مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آذر 1393 - 23:03   |   کد مطلب: 14656
علی رضا یاری

اعلام اسم رمز؛

یا آن که توپ خانه ها چگونه به کار می افتند؟

از ابتدای دولت فعلی، دولتی که قول داده بود، جانب اعتدال را نگه دارد، شاهد برخوردهای افراطی با منتقدان هستیم. این برخوردها نه توسط، اطرافیان رییس جمهور، که توسط خود وی انجام می شود. بی سواد، بزدل سیاسی، بی شناسنامه، تازه به دوران رسیده، معدود و.... اینها عناوینی است که رییس جمهور به منتقدانشان داده اند. و در بدترین نوع برخورد، نگرانی آن ها برای کشورشان را، با "به جهنم" گفتن پاسخ داده است.

این برخوردها، اگر توسط رییس دولت قبلی اتفاق افتاده بود، آن ها که الان در مقام حمایت از دولت فعلی هستند، وامصیبت سر میدادند و در وصف ادب و مدارا سخن ها می گفتند، اما امروز از پس هر حمله ی رییس جمهور آن ها، توپ خانه ها را به کار می اندازند و تا هر آن جا که می توانند، منتقدین را مورد لطف قرار می دهند. بگذیرم که اینان رییس جمهور سابق را افراطی می دانند و این حرکات رییس جمهور فعلی را نمونه ی بارز، اعتدال می بینند. یکی از دلایل این گونه حمله به منتقدان، عدم تحقق وعده ها و سعی در مقصر سازی دیگران برای عدم کامیابی است.

در این نوشتار در پی بررسی علل عصبانیت رییس جمهور و یا مفهوم یابی واژه های وی نیستیم، بلکه به دنبال رمز گشایی از اتفاقات بعد از هر حمله به منتقدان می باشیم. شاه کلید همه ی قفل ها برای گشوده شدن توپ خانه ها، افراطی است، شاه کلیدی که  در انتخابات تولید و پس از ان استفاده شده است و کافیست آن را به هر کسی نسبت داد، تا یک سری تعاریف در ذهن پدید آید. رییس جمهور در دومین حمله به منتقدان، آن ها را بی سواد و معدود خواند و این کلید تا مدتی قفل توپ خانه ها را به سمت منتقدان گشود و تا جایی که قابل استفاده بود، از آن استفاده کردند. منتقدین را بزدل سیاسی و بی شناسنامه خواند و این کلید دیگری بود برا گشودن آتش توپ خانه ای رسانه های حامی دولت علیه منتقدان، و امروز آن ها را تازه به دوران رسیده نامیده، این کلید مجدد قفل توپ خانه ها را به سمت منتقدان گشوده است و این فرصت را داده تا در پناه کلید رییس جمهور هر آن چه می خواهند به هر آنکه می خواهند بگویند.

اگر افراطی را شاه کلید، توپ خانه ها بنامیم، بقیه کلید یک توپ خانه بوده اند و راه را برای گشوده شدن آن ها باز کرده است. این کلید ها نه برای باز کردن قفلی از مشکلات مردم، که برای حذف رقبا و منتقدان به کار گرفته شده است. امید ان است که این بی تدبیری استفاده از کلید برای گشودن توپ خانه ی حمله به منتقدان، با تدبیر دلسوزان تبدیل شود، به استفاده از کلید برای حل مشکلات مردم. انشاا...

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار