مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. ارديبهشت 1395 - 11:58   |   کد مطلب: 17849
باتوجه به این اقدامات اندک صورت گرفته و وضعیت اقتصادی استان وقرار گرفتن به عنوان الگو در زمینه اقتصاد مقاومتی، انسان ناخواسته یاد ضرب المثل (کد خدای ده چو مرغابی بود اندرون ده چه غوغایی بود) می افتد.

یادداشت دانشجویی// استاندار همدان در دیدار چندی پیش با اعضای شورای شهر در اظهار نظری شگرف همدان را پیشرو در اقتصاد مقاومتی دانست وافزود:مقامات ارشد کشور معتقدند که همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی درایران قرار بگیرد!!! و از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی چند مورد زیر را بیان کرد:

احداث کارخانه بخاری  گازی کم مصرف به عنوان اولین خروجی اسفند ماه سال گذشته از همایش سرمایه گذاری که مبتنی براقتصاد مقاومتی است.

مسدود کردن هزار وسیصد چاه غیرمجاز که 138 میلیون متر مکعب از این طریق صرفه جویی شده است.

تجهیز سالانه 12هزار هکتار از اراضی کشاورزی که تاکنون 130هزار هکتار معادل 50درصد ازکل اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

باتوجه به این اقدامات اندک صورت گرفته و وضعیت اقتصادی استان وقرار گرفتن به عنوان الگو در زمینه اقتصاد مقاومتی، انسان ناخواسته یاد ضرب المثل (کد خدای ده چو مرغابی بود اندرون ده چه غوغایی بود) می افتد. اگر همدان با این اقدامات کم و ضعیف در حوزه اقتصاد مقاومتی الگوی کشور باشد نشان دهنده این است که با وجود تاکید چند ساله  مقام معظم رهبری برمساله اقتصاد مقاومتی دولت تدبیروامید هنوز هیچ اقدام سازنده ای انجام نداده وتنها درحد حرف این مساله را پیش می برد.

همین بی اعتنایی ها باعث می شود که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی-اقدام وعمل نامگذاری کنند!

نکته دیگری که در این زمینه به چشم میخورد این است که مقاماتی که همدان را به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کرده اند واقف بروضعیت نابسامان اقتصادی استان همدان هستند و می دانند که همدان جایگاه مناسبی از نظر اقتصادی در کشور ندارد اما مشخص نیست این گونه اظهار نظر ها بر چه پایه و اساسی مطرح می گردد؟

 این موضع گیری ها وابستگی و جانبداری حزبی دولت تدبیر و امید محسوب می شود که تا حدودی میتوان عملکرد ضعیف دولت را به روی کار آمدن افرادی لمپن و ناکارآمد مرتبط دانست.

مرادی، فعال دانشجویی

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار