مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. خرداد 1395 - 10:18   |   کد مطلب: 18033
کرامت مردم ایران فراتر از عزیمت به حج در شرایط نامناسب است و برگزاری مراسم حج در شرایطی که ایرانیان تحت انواع اهانت‌ها از سوی آل سعود قرار می‌گیرند و هیچ تضمینی برای حفظ امنیت آنها وجود ندارد، صحیح نیست.

به گزارش صدای دانشجو روزنامه«جام‌جم»در یادداشتی نوشت:

 

با توجه به کارشکنی رژیم آل‌سعود و عدم‌همکاری با جمهوری اسلامی ایران در موضوع برگزاری مراسم حج به نظر می‌رسد این کشور تلاش می‌کند از طریق این کارشکنی‌ها و ایجاد شرایط غیرقابل قبول، مانع اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج تمتع امسال شود.

مقامات کشورمان بخوبی دریافته‌اند که رژیم آل‌سعود با هماهنگی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، تلاش دارد علیه جمهوری اسلامی ایران، جبهه‌ای عبری ـ عربی شکل دهد و با این کار، تهران را منزوی کند.

در چنین شرایطی، مردم ایران هم باید مساله حج را با مسائل ملی و اسلامی ارتباط دهند و هرگونه اقدام در این زمینه را در چارچوب تصمیم‌گیری‌های کلان نظام انجام دهند؛ هیچ ایرانی نمی‌پذیرد رژیم آل سعود به مردم ایران توهین کند و با ایجاد شرایط غیرایمن و غیرعزتمندانه، شان و کرامت مردم ایران را زیرسوال ببرد.

اکنون فرهنگسازی باید به این سمت برود که مساله کرامت مردم ایران فراتر از عزیمت به حج در شرایط نامناسب است و برگزاری مراسم حج در شرایطی که ایرانیان تحت انواع اهانت‌ها از سوی آل سعود قرار می‌گیرند و هیچ تضمینی برای حفظ امنیت آنها وجود ندارد، صحیح نیست.

حج موضوعی پیچیده است و رژیم سعودی، مسائل سیاسی را به مناسک حج کشیده و در این زمینه اقدام به گروکشی سیاسی کرده است؛ مردم ایران هم باید پاسخی محکم به این اقدام رژیم سعودی داده و از رفتن زیربار شرایط تحمیلی رژیم آل‌سعود و خدشه‌دار شدن کرامتشان، خودداری کنند.

حسن هانی‌زاده

کارشناس مسائل منطقه

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار