مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1394 - 14:28   |   کد مطلب: 15236
این روز ها مطالب و تحلیل های بسیاری از جانب مطبوعات کشوری و نشریات دانشجویی ارایه شده و در این جا به بیان همین نکته اکتفا می شود که این طرح مهمترین پیامدش ،بالا رفتن شانس انتخاب صاحبان زر و زور و تزویر و افراد شناخته شده سرشناس در استان هاست که نمایندگان فعلی درصد بالایی از آن ها را تشکیل میدهند.
مسعود انصاری اردلی

(( در اولین جلسه ی این مجلس برای اولین بار از تابلویی موسوم به «تابلوی روز شمار خدمت» رونمایی شد.که در آن روز های باقی مانده از مهلت خدمت گزاری نمایندگان مشخص می شد .هدف این بود که هر روز نمایندگان با دیدن تابلو متوجه گذران زمان مهلت کم باقی مانده ی خدمت خود بوده و از این سبب همت خود را در خدمت به مردم افزایش دهند.))
از آغاز این مجلس تا کنون ، سه طرح جنجالی در مجلس مطرح شده که دو تای آن مربوط به چند روز اخیر و در فاصله ی کمتر از یک سال تا انتخابات آتی مجلس است.
هر چند هم که انسان خوشبینانه نگاه کند به نظر می رسد که این طرح ها بیش تر از آن که در راستای تامین منافع ملت باشند ، بیشتر در خدمت تامین منافع و اختیارات نمایندگان است.
در این مقاله صرفا به بیان و نقد بسیار مختصری از این سه طرح پرداخته می شود.
طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که بر اساس آن رجل سیاسی بودن رییس جمهور را منوط به تایید و گواهی حدنصابی از نمایندگان مجلس می کرد.
تصویب واجرای این طرح به جز این که رییس جمهور منتخب را وام دار و به نحوی بدهکار قشری از نمایندگان کرده ،که باید تا آخر دوران ریاست جمهوری اش منافع این نمایندگانی که صلاحیتش را تایید کرده اند، باشد، سودی دیگر ندارد. البته اگر غرض ورزی شخصی و جناحی برخی از نمایندگان در تایید یا رد نامزدها را هم نادیده بگیریم.گفتنی است این طرح که با مخالفت نخبگان ودانشجویان انقلابی رو به رو شد با ورود شورای نگهبان کان لم یکن و ملغی شد.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی که درباره ی آسیب ها و مضراتی که از آن متوجه ملت و کشور می شود این روز ها مطالب و تحلیل های بسیاری از جانب مطبوعات کشوری و نشریات دانشجویی ارایه شده و در این جا به بیان همین نکته اکتفا می شود که این طرح مهمترین پیامدش ،بالا رفتن شانس انتخاب صاحبان زر و زور و تزویر و افراد شناخته شده سرشناس در استان هاست که نمایندگان فعلی درصد بالایی از آن ها را تشکیل میدهند.
و طرح سوم طرح موسوم به « استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس» به نظر نمی رسد این طرح به توضیحی نیاز داشته باشد . اسمش بیداد می کند که این طرح در واقع اعطای امتیازی خاص به ۲۷۰ نفر از بین جمعیت هفتاد و چند میلیون نفری ایران عزیز است.
البته در دوره های قبلی مجلس هم طرح های مشابهی مطرح شد مثل طرح استفساریه حقوق مادام العمر برای نمایندگان که البته به تصویب نرسید و طرح هایی که گاها به تصویب رسیده و اجرا در آمد مثل قانون احتساب یک مدرک تحصیلی به ازای یک دور نمایندگی در مجلس درست بعد از تصویب حداقل مدرک فوق لیسانس برای نامزدی انتخابات مجلس.
از مجلس شورای اسلامی که به فرموده ی امام راحل(ره ) «عصاره ی فضایل ملت است» انتظار می رود که در این شرایط حساس که کشور به فرموده ی رهبر معظم انقلاب در «پیچ تاریخی» به سر میرود ،انتظار می رود که این چند ماه باقی مانده ی از خدمتشان را صرفا در خدمت مردم و کشور و انقلاب باشند به نظر حقیر این خود بهترین تبلیغ برایشان در انتخابات آتی است.

دیدگاه‌ها

لنوشته‌ کارکنان رسمی کارگری بهزیستی کشور درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که درطی ماه‌های اخیردرخبرها آمده بود که مجلس به یک فوریت طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی پیمانی» رأی داده است ودراین زمنیه هم دکتراحمد شوهانی، نماینده مجلس شورای اسلامی که ازطراحان طرح فوق بوده، اظهارداشته که با تصویب نهایی این طرح، شغل جدیدی به وجود نمی‌آید و لذا بارمالی بردولت تحمیل نخواهد شد. دکترشوهانی همچنین خاطرنشان کرده که وضعیت فعلی کارمندان رسمی کارگری تبعیضی آشکاربه حساب می‌آید، زیرا این افراد ازتسهیلات وامتیازات بی‌بهره هستند درحالی که با اصلاح وضعیت‌شان می‌توانند ازمزایای قانونی استفاده کنند. دراین راستا هم جمعی ازکارکنان رسمی کارگری ادارات دولتی همانند سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان وضعیت فعلی خود و تبدیل وضعیت واستفاده ازمزایای قانونی پرداخته‌اند. دربخشی ازاین نامه آمده است: «بسیاری ازکارکنان سازمان بهزیستی کشورکه به صورت رسمی کارگری مشغول فعالیت هستند، درطی سالیان اخیرتوانسته‌اند با پیگیری وادامه تحصیل موفق به کسب مدارک کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد شوند ودرحال حاضر به عنوان نیروهای باتجربه و تحصیلکرده انجام وظیفه نمایند واین درحالی است که همانند کارکنان رسمی و پیمانی نتوانسته‌اند ازحقوق ومزایای مدرک خود برخوردارشوند وتاکنون هیچ تغییری دراحکام آنان لحاظ نگردیده است. طبق قانون کارمی‌بایست احکام نیروهای تحصیلکرده تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده وحتی عده ای با مدرک کارشناسی هم حداکثرتا گروه 10 ترقی پیدا کرده‌اند. همچنین پاداش عیدی کارکنان رسمی کارگری طبق قانون اداره کارمی‌بایست حداقل دوبرابر تا 3 برابرحقوق پایه پرداخت شود درصورتی که عیدی آنها مثل کارکنان رسمی کشوری می‌باشد و ازمزایای سختی کاربراساس ماده 36 تبصره یک قانون کاربرخوردارشوند که متأسفانه درحال حاضرخبری نیست واین کارکنان ازهردوقانون استخدامی خدمات کشوری وقانون کارمحروم هستند. کلیه کارکنان رسمی کارگری از 18 سال به بالا سابقه دارند و با توجه به اخذ مدرک دانشگاهی درصورت تبدیل وضعیت می‌توانند به عنوان یک نیروی باتجربه درپست‌های حساس سازمانی خدمت کنند وازمزایای قانونی برخوردارشوند و وضعیت نیروی انسانی بهزیستی کشورنیزبهبود خواهد یافت. و درصورت تبدیل وضعیت هم طبق قانون کشوری پرداخت 23 درصد کارفرما هم حذف خواهد شد. کارکنان رسمی کارگری سازمان بهزیستی درپایان یادآورشده‌اند: اکنون با توجه به مطرح شدن طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان «رسمی کارگری» به «رسمی یا پیمانی» که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده وهم‌اکنون درکمیسیون اجتماعی مجلس درحال بررسی بوده، امیدواریم که نمایندگان عزیز با نگاه پرمهروبا رأی مثبت خود درتصویب نهایی این طرح، موجبات رضایت حق‌تعالی وخرسندی واحقاق حق کارکنان زحمتکش رسمی کارگری را فراهم نمایند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار