مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1394 - 22:38   |   کد مطلب: 16917
سه نماینده ی کنگره ی آمریکا اخیرا اعلام کرده اند که برای بررسی دوران پسابرجام و نظارت نزدیک بر انتخابات اسفندماه سال جاری در کشورمان تقاضای دریافت ویزای ایران را به دفتر حافظ منافع کشورمان در واشنگتن تحویل داده اند.

به گزارش صدای دانشجو، علی روزبهانی در یادداشتی نوشت، سه نماینده ی کنگره ی آمریکا اخیرا اعلام کرده اند که برای بررسی دوران پسابرجام و نظارت نزدیک بر انتخابات اسفندماه سال جاری در کشورمان تقاضای دریافت ویزای ایران را به دفتر حافظ منافع کشورمان در واشنگتن تحویل داده اند. این سه نماینده جمهوری خواه که همگی از مخالفان جدی کاخ سفید در جریان توافقات هسته ای با ایران بودند،مایکل پمپئو از ایالت کانزاس، سی زلدین از نیویورک و فرانک لوبی یاندو از نیوجرسی هستند و اهدافی را جهت سفر خود برشمرده اند که برخی از آنها عبارتند از دیدار با رهبر انقلاب و مسئولین کشورمان ،ملاقات با زندانیان آمریکایی و دریافت توضیحات از مسوولین دفاعی و امنیتی در مورد برنامه های موشکی و بازداشت ملوانان آمریکایی .
نکته ی قابل ذکر در اینجا این است که اصولا طرح درخواست سفر سه نماینده ی کنگره آمریکا به کشورمان به نیت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهداف دیگر مطروحه ، یک گستاخی و بی حیایی و توهمی روشن است چرا که نه تنها نمایندگان کنگره آمریکا ،بلکه هیچ قدرت مادی خارجی و بیگانه دیگری در جایگاه نظارت و تایید و تعیین تکلیف برای انتخابات جمهوری اسلامی ایران نمی باشد و بهتر است نمایندگان آمریکا حد خود را شناخته ، رعایت کنند و توهم "خودکدخدا پنداری" را از ذهنشان پاک کنند .
جالب اینجاست که اکثر رسانه های آمریکایی اعتقاد دارند که این درخواست حقیرانه به نحوی جنگ رسانه ای و مانور تبلیغاتی از سوی جمهوری خواهان در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.
نکته ی قابل تامل ، تجربه ی دخالت ایالات متحده امریکا در امور سیاسی و استقلال دیگر کشور هاست.تاریخ و تجربه در این چندسال اخیر به روشنی نشان داده است که دخالت ایالات متحده امریکا در هر سطحی در امور داخلی دیگر کشورها چیزی بجز آشوب و خون ریزی و بروز بحران های شدید امنیتی و سیاسی به همراه نداشته است.نمونه ی بارز این مسئله را میتوان در دخالت امریکا در جریان شورش های سال 2004 اوکراین مشاهده نمود که میبینیم تاکنون اوکران همچنان غرق در ناامنی و بحران است.
حال جای سوال است طرح درخواست برای نظارت بر انتخابات کشوری مثل جمهوری اسلامی که سلامت انتخابات آن برای همگان روشن است ، از سوی نمایندگان کشوری مانند امریکا که ساختار انتخابات آن دارای خلا ها و نواقص بسیاریست و نقض دموکراسی های زیادی در آن صورت میگیرد تا جایی که طبق نظرسنجی ها (از سوی خود آمریکایی ها) بیش از 54 درصد شهروندان آن بطور کلی از سازو کار محاسبه ی آراء خود در انتخابات آگاهی ندارند ، امری مضحک و خنده آور نیست??!
بدیهی است کلیت طرح درخواست این سه نماینده ی آمریکایی نشانه ای روشن جهت تلاش برای "نفوذ آشکار" در ایران است که رهبر معظم انقلاب اخیرا تاکید بسیاری بر مراقبت ازین امر داشتند و پرواضح است این اقدام نمایندگان امریکا مصرف تبلیغاتی و رسانه ای داشته و هدف دیگر آن ،تقویت جریان ضد انقلاب و جان بخشی به آن در داخل و خارج کشورمان است که باید به شدت هر چه بیشتر از سوی مقام های دولتی و دستگاه های دیپلماسی پاسخ داده شده و با این قضیه منفعلانه برخود نگردد.
بهتر است متوهمان "خود کدخدا پندار " بدانند، عربده ی گوش خراش مدعیان دموکراسی(بخوانید دشمنان دموکراسی)، دیگر در جهان جایی ندارد . بهتر است اینان واقع بینانه تر به اوضاع جهان و آزادگان دنیا بنگرند و مقهور شدن های پیاپی در برابر قدرت الهی انقلاب اسلامی را فراموش نکنند و لازم است فکری بحال خیس کردن شلوارهایشان، از ترس قوای مسلح و مومن جمهوری اسلامی در خلیج فارس کنند، تا رویاپردازی برای نظارت بر مسائل داخلی ایران!
انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار