مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1392 - 5:49   |   کد مطلب: 9413
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی عمق فتنه 88 بر همگان معلوم می‌شود که سران فتنه به پای میز محاکمه بروند.
عمق فتنه 88 با محاکمه سران فتنه معلوم می‌شود / عهد اخوت با کسی نبسته‌ایم
به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس از یاسوج، علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که چرا ژاپن پس از بمباران اتمی در برابر آمریکا اعتراض آن‌چنانی نکرد و راه سازش را در پیش گرفت، اظهار کرد: ژاپن با نظام جمهوری اسلامی تفاوت دارد چرا که بنیان نظام ما بر پایه لااله‌الاالله است که در معنای آن نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما معترض به خوی وحشی‌گری در جهان هستیم و سمبل چنین خوی حیوانی امروز آمریکا است.

زاکانی با بیان این‌که اکنون دیگر بمب اتم مؤلفه قدرت برای کشورها نیست تصریح کرد: اگر بمب اتم ناجی بود دولت کمونیستی شوروی از هم فرو نمی‌پاشید.

وی آمریکا را شروع‌کننده مواضع خصمانه علیه مردم ایران دانست و گفت: آن‌ها سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب و در کودتای 28 مرداد اقدامات خصمانه خود را آغاز کردند و در مسیر انقلاب جنایت‌های متعددی را مرتکب شدند و ملت در برابر آن‌ها سر تعظیم فرو نیاورد و آن‌ها دیوانه‌وار از ملت طالب حق توحش بودند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوعات داخلی اشاره کرد و با بیان این‌که برای گفتن نقاط ضعف دولت‌ها نزد ما دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی فرقی نمی‌کند، تصریح کرد: در همان دوره آقای احمدی‌نژاد در برابر تخلفات و انحرافات ایستادیم و حرف خودمان را زدیم و حتی وزیر استیضاح کردیم که نشان دهنده این است با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

زاکانی با ذکر این مطلب که دولت هیچ‌گاه در دست اصولگرایان نبوده است، افزود: در برخورد با احمدی‌نژاد تا آن اندازه که کارهای دولت در مسیر انقلاب بود حمایت می‌کردیم و آن‌جا که انحرافی وجود داشت تذکر می‌دادیم و سئوال می‌کردیم و حتی وزرا را استیضاح می‌کردیم و در برابر این دولت نیز چنین رویه‌ای را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت حصر خانگی موسوی و کروبی تصریح کرد: این حصر خانگی موهبتی در حق آن‌ها بود و نظام با این کار رأفت اسلامی خود را نشان داد.

وی با توضیح اقدامات انجام شده توسط این افراد در کوران فتنه 88 تصریح کرد: هنگامی عمق فتنه 88 بر همگان روشن و معلوم می‌شود که سران فتنه به پای میز محاکمه بیایند و جوابگوی خون‌های ریخته شده‌ای باشند که مسبب آن خود آن‌ها بودند.

زاکانی بیان دروغ بزرگ در فتنه 88 را از سوی سران فتنه دانست و گفت: نظامی که برای حفاظت از 350 هزار رأی آقای روحانی ایستادگی می‌کند چگونه ممکن است میلیون‌ها رأی مردم را در آن دوره جابه‌جا کند.

این فعال سیاسی از ادعاهای این افراد در کوران مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 گفت و افزود: آن‌ها در مناظرات ژست قانون و عمل به آن را می‌گرفتند و مدعی بودند که می‌خواهند با دروغ مبارزه کنند اما خود دروغی گفتند که هزینه‌های زیادی برای نظام و مردم و کشور ایجاد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار