مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 8:15   |   کد مطلب: 17662
پس از سرنگونی رژیم پهلوی، ایالات متحده آمریکا برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از‌‌ همان روز اول دشمنی خود را آغاز کرد و «بلوکه کردن دارایی‌ها» و «تحریم» را ۲ مکانیزم «فشار اقتصادی» به مردم ایران تعریف و آن را در دستور کار خود قرار داد. دزدی اخیر پرونده خوش بینی به آمریکا را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاد.

به گزارش صدای دانشجو، پس از سرنگونی رژیم پهلوی، ایالات متحده آمریکا برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از‌‌ همان روز اول دشمنی خود را آغاز کرد و «بلوکه کردن دارایی‌ها» و «تحریم» را ۲ مکانیزم «فشار اقتصادی» به مردم ایران تعریف و آن را در دستور کار خود قرار داد. دزدی اخیر پرونده خوش بینی به آمریکا را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاد. غرامت جنایات 60 ساله را از حلقوم آمریکا بیرون می‌کشیم .
 
علل برداشت اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا تردیدهای ایران نسبت به اجرای برجام را افزایش می دهد . غارت 2 میلیاردی ثابت کرد آمریکا نمی‌خواهد برجام را اجرا کند رهبری گفته بودند آمریکا قابل اعتماد نیست دزدی2 میلیارد دلاری آمریکا از ایران، نتیجه دیپلماسی خنده و گفتگو است .
 
بعد از مذاکرات، دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران بیشتر شده است در همین رابطه طی روزهای گذشته اعلام شد که آمریکا تیم هایی را به کشورهای مختلف اعزام خواهد کرد تا در گفتگو با شرکت ها و حکومت ها، آنها را متقاعد کند که رفع تحریم های ایران موقتی بوده و اگر بعد از پایان این دوره موقت ایران و 1+5 به توافق جامعی نرسند، تحریم ها مجددا اعمال شده و حتی امکان افزایش آنها نیز وجود دارد. از همین رو شرکت ها نباید برای عقد قرارداد با ایران بعد از حصول توافق ابتدایی عجله کنند .
 

البته اگر مبلغ 150 میلیارد دلار اوباما را مبنای محاسبه قرار دهیم می توان مابه التفاوت مبلغ باقی مانده را به اموال بلوکه شده ایران در آمریکا در دوره قبل از تحریم های اخیر ارجاع داد. اموالی که پس از انقلاب اسلامی ایران بلوکه شد.البته ما درسایر بانکهای جهان پولهای نفتی بلوکه شده داریم که به شرح ذیل می باشد؛
 
بانکهای چینی با ۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران بیشترین سهم را از منابع ارزی دور از دسترس کشور، به خود اختصاص داده اند.
 

کشور: چین
 
بانک: که صاحبش شرکت ملی نفت چین  است.
رقم برآورد شده: به گزارش خبرگزاری فارس، در دیداری با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، دولت چین قراردادی با ایران در اوایل ماه نوامبر برای آغاز ترخیص ۲۲ میلیارد دلار درآمد مسدود حاصل از فروش نفت در حساب یک بانک ایرانی در بیجینگ امضا کرد. یک منبع آگاه به رویترز گفته که بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران  دو حساب در بانک ، یکی به یوان و دیگری به یورو دارند.
 
کشور: هند
 
رقم برآورد شده: حدود ۵٫۳ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت در پی اعمال تحریم ها در حساب ها مسدود شده و از کل این رقم، حدود ۱٫۸ میلیارد دلار مربوط به آن دسته از شرکت های نفتی است که نفت خام را از ایران خریده اند. مابقی این مبلغ در بانک دولتی مسدود مانده است. در اواسط اکتبر، شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه های هند خواست تا از طریق بانک دولتی در ترکیه این مبلغ را به یورو پرداخت کنند.
 
کشور: کره جنوبی
رقم برآورد شده: با استناد به یک منبع ارزی، ایران حدود ۵٫۹ تریلیون وون (۵٫۵۶ میلیارد دلار) نفت خام در قالب سپرده از ایران خریداری کرده است.
 
کشور: ژاپن
 
رقم برآورد شده: کل مبلغ ذخیره شده دقیقا مشخص نیست اما بنا به اطلاعات دریافتی از وزارت دارایی ژاپن، این کشور حدود ۴٫۷ میلیارد دلار نفت خام را بین ماه های فوریه تا سپتامبر از ایران وارد کرده است.
 
البته همه اینها در حالی بیان می‌شود مسئولان دولتی همچنان در این باره یا حرفی نزده‌اند یا کلی گویی کرده و از ورود به تناقضات، به نوعی طفره رفته‌اند؛ حال آنکه در آستانه رفع تحریم های مالی، عده ای از طرح گنگ این مسائل سود می‌بردند و عده ای از متناقض جلوه دادن رقم پول های بلوکه شدن کشور فایده می‌بینند و بنابراین، باید به گونه‌ای عمل کرد که مشت هر دو گروه باز شود و حقایق تمام و کمال در اختیار مردم قرار گیرد.
 
نتیجه می گیریم مسئولانی که دل خوش کرده اند؛ اگر با آمریکا رابطه دوستی داشته باشیم همه مشکلات حل می شود،زهی خیال باطل .

 دشمنی ایران و امریکا همان داستان گرگ و بره است؛گرگ به دنبال بهانه ای بود که بره را بخورد، یک روز گرگ و بره سرچشمه داشتند، آب می خوردند، گرگ رو به بره کرد، گفت: من دارم آب می خورم چرا آب را گل آلوده کردی؟ بره درجواب گفت: شما بالاتر از من هستی،آب از بالا به پایین می آید. دوباره گرگ گفت: شما پارسال با سرعت از کنار من ردشدی یک سنگ ریزه از زیر پای شما به چشمم اصابت کرد باید شما را بخورم . بره در جواب گفت: مرد حسابی من بره امسال هستم، اگر می خواهی بخوری چرا بهانه می گیری؟ پس اگر ما مثل این بره رفتار کنم چاره ای جزء تسلیم شدن در مقابل امریکا نداریم و برای مقابله با این شیطان بزرگ باید پوست بره را از تن بیرون آورد و مانند خودش رفتار کنیم تا جرات نکند هر روز بهانه ی تازه ای برای ملت ایران پیدا کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار