مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آبان 1393 - 23:38   |   کد مطلب: 14493
انقلاب

در تاریخ میهن اسلامی ما روزهای برجسته و خجسته یا نقش بسته است که نشان از غیرت، عزت و مظلومیت این کشور و مردمانش دارد، 13آبان یک از همین روزهایی است که در تاریخ و فرهنگ ما حرف برای گفتن بسیار دارد، روزی که حضرت امام(ره) در سال 42 توسط رژیم پهلوی دستگیر و بعد تبعید شدند،روزی که در سال 57 دانش آموزان به دست ماموران ستم شاهی به شهادت رسیدند و در آخر روزی که دانشجویان در سال 58 اقدام به تسخیر لانه ی جاسوسی شیطان بزرگ کردند که حضرت امام خمینی(ره) این واقعه ی عظیم را انقلاب دوم نامیدند.

یوم الله 13 آبان هر ساله با شکوه خاصی توسط مردم با ندای مرگ بر مستکبر احیا می شود ولی امسال که هم زمان با عاشورای حسینی که مظهر ظلم ستیزی و استقامت در برابر ظالمان در طول تاریخ است اتفاقاتی موجب تکدر خاطر امت حزب الله شد وآن عدم حضور مسئولین دولتی در مراسمات این روز حیاتی بودیم و البته دردناک تراظهارات سخنگوی دولت بود که 13 آبان را فقط روز دانش آموز دانسته و مدعی حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسمات این روز مقدس شد.

چند فرض محتمل است که مانع از این شد که مسئولین محترم دولت تبیر و امید زحمت حضور در این مراسمات را به خود ندهند:

1.فرض اول بر این پایه است که جناب آقای روحانی نظرات مشاورین وزیر امور خارجه و نصایح دکتر زیبا کلام را ترتیب اثر داده و از ترس به توافق نرسیدن در مذاکرات و کوتاه نیامدن طرف غربی به دنبال دلجویی از دولت آمریکا بوده تا دیپلمات های وزرات امور خارجه بتوانند در فضایی بسیار دوستانه با دشمنان نظام و انقلاب به مذاکره بنشینند و حقوق پایمال شده ی مردم ایران را در 70 سال گذشته از چنگال مستکبرین جهان برهانند. که البته با دیپلماسی استقامت این مهم محقق نمی شد و ما باید در مقابل تحویل مروارید خود به کدخدای جهان حتما آبنباتی به دست بیاوریم تا خود را فاتح میدان مذاکرات بدانیم.

2. فرض دوم این مسئله را بیان می کند که جناب آقای روحانی از اصل با این کار دانشجویان در سال 58 مخالف بوده و این عمل دانشجویان پیرو خط امام(ره) را صحیح نمی دانسته و نمی داند و به همین دلیل نه خود و نه دیگر اعضای هیئت دولت خود را ملزم به حضور در این مراسم نمی دانستند.

البته با نیم نگاهی به تیم معاونین رئیس جمهور این نکته هویدا می شود که 2 نفراز معاونین ایشان یعنی جناب آقای دکتر حمید ابوطالبی معاونت سیاسی دفتر ریاست جمهوری و سرکار خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که مورد وثوق آقای روحانی هستند از عناصر اصلی تسخیر لانه ی جاسوسی بودند و این انتصابات نشان می دهد که ایشان با نفس عمل و مجریان این واقعه مخالفتی چندانی نداشته و ندارد.

3. و اما با توجه به تیم مدیران و مشاوران آقای روحانی که عده ای از آن ها در دوران اصلاحات هم صاحب منسب بودند می توان این فرض را در نظر گرفت که عده ای با بهانه کردن مذاکرات هسته ای به نظر میرسد نقطه ضعف جناب آقای روحانی هم هست دنبال به فراموشی سپردن ارزش های انقلاب و آرمان های ضد استکباری نظام جمهوری اسلامی هستند که البته با شناختی که از سوابق مبارزاتی و مسئولیتی جناب آقای روحانی موجود است بعید به نظر برسد که این حربه بر ایشان اثری داشته باشد.

در آخر با ید به دولت مردان محترم گوش زد کرد که حماسه ی عاشورا به همگان آموخت که نه عمر سعد ها به ملک ری رسیدند و نه مردم سازشکار کوفه قرن ها رنگ آرامش و امنیت را دیدند اما تاریخ ماند و سرافرازی حسین(ع)،

تاریخ به روشنی گواه آن است که اعتماد به ظالم چیزی جز خفت به همراه نداشته پس باید دست از خوش باوری برداشت و اجازه نداد که قدرت پوشالی غرب باعث ترس در قلوب شده و منجر به چشم پوشی از حقوق مردم ایران و اکتفا به منافع حداقلی شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار