مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مهر 1392 - 20:25   |   کد مطلب: 8863
رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که ضمن هشدار درباره خطرناک بودن بحران سوریه برای کشورهای همجوار اعلام کرد که هیچ راه حلی در سوریه بدون برگزاری کنفرانس "ژنو۲" امکان پذیر نیست.
بحران سوریه بدون گفت‌وگو در کنفرانس "ژنو"۲ حل نمی‌شود

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه "النشره"، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در دیدار با هوفک ابراهیمان، همتای ارمنستانی خود اعلام کرد آنچه که در سوریه رخ می دهد به همه کشورهای منطقه بویژه کشورهای همجوار آسیب وارد می کند.

نبیه بری گفت: هیچ راه حلی برای سوریه بدون رفتن به ژنو2 برای گفتگو و حل سیاسی بحران وجود ندارد.
وی همچنین تاکید کرد که اوضاع لبنان بر خلاف شایعات منتشر شده خوب است و با وجود اختلافات سیاسی در لبنان، این کشور به جنگ و درگیری ها داخلی باز نمی گردد.
رئیس پارلمان لبنان روز گذشته در دیدارهایی که در حاشیه نشست اتحادیه پارلمان های عربی و اتحادیه پارلمان های اسلامی در ژنو انجام داد درباره طرح بیگانگان برای تجزیه بسیاری از کشورهای عربی و وارد کردن آنها در حمام خون و جنگ های داخلی و همچنین طرح خطرناک رژیم صهیونیستی درباره قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.
نبیه بری در دیدارهایی که در حاشیه نشست اتحادیه پارلمان های عربی و اتحادیه پارلمان های اسلامی در ژنو انجام داد، اظها رداشت این وضع خطرناک که ما اعراب با آن روبرو شده ایم، فرصتی به اسرائیل داده است تا راه حلی را که خود برای فلسطین می خواهد، تحمیل کند.
وی در این زمینه به طرحی که رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین و قدس و مسجدالاقصی اجرا می کند، اشاره کرد.
نبیه بری همچنین در نشستی با عبدالقادر بن صالح رئیس پارلمان الجزایر، روابط لبنان و الجزایر را عمیق و مستحکم توصیف کرد.
رئیس پارلمان لبنان در این دیدار که بر خطر تروریسم و گروه های تروریستی در الجزایر و مغرب عربی متمرکز بود، به تشریح اوضاع لبنان و پیامدهای بحران سوریه بر آن به ویژه سرازیر شدن آوارگان سوری به لبنان پرداخت.
رئیس پارلمان لبنان بار دیگر درباره طرحی برای تجزیه سوریه و غرق کردن آن در فتنه هشدار داد و تاکید کرد تنها راه برای پایان دادن به بحران سوریه و مصایب سوری ها، راه حل سیاسی است.
نبیه بری همچنین در دیدار با مرزوق الغانم رئیس پارلمان کویت اظهار داشت ما در رنج و سختی برادر هستیم، امروز توفان درد و رنج، جهان عرب را فرا گرفته است، زیرا متاسفانه آنها(دشمنان) توانسته اند ما را متفرق کنند و همواره برای ایجاد دودستگی و تفرقه میان ما تلاش می کنند و رژیم صهیونیستی نیز بر این اساس تشکیل شد.
وی در این دیدار هم درباره طرح بیگانگان برای تجزیه کشورهای منطقه و فتنه افکنی در منطقه هشدار داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار