مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 17671
در این برهه از زمان یک خانواده ایرانی چه دغدغه هایی دارد؟ و باید به چه اموری بپردازد؟ نهادهای حمایتی چه وظیفه ای دارند؟

به گزارش صدای دانشجو به نقل از شبنم ها، اعظم مرادی صالح در یاداشتی نوشت:در فکر این بودم که به چه موضوعی باید پرداخت و از کدامین دغدغه و مشکل در جامعه باید صحبت کرد تا مسئولان بیشتر به آن بپردازند که تصمیم گرفتم از دوستان نظرخواهی کنم. پس از جمع آوری نظرات مشاهده کردم که دغدغه اصلی آنان ، خانه و خانواده است.

 

خانواده یک نهاد مهم تربیتی اسن که از همان آغازین روزهای تولد فرد، باعث شکل گیری شخصیت او می شود. برخورداری از تربیت و رشد سالم در خانواده که نخستین پایگاه تربیتی است ، به فرد این فرصت و امکان را می دهد که در جامعه ، موفق و مورد احترام باشد. خانواده مامنی است برای اعضایش تا در اقیانوس پر تلاطم این دنیا و اتفاقات خرد و کلانش، مسیر صحیح را انتخاب کند. ضرورت حمایت از نهاد خانواده از سوی مسئولان، امری است که آثار و نتایج خود را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت خواهد گذاشت.

 

این که فرزندان در خانواده ای اسلامی و با تربیت صحیح پرورش یابند به مراتب این امر در زندگی خود فرزندان نمود می یابد.چگونگی رابطه والدین با یکدیگر و همجنین با فرزندان امری بسیار قابل اهمیت است که اگر این رابطه، دوستانه باشد چه بسا مانع بروز بسیاری از مشکلات می شود.

 

فرار دختران و پسران از خانه ، کاهش سن اعتیاد، عدم علاقه جوانان در آستانه ازدواج به تشکیل خانواده، افزایش علاقه و گرایش جامعه به برنامه های ماهواره ای و مواردی از این قبیل معضلاتی هستند که از نهاد خانواده های بی توجه و سهل انگار برخواسته اند. اگر والدین در خانواده به جزئی ترین امور خانه حساس باشند و با ظرافت و نکته بینی با هر گونه رفتار آسیب زننده ای برخورد نمایند، اگر مسئولین امر ، از جمله نهاد آموزش و پرورش در مدارس به وظیفه تربیتی خود به نحو شایسته عمل نمایند، اگر اساتید و معلمان در دانشگاه ها و مدارس به نحوه صحیح زندگی اشاره و همچنین نکات تربیتی را اول خود رعایت نموده و در مرحله دوم به دانشجو و دانش اموز خود یادآور و متذکر شوند ، اگر نهادهای حمایتی و مراکز مشاوره به موقع به وظیفه خود عمل نمایند و خلاصه این که اگر همه و همه به درستی به وظایفی که به آنان محول شده است عمل نمایند ، به نظر می رسد مشکلات و معضلات در مراحل ابتدایی خود برطرف شوند.

 

یک نکته که اگر جامعه، خود نیز به عنوان چشم بیدار ، هرگونه نیکویی را گسترش و هر گونه بدی و زشتی را گوشزد نماید و یا به عبارت دیگر ، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل تربیتی مهم در جریان باشد ، چه بسا به نتایج مطلوب و مورد نظر خود دست یابد.

 

لذا امیدواریم خانواده ها به اصل ازدواج سالم و به موقع توجه نمایند و فرزندان خود را برای قبول مسئولیت های مهم در زندگی آماده نمایند و همواره به عنوان یک مشاور و دوست خوب در کنار فرزندان باشند و همواره آنان را راهنمایی کنند و خود نیز همیشه در حال فراگیری و آموزش باشند تا در این عرصه بتوانند وظایف خود را به نحو شایسته به انجام برسانند. ان شاءالله

انتهای پیام /م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار