فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار تیم‌های عملیات ویژه این نیرو در محدوده خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأکید بر ارتقای معنویت در کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با حاکمیت معنوی می‌توانیم زندگی و توان دفاعی خوبی داشته باشیم.

وی، دقت در پیشرفت علمی، دانش و تجهیزاتی برای نیروی دریایی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: نیروی دریایی تجهیزات‌محور است و با تجهیزات ویژه می‌تواند در عرصه دریا و زیر دریا حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه‌های این نیرو هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور در عمق دریاها دریانوردی می‌کنند، تصریح کرد: حضور در عرصه بین‌المللی نیازمند تجهیزات به‌روز است.

سیاری، حضور و ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بین کشورهای جهان را با امکانات پیشرفته خواند و بیان کرد: اگر تجهیزات ما به‌روز نباشد نمی‌توانیم بین کشورهای جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم از لحاظ تجهیزاتی از دیگر کشورها عقب نباشیم و نمی‌توانیم عقب باشیم اما با این تفاوت که تمام تجهیزات به‌کارگرفته شده در نیروی دریایی بومی است و این امر به همت بلند جوانان کشور تحقق پیدا کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به ساخت تجهیزات این نیرو در صنایع مختلف، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: تمام موسسه‌ها و دستگاه‌های مذکور ذی‌ربط و ذی‌نفع هستند و تلاش می‌کنند ما را از بعد تجهیزاتی به جایی برسانند تا از جهان عقب نباشیم.

*نیروی انسانی محور فعالیت‌ها در نیروی دریایی

سیاری با اشاره به ارائه آموزش به کارکنان نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی محور تمام فعالیت‌ها در نیروی دریایی است.

وی به تحصیل تمام کارکنان نیروی دریایی ارتش در خارج از کشور در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امروز تمام نیروهای ما در مراکز آموزشی رشت، نوشهر و منجیل آموزش‌های لازم را می‌بینند ضمن اینکه از طرف کشورهای دیگر درخواست آموزش به نیروهای آنها را داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارائه آموزش به کارکنان نیروی دریایی ارتش مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود، اظهار کرد: نیروهای ما در اقیانوس‌ها دریانوردی می‌کنند و این امر با آموزش سطح بالا، استاندارد و اصول و قواعد حاکم بر دریاها امکانپذیر شده است.

*خزر دریای صلح و دوستی

سیاری در ادامه به وضعیت دریای خزر اشاره کرد و افزود: خزر دریای صلح و دوستی است و پنج کشور همسایه باید با همکاری همدیگر امنیت را در خزر به طریقی برقرار کنند تا دیگران هوس حضور در این دریا را نداشته باشند و این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت دریای خزر در صیادی، رفت و آمد کشتی‌ها و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و قاچاق مهم است، بیان کرد: تمام کشورهای همسایه خزر می‌خواهند طبق قوانین حاکم از این دریا بهره ببرند بنابراین دریای خزر امنیتی می‌خواهد که در تمام ابعاد فعال باشد و نباید اجازه دهیم دیگران این کار را برای ما انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، سفر ناوگروه‌های ایرانی به بنادر روسیه و ناوگروه‌های این کشور به بنادر ایران را سبب ارتقای روابط دوستانه خواند و تصریح کرد: هر قدر ارتباط مذکور بیشتر باشد به طور قطع سطح امنیت در دریای خزر بالاتر می‌رود.

*استقرار تیم‌های عملیات ویژه نیروی دریایی در خلیج عدن

سیاری همچنین به حضور ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن اشاره کرد و گفت: تیم‌های عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش در محدوده خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ مستقر شدند و اکنون امنیت خلیج عدن برای کشتی‌هایی که ما آنها را حمایت می‌کنیم، برقرار است.

*خبری از حمله دزدان دریایی نیست

وی با بیان اینکه مدتی است خبری از حمله دزدان دریایی در خلیج عدن نیست، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش آن‌قدر با قدرت در منطقه حضور پیدا کرده و این حضور به طور مستمر است که امنیت را برای خودمان به طور کامل برقرار کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برنامه‌ریزی برای بازدید ناوگروه‌های ایرانی از بنادر کشورهای حاشیه اقیانوس هند و در صورت تصویب در اقیانوس اطلس در سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: بازدید ناوگروه‌های مذکور به غیر از ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن به منظور اجرای ماموریت برای برقراری امنیت در خطوط مواصلاتی کشور است.

سیاری متذکر شد: در صورت تصویب، منطبق با قوانین و مقررات بین‌المللی در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: برقراری امنیت در خلیج عدن کار بزرگی است ضمن اینکه حضور در آب‌های بین‌المللی از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، وجود نیروی انسانی آماده را از دستاوردهای این نیرو برشمرد و بیان کرد: امسال امیدواریم رونمایی از ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را داشته باشیم و این امر از دیگر دستاوردهای نیروی دریایی ارتش است.

انتهای پیام/م

نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن روزهای آینده عملیات گسترده‌ای برای مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در حضرموت یمن آغاز می‌کنند.

به گزارش صدای دانشجو، سرهنگ «حسام عبدالرزاق الاهری»، یکی از فرماندهان ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های انقلابی یمن آماده یورش بزرگ به تروریست‌ها و از جمله القاعده در استان حضرموت در جنوب شرق یمن می‌شود.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن قرار است طی روزهای آتی عملیات گسترده‌ای را برای نجات از هسته‌های خفته وابسته به گروه‌های تروریستی و از جمله داعش و القاعده را به اجرا گذارند.

این منبع امنیتی با اشاره به اینکه بیش‌تر خانواده‌ها به دلیل حوادث تروریستی، حضرموت را ترک کردند، گفت: حمله نیروهای نظامی یمن به القاعده در «وادی سر» با موفقیت به پایان رسید.

منطقه یکم نظامی، به فرماندهی سرلشکر «عبدالرحمن الحلیلی» با هدف تامین امنیت مناطق استقرار عناصر القاعده در وادی سر، این منطقه را هدف حمله زمینی گرفته و توانست آنجا را تحت سیطره کامل بگیرد.

قبل از این حمله، منطقه وادی سر که وادی الموت خوانده می شد یکی از مهم ترین پایگاه های عناصر وابسته به گروه های تروریستی بود که در آن پادگان آموزشی عناصر القاعده واقع بود کما اینکه در آنجا بمب‌های دستی ساخته شده و خاستگاه تروریست‌هایی بود که دست به عملیات انتحاری می‌زدند.

بخش‌های وسیعی از استان حضرموت از استان‌های بزرگ یمن تحت اشغال گروه‌های تروریستی است.

یمن حدود یکسال است که در معرض تجاوز نظامی عربستان و متحدانش قرار دارد و مردم این کشور قربانی زیاده خواهی و خوی استکباری حکام سعودی هستند.

انتهای پیام/م

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه باید تمام حقوق‌های نامتعارف مدیران دولتی به بیت المال برگردانده شود، گفت: چگونه است دولت برای خدمت‌رسانی به مردم پول ندارد و برای مردم پول کم هست، اما برای پرداخت‌ حقوق‌های نجومی به مدیرانش پول زیاد است؟

به گزارش صدای دانشجو، مجتبی خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به پرداخت حقوق های نجومی به برخی مدیران دولتی، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مناصب، مسئولیت است و نه پستی برای بهره‌برداری شخصی و به فرموده امام علی (ع) مناصب طعمه نیست بلکه امانتی است که باید مراقبت شود در آن خیانت صورت نگیرد.

وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، ترجیع‌بند سخنان مقامات دولتی کمبود بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و بهبود فضای کسب و کار بود و با این بهانه رسیدن به توافق هسته‌ای به هر قیمتی را نیز توجیه می‌کردند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: بر همین اساس دولتمردان کشور را نزدیک به دوسال در انتظار نگه داشتند تا به برجام برسند با این امید که پس از آن پول‌های بلوکه شده آزاد می‌شود، فروش نفت و اخذ ارز حاصل از فروش آن اخذ می‌شود و بسیاری موارد دیگر.

خسروی در ادامه گفت: اما همه این موارد تنها سخنانی بود که از طرف مسئولان گفته می‌شد و در عمل چیزی قابل مشاهده نبود. حال در این وضعیت ما شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی هستیم. از طرف دیگر شاهد سفرهای پرخرج برخی مسئولان در داخل و خارج هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با تأکید بر اینکه پرداخت چنین حقوق های بالایی قابل قبول نیست، گفت: در موضوع حقوق های نجومی آقایان وزرا و دولت بجای توجیه موضوع باید قاطعانه با متخلفان برخورد و مدیران متخلف را سریعا عزل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید تمام حقوق‌های نامتعارف مدیران دولتی به بیت المال برگردانده شود، گفت: چگونه است دولت برای خدمت‌رسانی به مردم پول ندارد و برای مردم پول کم هست، اما برای پرداخت‌ حقوق‌های نجومی به مدیرانش پول زیاد است؟

انتهای پیام/م

نظامیان ارتش عراق سرانجام موفق شدند مناطق اصلی شهر فلوجه را از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، تصاویر منتخب زیر آخرین وضعیت شهر فلوجه را بعد از آزادسازی از دست تروریست های داعش نشان می دهد.

انتهای پیام/م
مراسم ترحیم استاد حمید سبزواری عصر امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم ترحیم استاد حمید سبزواری «پدر شعر انقلاب» عصر امروز شنبه 29 خرداد در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراسم ترحیم با حضور چهره‌های فرهنگی و کشوری از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

 

پیش تر اعلام شده بود این مراسم در مسجد قبا برگزار خواهد شد.

حمید سبزواری «پدر شعر انقلاب» سحرگاه شنبه 22 خردادماه در سن 91سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/م

نیروهای دموکراتیک سوریه در شانزدهمین روز عملیات آزادسازی شهر «منبج» در استان حلب سوریه، از دست تروریست‌های داعش چندین منطقه از این شهر و روستاهای اطراف آن را آزاد کردند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، آخرین خبرها رسیده از سوریه حاکی از تحولات میدانی در شهر «منبج» واقع در شمال شرق استان حلب است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در ادامه عملیات خود و محاصره داعش در این شهر، پس از پاکسازی مناطق غربی شهر از جمله «دانشگاه الاتحاد» و روستاهای راهبردی «مدنی کبیر»، «مدنی صغیر» و «شیخ یحیی»، حملات شدیدی را از همین محور آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های سنگین در ورودی های غرب شهر منبج و نزدیکی جاده «حلب - منبج» به شدت ادامه دارد و عناصر تروریستی داعش برای دفع حملات، نیروهای خود را از مرکز شهر به این مناطق اعزام کرده اند.

نیروهای کرد سوریه در تلاش هستند با عقب راندن تروریست‌ها، مواضع خود را در ورودی غربی شهر تثبیت کنند.

در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در غرب شهر منبج، 28 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در محور جنوبی منبج، درگیری‌ها به شدت در منطقه سیلوها و روستای «رسم الاخضر» ادامه دارد و تروریست‌ها برای قطع ارتباط شهروندان با خارج از شهر، اقدام به تخریب دکل‌های مخابراتی کرده‌اند.

تروریست‌ها همچنین با اخراج کارگران و کارمندان از سیلوهای گندم ، بحران کمبود نان در شهر را تشدید کرده‌اند.

در حال حاضر نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «مزرعه حمدون» موفق شده‌اند در محور جنوبی خود را به کمتر از یک کیلومتری شهر منبج برسانند.

روستای مزرعه حمدون آخرین پایگاه عناصر تروریستی داعش در محور جنوبی شهر منبج به شمار می‌آید.

خبرها از محور شرقی نیز حاکی از آن است که نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «تل رفیع» به 4 کیلومتری شهر منبج رسیده اند.

در عملیات پاکسازی این روستا، 20 تن از عناصر تروریستیی داعش کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/م

پس از آنکه شرکت بوئینگ اعلام کرد برای فروش ۱۰۰ فروند بوئینگ به ایران با تهران مذاکره کرده، یک سازمان اسرائیلی، در آمریکا از شرکت بوئینگ شکایت کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، پس از آنکه شرکت بویینگ مذاکره با ایران برای فروش حدود 100 فروند هواپیمای مسافربری را تأیید کرد، سازمان اسرائیلی «شوارت هادین» از بویینگ در دادگاهی آمریکایی شکایت کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی از شرکت‌های آمریکایی خواسته به دلیل آنچه حمایت ایران از گروه‌های تروریستی از جمله حماس نامیده، با تهران تعامل نکند.

بنا به گزارش مذکور، این سازمان که خود را حقوق می‌داند، به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است و اعلام کرده:« اگر شرایط ایجاب کند شکایت خود را در دادگاه‌های بین‌المللی نیز مطرح خواهیم کرد؛ حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، مخالف قوانین بین‌المللی است؛ عملیات‌های تروریستی حمایت شده از سوی ایران منجر به قتل شهروندان آمریکایی شده است».

«نیتسانا دارشان» وکیل، فعال حقوق بشری و رئیس سازمان شوارت هادین که گفته می‌شود یک ایرانی-اسرائیلی است به روزنامه جرازولم پست گفت: «قراردادی که بوئینگ با ایران امضا کرده تکان‌دهنده است».

وی سپس از دادگاه‌های آمریکایی درخواست کرد به خانواده قربانیان حوادث تروریستی که به گفته وی ایران در پشت پرده آن بوده، غرامت پرداخت کنند.

نیتسانا پیشتر در اظهارنظری به یکی از منابع خبری در واشنگتن اعلام کرده که در تلاش برای گرفتن «حق قربانیان حاصل از ترور ایران» هستند. وی می‌گوید در صورتی که این اقدام با موفقیت همراه شود مدعیان می‌توانند اینترنت ایران را کنترل کرده و تمام محتوای مربوط به آن را از فضای مجازی پاک کنند.

مقامات بوئینگ دو روز پیش، مذاکره فروش هواپیما به ایران را تأیید کردند. بوئینگ در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرده است «ما در حال مذاکره با ایرانی‌ها هستیم و مجوز این کار را از دولت آمریکا گرفته‌ایم».

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که ایران‌ایر قرار است 100 هواپیمای مسافربری بوئینگ خریداری کند.

انتهای پیام/م

دست کوتاه نهادهای نظارتی از مجموعه‌های نفتی شبه دولتی یا خصوصی سبب شده است حقوق و پاداش‌های کلان در هیأت مدیره این قبیل شرکت‌ها روال شود تا جایی که 60 میلیارد تومان در یک سال برای نوشیدن آب کرفس پرداخت می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس؛ پس از انتشار اخبار دریافت حقوق های چندین ده میلیون تومانی توسط مدیران دولتی در رسانه های مختلف،برخی از کاشناسان و مسؤلان اقتصادی کشور نسبت به این مسئله حساس شده و طی اظهاراتی اعلام کردند این موضوع باید دقیقا مورد بررسی قرار گیرد که آیا دریافت حقوقهای بالا و نامتعارف خلاء قانونی دارد یا اینکه نظارتی بر قانون های موجود صورت نمی گیرد.

رئیس‌جمهور نیز اخیرا طی دستوری از معاون اول خود خواسته است تا در اسرع وقت همه موارد تخلف و هرگونه سوءاستفاده در خصوص حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند.

در این مدت صحبت های زیادی از حقوق های نامتعارف مدیران بیمه و بانک شده است ولی تاکنون صحبتی به طور رسمی از دریافتی های بالا توسط برخی از مدیران فعال در صنعت نفت نشده است.

هرچند که تلویحا اردیبهشت سال گذشته احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس نهم در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از پرداخت حقوق 100 میلیون تومانی وزیر نفت به مدیرعامل شرکت نیکو خبر می دهد و می گوید "آقای وزیر نفت ماهیانه 100 میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می‌دهد، در حالی که این مدیر 12 ماه سال 14 ماهش در ایران است! حقوق و پاداش 100 میلیونی یعنی حرکت به سمت اشرافی‌گری، فرد مورد نظر نه تخصص و نه توانایی دارد فقط نیروی آقای زنگنه و مطیع امر اوست." اما در طول یک سال گذشته دیگر خبری در این زمینه به طور رسمی منتشر نشد.

پس از گذشت یک سال نگاهی به وضعیت پرداختی‌ها به برخی از مدیران صنعت نفت می اندازیم که در ادامه این گزارش از چند نمونه حقوق های نامتعارف در صنعت نفت پرده برداری می شود و انتظار می رود اکنون که رئیس جمهور و معاون اولش آستین همت برای برکناری مدیران اشرافی را بالازده اند، نسبت به این موارد نیز توجه کنند.

* حقوق صد میلیونی وزیر اسبق صنایع از پتروشیمی‌هایی که ممکن است لغو مجوز شوند

به گزارش فارس،دریافت حقوق‌های بی حساب و کتاب و بدون داشتن کارآیی مشخص در حوزه‌های «مدیریتی» بخش‌های مختلف صنعت نفت در سال های اخیر به گونه‌ای شایع بوده است که دندان طمع مدیرانی از حوزه‌های دیگر را نیز برای این بخش تیز کرده است.

چنانکه یکی از وزرای اسبق صنایع که به دلایلی از ادامه فعالیت در دولت کنار گذاشته شده بود و کارنامه موفقی نیز در اداره این وزارتخانه نداشت و همان زمان گفته می‌شد که یکی از وزرای تحمیلی به کابینه است در سال های اخیر به عضویت هیئت مدیره چند پروژه پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن مرکز درآمده است.

وی که عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه های کشور است و حقوق اعضای هیئت علمی را نیز دریافت می‌کند، با ارائه قول تامین فاینانس، به عضویت هیئت مدیره این پروژه‌ها درآمده است و از هر یک از این پروژه‌ها حقوق چند 10 میلیون تومانی دریافت می‌کند چنانکه گفته می‌شود مجموع حقوق دریافتی وی از این پروژه‌ها به 100 میلیون تومان در ماه می رسد.

نکته جالب اینجا است که این پروژه‌ها هنوز هیچ پیشرفت قابل مشاهده‌ای نداشته‌ و اغلب در حد تعیین مکان اجرای پروژه یا فعالیت‌های عمرانی اولیه باقی مانده‌اند.
در عین حال فاینانس این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و وزیر یاد شده امکان خاصی برای تاثیرگذاری بر اختصاص وام به این پروژه ها در اختیار ندارد.

همه این موارد در حالی است که مرضیه شاهدایی مدیرعامل فعلی شرکت ملی پتروشیمی پیش از این در گفت‌وگو با فارس از احتمال لغو مجوز بعضی از طرح‌های پتروشیمی مرتبط با این خط لوله خبر داده و گفته بود: « طرح‌های خط لوله اتیلن مرکز در اولویت سوم شرکت ملی پتروشیمی قرار دارد چون هیچ کدام از طرح‌های آن فعال نیستند و همه آنها هم با مشکل آب مواجه اند.»

*دریافت 60 میلیارد تومان در یک سال برای نوشیدن آب کرفس

به گزارش فارس حقوق و پاداش‌های کلان چند صد میلیون تومانی دولتی‌ها وقتی وارد حوزه شبه‌دولتی و صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه آنها می‌شود چندین برابر هم می‌شود.

به طوریکه به دلیل دست کوتاه نهادهای نظارتی از این دستگاه‌ها، گرفتن حقوق و پاداش‌های کلان در هیئت مدیره شرکت های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی و دیگر شبه‌دولتی‌ها به یک روال تبدیل شده است.

به عنوان مثال در شرکت مشهور تاسیسات دریایی که پرونده دکل گمشده را در کارنامه دارد، دو مدیر در شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت که در امارات ثبت شده‌اند، تنها برای یک سال کار، پاداش های «چند ده میلیارد تومانی» دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل سابق یکی از این شرکت‌ها که پرونده قضایی هم برای وی تشکیل شده است به ازای یک سال کار در این شرکت 40 میلیون درهم امارات به عنوان پاداش دریافت کرده است که با احتساب هر درهم 900 تومان رقمی معادل 36 میلیارد تومان دریافت کرده است.

همچنین مدیرعامل یکی دیگر از این شرکت‌ها که کوچکترین تخصص و سابقه مرتبط با کار در حوزه تخصصی این شرکت نداشته است نیز به ازای یک سال کار 67 میلیون درهم امارات که با احتساب هر درهم 900 تومان رقمی معادل 60 میلیادر تومان می شود را به عنوان پاداش دریافت کرده است.

نکته جالب اینجاست، این مدیر 60 میلیارد تومانی یاد شده نه تنها عملکرد مثبت خاصی در اداره این شرکت نداشته،بلکه در طول یک سال تنها بین 200 تا 300 ساعت برای شرکت کار کرده است و به گواهی کارکنان این شرکت بیشتر وقت‌گذرانی وی در شرکت نیز به برنامه‌های رژیم لاغری از جمله تهیه و نوشیدن آب کرفس و آب هویج اختصاص داشته است.

به گزارش فارس برای هر دو مدیر یاد شده پرونده قضایی تشکیل شده است اما هیچ یک از این دو حاضر به بازگرداندن پاداش‌های کلان دریافتی به شرکت تاسیسات دریایی نشده‌اند.

*دریافتی‌های نامتعارف برخی از مدیران دولتی صنعت نفت با دور زدن قانون

بررسی خبرنگار فارس حاکی از آن است همانطور که در ابتدای این گزارش نیز گفته شد ظاهرا جلوگیری از پرداخت حقوق‌های چندین ده میلیونی و نامتعارف خلا نظارتی دارد و نه خلا قانونی به عنوان مثال به استناد بند «د»تبصره 18 قانون بودجه سال 1394 هرگونه پرداخت حقوق حق حضور در جلسات و پاداش نقدی و غیر نقدی به کارکنان شاغل دولت و بازنشستگان دولت که به عنوان هیات مدیره غیر موظف شرکت های دولتی و شرکت های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه به عنوان نمایندگان اشخاص حقوقی درمی آیند ممنوع است.

اما ظاهرا در دو سال گذشته این افراد (مدیران دولتی و بازنشستگان) از طرف شرکت‌های دولتی وابسته به صنعت نفت، به عنوان نماینده سهام عدالت و یا بخش صاحب سهام نهاد دولتی، عضو هیات مدیره شرکت های واگذارشده، می شوند و حق حضور و پاداش دریافت کرده اند.

بررسی دقیق‌تر خبرنگار فارس حاکی از آن است که به عنوان مثال از میان سهام 9 پالایشگاه موجود کشور سهام  6 پالایشگاه به سهام عدالت تعلق دارد به طوریکه برخی از این پالایشگاه 40 درصد و برخی مانند پالایشگاه تهران 90 درصد سهامش متعلق به سهام عدالت است.

به همین دلیل با مذاکراتی که بین مسؤولان صنعت نفت و مسؤولان اقتصادی کشور صورت گرفت مقرر شده است تا اعضای هیات مدیره این پالایشگاه ها توسط مجموعه صنعت نفت انتخاب شوند.

براین اساس صنعت نفت نیز برخی از بازنشستگان و مدیران فعلی خود را به عنوان اعضای هیات مدیره این پالایشگاه ها معرفی کرده و در جلسات هیات مدیره پالایشگاه‌ها حاضر می‌شوند.

همانطور که در بند «د» تبصره 18 قانون بودجه سال 94 ملاحظه شد عملا این افراد نمی توانند حق جلسه دریافت کنند،اما ظاهرا دریک اقدام جالب توجه برای آنکه این قانون دور زده شود حق جلسات این افراد به حساب شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت واریز و حق جلسات این افراد از طریق مدیریت مالی این مجموعه به عنوان کارانه پرداخت می شود.

گزارش فارس اضافه می کند این کار فقط برای مدیرانی صورت می گیرد که هم اکنون مشغول به فعالیت هستند اما بازنشستگان به طور مستقیم حق جلسات خود را از شرکتی که عضو هیات مدیره اش هستند دریافت می کنند.

باید تاکید کرد آنچه در این گزارش گفته شد تنها چند نمونه دریافت حقوق نامتعارف از مدیران صنعت نفت بود که با ورود دستگاه های نظارتی قطعا می‌توان به نمونه هایی دیگر دست پیدا کرد و جلوی هدر روی بیت المال را گرفت.

انتهای پیام/م

گزارشی از بخش فروش کتاب نمایشگاه قرآن
عرضه کتاب‌های دینی برای همه سلایق/ قرآن‌ در صدر فروش
در بخش فروش کتاب بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 243 غرفه وجود دارد که در هر کدام کتب مختلف دینی و قرآنی برای همه سلائق عرضه شده است اما هدیه قرآن در صدر قرار دارد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، بخش فروش کتاب بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مساحتی بیش از 4 هزار و 500 متر در بخش میانی مصلای امام خمینی(ره) قرار دارد.

در این بخش 243 غرفه تعبیه شده است که ناشران داخلی و خارجی به عرضه کتاب‌های مختلف با موضوع قرآن و عترت می‌پردازند.

 

 

در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 311 ناشر و داخلی حضور دارند که 293 ناشر داخلی با 32 هزار عنوان کتاب قرآنی و 18 ناشر خارجی با 3 هزار و 850 عنوان کتاب میزبان علاقه‌مندان هستند.

ناشران خارجی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم از کشورهای سوریه، لبنان، مصر، عراق و ترکیه هستند که غرفه‌های آن‌ها بیشتر به ارائه قرآن‌های نفیس و با جلدهای زیبا می‌پردازد.

 

 

در بخش فروش کتاب نمایشگاه بین‌المللی قران کریم که از نخستین روزهای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآنی کریم با استقبال خوبی مواجه شده بود، کتب‌ ادعیه و سایر کتب‌ مرتبط با قرآن و عترت عرضه شده است اما بیشتر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ترجیح می‌دهند که قرآن‌هایی که با تخفیف‌های خوبی عرضه می‌شود خریداری کنند.

فرشته محمدی که به همراه همسرش که در یکی از انتشارات حاضر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حال نگاه کردن قرآن‌ها بود، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های این بخش می‌گوید: ما هر سال به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌رویم امسال وقتی متوجه شدیم که نمایشگاه به مصلا برگشته بسیار خوشحال شدیم و امروز دومین بار است که از نمایشگاه بازدید می‌کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه امشب به قصد خرید قرآن عروسی به نمایشگاه آمدیم، می‌افزاید: قرآن‌های زیبا و متنوعی در این نمایشگاه عرضه شده است و هدیه آن‌ها هم به نسبت بیرون بهتر است. قصد داریم از نمایشگاه قران بخریم تا خاطره آن همیشه در ذهن‌مان بماند و با هر بار بازدید از نمایشگاه روزهای خوب را به یاد بیاوریم.

پس از گذر از بخش هدیه کتب‌ مختلف قرآنی به غرفه‌هایی می‌رسیم که برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است. در این بخش تعداد کثیری از کودکان حضور دارند و با اشتیاق به کتاب‌های عرضه‌ شده در این بخش می‌نگرند. کتاب های عرضه شده در بخش کودک و نوجوان فروش کتاب نیز کتاب‌های با مضامین دینی عرضه شده است البته در برخی از غرفه‌ها کتاب‌های غیرمرتبط با این حوزه نیز دیده می‌شود.

به گفته رجبعلی سالاریان مدیر بخش فروش کتاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ما امسال به ناشرانی که حداقل 15 جلد کتاب برای نخستین‌بار در سه سال اخیر به چاپ رسانده‌اند، اجازه حضور در نمایشگاه دادیم تا از این طریق کتاب‌های جدید در نمایشگاه عرضه شود که پس از ارزیابی‌های صورت گرفته شاهد هستیم یک سوم کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی قران کریم برای نخستین‌بار به چاپ رسیده شده است.

در بخش فروش کتاب بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم کتاب‌هایی برای همه سلایق وجود دارد که با تخفیف‌های10 تا 50 درصدی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

به گزارش فارس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از  24 خردادماه آغاز شده است و تا 8 تیرماه از ساعت 18 تا 23:30 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.

انتهای پیام/م

نمی‌گذارم بازیکنان ملی‌پوش به اردو بروند، کی‌روش می‌خواهد قهرمان لیگ را مشخص کند
برانکو: از کی‌روش مایوس شدم، او نباید گروکشی بازیکن کند/ او با احساس میلیون‌ها ایرانی بازی می‌کند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کی‌روش وارد بازی‌های خطرناک شده و درخصوص بازیکنان گروکشی کرده و می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ بیفتد و چه تیمی قهرمان شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه بازدید از ایفمارک اظهار داشت: این اولین گروه بازیکنانی است که تست پزشکی انجام می‌دهند. طبیعی است که سلامت بازیکنان اهمیت دارد و خدای ناکرده اگر مشکلی باشد پیشگیری شود. خوشحال هستم و به فدراسیون و سازمان لیگ تبریک می‌گویم خیلی خوب است که تست‌ها را اجباری کردند.

وی ادامه داد: این خیلی خوب است که بازیکنان مجبور می‌شوند در ایفمارک تست بدهند چرا که دیگر باعث می‌شود ما شاهد از دست دادن بازیکنانی چون هادی نوروزی و مهرداد اولادی نباشیم و کار بسیار خوبی است.

سرمربی پرسپولیس در مورد فصل نقل و انتقالات و اینکه بازیکنان برای جذب در یک باشگاه تست می‌دهند، خاطرنشان کرد:‌ من از باشگاه‌های دیگر خبر ندارم اما در مورد خودمان باید بگویم که سال گذشته و امسال تمام بازیکنانی که جذب شدند تست دادند و این موضوع باعث می شود که قرارداد محکم‌تری با آنها بسته شود.

برانکو در مورد ملی‌پوشان و اینکه آنها در این مرکز حاضر نشده‌اند، خاطرنشان کرد: من واقعا از کی‌روش مأیوس شدم. او باید در خدمت فوتبال ایران باشد و بهترین خدمات را ارائه بدهد نه اینکه در خصوص بازیکن گروکشی کند. شما اگر بخواهید منطقی به موضوع نگاه کنید متوجه می شوید که بازیکن بدون تست دادن نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و اجازه حضور در لیگ را نخواهد داشت.

وی افزود: برای من این اتفاق کمی عجیب بود و اگر واقعیت داشته باشد که یک مربی تیم ملی در مورد تست دادن بازیکنان اینگونه رفتار کند برایم عجیب است. کی‌روش وارد بازی‌های خطرناک شده و در خصوص بازیکنان گروکشی می‌کند. او می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ بیفتد و چه تیمی قهرمان شود. او مربی تیم ملی ایران است و تیم ملی برای او نیست و با احساس‌های میلیون‌ها ایرانی بازی می‌کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه با بازیکنان ملی‌پوش که در تست حاضر نشدند چه برخوردی می‌کند، یادآور شد: از طرف خود من باید بگویم که اجازه نمی‌دهم به اردوی تیم ملی بروند و طبیعی است از طرف باشگاه هم اقداماتی انجام خواهد شد و در مورد آنها کمیته انضباطی باشگاه تصمیم می‌گیرد. بازیکنان باید در اردو حاضر شوند چرا که از باشگاه پول می‌گیرند و در نهایت این باشگاه است که باید به آنها زمان استراحت، تمرین و سایر مسائل را بگوید.

برانکو در مورد اینکه به نظرش در این موضوع بازیکنان مقصر هستند یا کی‌روش، گفت: بازیکنان مقصر هستند چرا که آنها باید به وظیفه حرفه‌ای خود عمل کنند. آنها از باشگاه پول می‌گیرند و باشگاه هم در مورد آنها باید تصمیم بگیرد. یک زمانی است که تاریخ فیفا اعلام می‌شود و باید بازیکنان ملی‌پوش در خدمت تیم ملی قرار بگیرند. در این زمان باشگاه‌ها هم افتخار می‌کنند که بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهند.

وی در مورد اینکه سورپرایزی برای جذب بازیکنان جدید ندارد، گفت: ما در حال حاضر در حال تکمیل تیم هستیم و پر واضح است که انتظارات هواداران خود را هم به خوبی می‌دانیم. طبیعی است که می‌خواهیم بهترین تیم را تشکیل دهیم. جاه‌طلب هستیم و امسال قصد داریم در بالاترین رتبه قرار بگیریم. می خواهیم هم در لیگ قهرمانان آسیا هم جام حذفی و هم لیگ برتر عملکرد خوبی داشته باشیم.

برانکو در مورد جذب کاوه رضایی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما در حال تکمیل تیم هستیم. برخی مسائل در این موضوع به ما ربط دارد و برخی دیگر از حیطه ما خارج است. در هر حال سعی می‌کنیم که بهترین تصمیم‌ها را برای تیم اتخاذ کنیم.

سرمربی سرخ‌پوشان در مورد اینکه آیا خود او هم در مرکز ایفمارک تست خواهد داد یا خیر، گفت: امروز تست نمی‌دهم اما در آینده این کار را خواهم کرد.

برانکو در مورد اینکه گرمای هوا باعث شده کاهش وزن داشته باشند، گفت: من وقتی با شما هستم گرمایی را حس نمی‌کنم.

 

انتهای پیام/م

صفحه‌ها

اشتراک در پایگاه خبری، تحلیلی صدای دانشجو RSS