مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1395 - 22:24   |   کد مطلب: 18577
«آقای حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه چند روز پیش گفته بود: "وزارت امور خارجه پس از موضوع برجام در هیچ موضوعی به اندازه فاجعه منا فعال نبوده است."

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران/

به عنوان یکی از افرادی که ناخواسته با فاجعه منا درگیر شده ام باید به این معاون وزیر دولت نهم تا یازدهم عرض کنم که اگر ایشان تصور میکنند وزارت متبوع شان در این ماجرا فعال بوده است یا تعریف "فعال" را مجددا باید بررسی نمایند یا آنکه ما باید بپذیریم اولویت وزارت خارجه تنها همان برجام است و بس!

خوب است معاون محترم از سرکنسول وقت ایران در جده اهم اقدامات انجام گرفته در روزهای فاجعه منا بپرسند و یا آنکه از اداره کل حقوقی خود پیگیری های حقوقی انجام گرفته را سوال نمایند تا برای شان روشن شود که سرکنسول وقت ایران در جده چطور در حساس ترین لحظات حادثه درگیر مناسک احرام خود بود و یا اینکه مدیران حقوقی زیر مجموعه آقای قشقاوی نیز به بهانه قطع رابطه کل پرونده را مسکوت گذاشته است!

جالب تر اینجاست که ایشان در ادامه با بیانی مغالطه آمیز اظهار داشته است: "نخستین پاسخ ما به کسانی که می‌گویند ما در این خصوص منفعل بوده‌ایم این است که ما چه رودربایستی با دولت عربستان داریم که بخواهیم منفعلانه برخورد کنیم؟ مگر با مقامات عربستان نسبت فامیلی داریم؟ مگر منافع مشترک در منطقه داریم؟ مگر کار اقتصادی با هم می‌کنیم؟ مگر روابط دوجانبه مشعشعی با هم داریم؟ چه دلیل منطقی وجود دارد که دستگاه سیاست خارجی کشور با عربستان رودربایستی داشته باشد و کوتاه بیاید؟"

در پاسخ معاون محترم آقای ظریف باید عرض شود که: اولا اگر دستگاه دیپلماسی ما با آل سعود نسبت فامیلی هم نداشته باشد دلیلی بر این نیست که همچون بسیاری از موارد دیگر با رخوت و تنبلی با وظایف ذاتی خود مواجه نشود. وقتی اصولا برجام اولویت باشد شهادت ۵۰۰ ایرانی در هر جایی از جمله منا از اولویت خارج می شود.

ثانیا خروجی اقدامات وزارت خارجه گویای واقعیت است که در بالا به دو نمونه اشاره شد.

ثالثا کیست که نداند تفکری در دولت وجود دارد که به دنبال کشاندن برخی پرونده های منطقه‌ای به مذاکره با حامی اصلی تروریستهای منطقه یعنی رژیم آل سعود است. همین تفکر بود که پاسخ خود را در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در ترکیه گرفت. ای کاش حداقل اجلاس ترکیه قبل فاجعه منا برگزار شده بود تا خون این مهاجران الی الله وجه المصالحه دیپلماسی لبخند و التماس نگردد.»

*مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار