مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. مرداد 1395 - 11:08   |   کد مطلب: 18491
اگر مسئولي توانايي كشيدن بار مسئوليت در اين انقلاب را ندارد به صراحت بيايد و بگويد و من نمي‌توانم، من خسته شده‌ام. بحمدالله اين انقلاب درون خودش آن‌قدر رويش داشته است كه كارش لنگ كسي نباشد.

به گزارش صدای دانشجو/ روزها و سال‌های پیش‌رو (پیچ تاریخی) برای جمهوری اسلامی بسیار حیاتی است. نه تنها ایران بلکه همه‌ی قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای سعی می‌کنند تا با استفاده از ظرفیت‌های خود، از این آشفته‌بازار جهانی و منطقه‌ای بیشترین امتیاز ممکن را برای تعیین جایگاه خود در نظم جدید بین‌المللی به‌دست آورند. 

شنيده مي‌شود امروز در گوشه و كنار كشور برخي مسئولين كوس "نمي‌توانيم" برآورده اند و مي‌گويند نمي‌توانيم در مقابل قدرت‌هاي بزرگ بايستيم.

آقايان مگر تاريخ انقلاب را نخوانده‌اند كه افاضه مي‌كند ما نمي‌توانيم در مقابل قدرت‌هاي دنيا بايستيم. نكند چشم و گوش خود را بسته اند و حرف مي‌زنند. به راستي اينان مسئولين جمهوري اسلامي‌اند؟!

ويژگي امام عظيم الشان ما اين بود كه ما مي توانيم را زير سايه‌ سلطه‌ستيزي به ملت ما آموخت.

مستكبرين دنيا و و آنهایی که از قبل از تولد انقلاب و در سال‌هاي ابتدايي آن و در زمان جنگ می گفتند نمی شود و نمی توانید، ديدند که شد و توانستیم. امروز هم آنهایی که می گویند نمی شود و نمی توانید خواهند دید که می شود و خواهیم توانست.

به ملت ما می گویند شما فقط شعار پوچ می دهید و مرگ می گویید و نفی می کنید ساير قدرتها را. ما به آنها جواب می دهیم که انقلابيون و آزادي‌خواهان و مجاهدين در گوشه گوشه دنيا با تاسي از همین شعارها کمر مستكبرين را شکستند و خاري در چشم اين‌ها شدند. از دل همین شعارها چمران ها، مغنیه ها و صدها و هزاران چریک و مجاهد برخاست که استكبار را در گوشه گوشه دنيا به زانو درآورد. امروز هم اسلام قلابی را برای تخریب روحیه جهاد اسلامی به وجود آورده‌اند تا جلوي اين پيشرفت را بگيرند كه با ياري خداوند نتوانسته‌اند و نخواهند هم توانست.

ما در آن زماني كه حرف از ابر قدرت‌ها بود، (نه مثل چند قدرت دسته چندم امروزي) در آن روزها كه راهزن‌ها، سرمايه‌ ملت‌ها را چپاول مي‌كردند و كسي جرأت چپ نگاه كردن بهشان نداشت (كاپيتولاسيون) ما جسورانه براي احياي حق خود به پا خواستيم و بر پايه مكتب، مردم و رهبري انقلابي را آغاز كرديم كه نه تنها آنها را به حيرت واداشت بلكه هنوز كه هنوز است دستگاه‌هاي تحليلي آنها را از تحليل آن واقعه و آن نقطه تاريخي عاجز ساخته است.

حال كه آن روزها كه گذشته است و ديگر ابرقدرتي در كار نيست و دنیای امروز تغییر کرده است و انقلاب اسلامي پس از  سي و اندي سال به يك درخت تنومند تبديل شده است، اين چه حرف‌هاي ناصوابي است كه آقايان مي‌زنند، اين‌ها چه نسبت‌هايي است كه به ملت مي‌دهند. اين ملتي كه با مبارزه و بدون اتكا به بلوك شرق و غرب قد برافراشت و دهه شصت را نقطه هزيمت تاريخ معاصر قرار داد و بعد از آن در جنگ تحميلي مقابل همه‌ي دنيا ايستاد و خون بهترين‌ جوان‌هايش را داد اما يك وجب از خاكش را نداد سپس بهترين عالمان مردمان و خادمانش ترور شد، رنج تحريم را بجان خريد ولي سر خم نكرد را چگونه مي‌گوييد نمي‌تواند در مقابل قدرت‌ها بايستد!!! نكند چند دهه‌ي اخير را در مريخ زندگي كرده ايد؟! ما سال‌ها پيشتر از اين شاخ غول را شكسته‌ايم، ما را از گرگ‌ها هراسي نيست.

 امروز كه انقلاب اسلامی همه خاورمیانه را فراگرفته و از یمن تا فلسطین تا خاورميانه و غزه و شمال آفریقا گسترش یافته و همان حرفهایی که امام (ره) می زد محقق شد، وقت آن است که جمهوري اسلامي ايران به عنوان انقلاب اسلامی مادر که فرزندانش یکی یکی در حال تولد هستند، با تمام توان اقتصادی، نظامی، علمي، فرهنگی و رسانه ای در جهان آماده حضور و جهاد باشد.

امروز كه ما بايد تمام توان خود را برای جهاد در همه عرصه ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی آماده کنیم (اراده خداوند بر پیروزی مطلق انقلاب اسلامی است هرچند که دشمنان دست از دشمنی خود بر نمی دارند) مسئوليني كه نه انقلاب را درست فهميده‌اند نه امام (ره) را شناخته اند و نه تحليل صحيحي از تاريخ اسلام دارند، نيايند و بگويند نمي‌شود و نمي‌توانيم، اين وصله‌ها به تن انقلاب نمي‌چسبد. انقلاب ما عينيت تمام و كمال "ما مي‌توانيم" در اين دنياي فروخفته در ظلمت بود.

جريان دانشجويي نصيحت مي‌كند مسئولين با اين اظهار نظرهاي نابخردانه كه حاكي از عجز و ناتواني شخصي آنهاست، خود را در تقابل با صف ملت قرار ندهند. اگر مسئولي توانايي كشيدن بار مسئوليت در اين انقلاب را ندارد به صراحت بيايد و بگويد من نمي‌توانم، من خسته شده‌ام. بحمدالله اين انقلاب درون خودش آن‌قدر رويش داشته است كه كارش لنگ كسي نباشد. كم نديده‌ايم ياران قديمي خسته شده از مبارزه را. اگر نمي‌توانيد و خود را عاجز يافته‌ايد، ميدان را به جوانان انقلابي بسپاريد تا اصول مبارزه را به شما پيرمردهاي محافظه كار خسته از جنگ ياد بدهند.

ما ندای دشمن‌ستیزی خود را به گوش خفتگان خارجی و در خواب ماندگان می‌رسانیم كه فرزندان انقلابي امام روح الله (ره) اكنون محكم تر از پيش ايستاده اند و مصصم هستند دنیا را از لوث وجود استکبار پاک كنند. ما در اين مسير يا دست یکدیگر را از شوق این پیروزی خواهیم فشرد یا به آن شادی عظیم تر خواهیم رسید و شهادت را در آغوش خواهیم کشید که در هر صورت پیروزی از آن ماست.

وحيد زارع* عضو سابق شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي فعال دانشجويي

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار