذار خواهد بود.

وزیر خارجه چین در این باره گفته است: چین خواهان آن است که ایالات متحده تحریم بانک کونلون را لغو کرده و از انجام اقداماتی در راستای ضربه زدن به منافع چین و روابط چین و آمریکا پرهیز کند.

این واکنش سخت و خشمناک چین در قبال اقدام آمریکا، نشان دهنده آن است که چین به ادامه روابط تجاری خود با ایران در حوزه انرژی پافشاری می‌کند و بر این باور است که این روابط، نباید به دلیل مشکوک بودن غرب به برنامه هسته‌ای ایران آسیب ببیند.

«کین جانگ»، سخنگوی وزیر خارجه چین اعلام کرده است: ایالات متحده یک قانون داخلی را برای اعمال تحریم بر یک بانک چینی مورد اشاره قرار داده که این نقض صریح قوانین جهانی و منافع چین است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار