مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 8:34   |   کد مطلب: 17668
جناب آقاي حسن روحاني؛ مگر برجام همانند لباس نامرئي پادشاه قصه هست كه هيچ كسي غير از شما نتايج آن را نمي‌بيند؟

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری دانشجو// جناب آقاي حسن روحاني ، مگر برجام همانند لباس نامرئي پادشاه قصه هست كه هيچ كسي غير از شما نتايج آن را نمي‌بيند؟ گويند زماني دونفر شيّاد نزد پادشاهي رفتند و مدعي شدند كه خياطاني زبردست هستند و ميتوانند لباسي در شان پادشاه از طلا و زر و زيور طراحي و آماده كنند. آنها ميگفتند كه اين لباس ويژگي خاص ديگري نيز دارد و تنها آدمبان نجيب و پاك قادر به ديدن آن هستند.

 

پادشاه قصه ما كه دوست داشت از هر نظر با ديگران فرق داشته باشد امكانات و طلا و جواهر در اختيارشان قرار داد تا اين لباس هرچه زودتر آماده شود، دو خياط پشت درهاي بسته مشغول به دوختن لباس شدند(بخوانيد كلاهبرداري و شيّادي) و هر از گاه كه وزراي پادشاه براي پيگيري روند آماده شدن لباس نزد خياط ها مي آمدند چيزي نميديدند، امّا براي اينكه به ناپاكي متهم نشوند ،حسابي خياط باشي ها را مورد لطف و عنايت قرار ميدادند و در گزارش به پادشاه روند آماده شدن لباس را خوب ارزيابي ميكردند.

 

تا اينكه روز موعود فرا رسيد و آن خياطان با ژستي مغرورانه نزد پادشاه آمدند و لباس را تقديم كردند، امّا پادشاه ساده لوح ما هم كه چيزي نميديد براي اينكه به نانجيبي متهم نشود با پرداخت دست مزد خيلي عالي به آن دو كلاهبردار لباس را برتن كرد و متكبرانه و با حالتي كه قصد دلبري از مردم سرزمينش را دارد، شهر به شهر سفر كرد، غافل از اينكه مردم فهيم آن شهر و ديار زير لب تكرار ميكردند كه پادشاه لخت است و لباس بر تن ندارد، ولي پادشاه ساده لوح خنده كنان زير لب ميگفت كه عجب رعيتان ناپاكي در اين شهر زندگي ميكنند...

 

اين داستان كه در جوامع گوناگون مصداق هاي فراوان دارد، در كشور ما نيز مصداق پيدا كرده است.

 

زماني كه حرف از توافق هسته اي در دولت يازدهم باز شد، كشورهاي غربي به رياست ايالات متحده آمريكا ( 2 شياد ) بر سر ميز مذاكره قول ها و وعده وعيدهايي را دادند كه  با ما توافق كنيد و انرژي هسته اي  خود را به ما بدهيد تا ما هم پرستيژ جهاني اسرارآميزي ( لباس نامرئي ) به شما بدهیم  كه فقط  خوبان و خوب طينتان اثرات آن را خواهند ديد. رئيس دولت خوش خيال ما هم  وزاراي خود را فرستاد تا با دادن سرمايه ملّي از دوستان جديد خود سوغات سحرآميز را بگيرند.

 

رئيس جمهور ما طبق معمول گزارش هايي را از روند تهيه شدن اكسير جهاني از وزراي خود ميگرفت، وزرا هم كه نتيجه اي را احساس نميكردند براي اينكه متهم به نانجيبي نشوند، ارزيابي را كاملا مثبت ارائه ميكردند و اين معامله ها و دادوستدها ادامه داشت تا وقتي كه سوغاتي سحرآميز در قالب  برجام آماده و تحويل رئيس جمهور ما شد.

 

رئيس بیچاره هر چقدرچشمانش را می ماليد که سوغاتي  از فرنگ آمده را ببیند، چیزی نمی ديد، ولی برای اینکه اطرافیانش نفهمند و متهم به ناپاكي نشود با غروري افتخارآفرين شهر به شهر با جامعه برجام در جمع مردم عزيز ايران حاضر ميشود و خوشحال و خرسند از ماحصل توافق آن را به نمايش ميگذاشت؛ غافل از اينكه مردم هيچي نميبينند، تكرار ميكنم تقريبا هيچ چيزي (almost nothing ) نميديدند.

 

حال اين سوال ما اين هست: جناب آقاي حسن روحاني، مگر برجام همانند لباس نامرئي پادشاه قصه هست كه هيچ كسي غير از شما نتايج آن را نمي بيند؟

 

حامد پهلواني؛ دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان پرديس فارابي دانشگاه تهران

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار