مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1395 - 9:11   |   کد مطلب: 17674
یادداشت یک دانشجو به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز؛
"بازی دراز" میعادگاه عاشقان راه شهادت و بندگی
می خواهم به سرزمینی سفر کنم که دلاور مردانش تن را به خاک و جان را به آسمانش بخشیدند و به همین سبب آسمانی شدند، از "بازی دراز" ،غرب ایران، مدینه ایی در خاک ایران، میعادگاه عاشقان راه شهادت و بندگی.

می خواهم به سرزمینی سفر کنم که دلاور مردانش تن را به خاک و جان را به آسمانش بخشیدند و به همین سبب آسمانی شدند،  از "بازی دراز" ،غرب ایران، مدینه ایی در خاک ایران، میعادگاه عاشقان راه شهادت و بندگی. سخن از شهدا، سخن ازایستادگی، حیثیت و عزت و شرافت ملی و دینی ماست "بازی دراز" میعادگاه شهدا باعاشقان راه شهادت و بندگی است. اردیبهشت ماه هرسال شورو نشاط ، حضور و معنویت درسرپلذهاب موج می زند واین ازبرکت خون شهدای عملیات حماسه ساز بازی درازاست. بازی دراز درآدینه ای به یاد ماندنی میعادگاه رهروان شهدا است.

امروز که بوی خاک نم خورده در فضا پیچید ، دلم هوای روزهای عاشقی را کرد. هوای روزهایی که بر بلندای ارتفاعات " بازی دراز " می ایستادم و با خود و خدای خودم عهد می بستم که تا آخرین قطره ی خونم از ایران و خاکش دفاع میکنم.  یاد ان روزهای جوانی در کنار شهید سعید یداللهی و دیگر رفقا....
 

یاد آن روزها که همه ی بچه ها برای اینکه "بازی دراز" از ایران زمین جدا نگردد و به تبع آن سرپل ذهاب و قصرشیرین ، همه ی عزمشان را جزم کردند تا مردانه از سرزمینشان دفاع کنند.
 

بعد از سی سال قدم در بازی دراز گذاشتم و این بار به همراه فرزندانم برروی ارتفاعاتش ایستادم و مغرور بودم ازاینکه "بازی دراز" را از دست ندادیم  و پیش نسل بعد خودمان سربلند ماندیم. دست بر روی شانه ی پسرم گذاشتم وگفتم : بابا جان اینجا "بازی داز" است. به قول شهید بهشتی: " بازی دراز،خانقاه عاشقی است." اینجا شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب کرد تا "بازی دراز" باقی بماند.
 

حکایت های زیادی در دل بازی دراز از مردان غیور به جا مانده است...عشق بازی های شهدا در بازی دراز. ماجرای شهید یداللهی ، آن جوان غیرتمند ، خاطرات نهفته از شهید شیرودی ، افتخار ایران در بازی دراز موج میزند.
 
ازاین بالا که به بازی دراز خیره می شوی ، غروری توأم با فروتنی و آرامش ازنسل شهدا در ارتفاعات  این کوه خودنمایی می کند. "بازی دراز" تا همیشه "بازی دراز" ایران زمین خواهد ماند. و نه فقط در اردیبهشت ماه که ، بلکه درتمام روزها و لحظه ها یاد و خاطره ی بازی دراز برای ملت ما زنده خواهد بود.

علی همتی مسئول بسیج دانشجویی پیام نور اسلام اباد غرب
انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار